su gücünden elektrik üretimi redüktör tipi

hemen bakıyorum sinan abi :)
 
Sayın yasinakkaya53.
Oto alternatörü modifiye etmek pek akıl karı değil. Bu işe ilk başladığım zamanlarda en az 8-10 tane oto alternatörü modifiye ettim.
Benim için iyi bir deneyim oldu sadece.
Neden nerseniz, oto alternatörlerinin bobin sarılan nüve kalınlığı 2,5 cm. en kalını 3 cm.dir. Ayrıca oyuk (ankuş) derinliği de fazla değil. O yüzden çok sipirli ve uzun tel sarılamıyor. Bu da düşük gerilim, az akım almak demektir. Ben şimdi asenkron motorlardan yapıyorum, çok da verimli oluyor.
Nüve kalınlığı 4 cm. ve oyukları da geniş oluyor.

Şimdiye kadar alternatör modifiyesi yapmadıysanız sizi bayağı uğraştırır. Bir kere tanıdığınız bir tornacı olacak. Her tornacı uğraşmak istemiyor. Bobin sarımı filan derken astarı yüzünü geçer. Bir önceki yazınızda alternatör yapmamı istemişsiniz. Şu an elimde yapılmış hazır bir tane var. 150 devirde 14 voltla şarja başlıyor. Her 10 devirde 1 amper artarak şarj ediyor.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,880
Mesajlar
930,998
Kullanıcılar
452,756
Son üye
umtdogru

Yeni konular

Geri
Üst