Switche hangi ucu girmeliyim?

mandalina_

Üye
Katılım
5 Kas 2008
Mesajlar
61
Puanları
1
Yaş
39
Arabanın bagaj aydınlatması için aküden + uç alıp arkaya çektim.Bagaj kapagına bi switch takcam.Aldıgım switchin üzerine basınca devre kapanıp lamba sönecek üzerinden elimi çekince devre tamanlanıp lamba yanacak.Buraya kadar sorun yok.Switchi aldım.Switchde 2 bacak var.
PEki switche hangi ucu giriyim.Eger aküden gelen + ucu switche girersem switchin diger bacaktan çıkan ucu lambanın +ucuna baglayacam.Eksi ucuda zaten direk lambaya bağladıgım için lamba yanacak.
Ama aküden gelen + ucu direk lambaya bağlarsam bu sefer aküden gelen - ucu switchi gircem switchin diger bacagından çıkan kabloyu da lambanın - ucuna baglıcam ve lamba yanacak
Bu 2 işlemden hangisini tercih etmeliyim?Sizce farkeder mi?
 
Switchin kontağı normalde açıknormalde kapalı mı?
Yani Switche basılmazken kontaklar açık mı kapalı mı?
Yapacağın sistem için kapalı kontaklı olması gerekir ki; bagaj kapısı kapanıp switche dokununca kontak açılsın lamba yanmasın. Bagaj kapısı açılınca da kontaklar ilk hali olan kapalı konuma gelsin ve lamba devresini tamamlasın.

Eğer ki aldığın switch normalde açık kontaklı ise; bagaj kapısı açılınca switche dokunup kontağı kapatıp lambayı yakmasını sağla.

İş switchin kontağının özelliğine göre değişiyor yani. Artı ucu ister önce lambaya bağla istersen switche. Her iki durumdada çalışır.
 
Sn.mandalina_ ,Her halikarda da çalışır.Ama doğrusu ,oto elektrik uygulamalarına uygun hareket etmek isabetli olur.Oto elektrik tesisatlarında alıcının bir ucu doğal olarak şaseye bağlanır.Şase istisnalar haricinde eksi kutba bağlıdır.Hatta bir çok ampulün ortası artı giriş terminali.onun etrafı hem ampul tutucu hem negatif kutuptur.
 
Sn genç arkadaş

İlk başta aldıgım switchin üzerine basınca lamba yanıyordu.Üzerinden elimi çekince lamba sönüyordu.Sonra bu switchin ters özellik gösterenini yani üzerine basınca sönen üzerinden elimi çekince yanan nitelikte olanını buldum bu da anladıgım kadarıyla senin tabirinle kapalı kontaklı olan oluyor.
Devrenin - ucunu switche.Switchi delip vidaladıgım yer şase oldugu için ayrıyeten ekstra kablo çekmeme gerek kalmadı girdim.İstedigim gibi oldu.Cevaplarınız için teşekkürler
 
genelde araba elektrik devrelerinde,kapı siviçleri normalde kapı kapalı iken açık.kapı açılınca şaseden - yi lambaya gönderir.
 
bencede arkadaşım standarttan şaşma swich e + gir çıkışınıda lambanın + ucuna ,lambanın diğer ucunuda şaseden - ucunu al.
 
Devrenin - ucunu switche yani altta çizmeye çalıştığım devre gibi sistemi kurdunuz, ferit bey'in kapı açılınca şaseden - yi lambaya demesi gibi, bence de mantıklı ama tersi de kullanılabilir bence yani lambanın bir ucunda - beklerken sviçin kapanmasıyla lambanın ucuna + gitmesi


ı-------------------ı
ı ı
ı ı
ı X lamba
--- + ı
- - \
ı ı
ı ı
---------------------
 
genelde kullanılan siviçlerin bir ucu kaportaya vidalanır. diğer ucuda lambaya gider .kapı açılınca siviç montaj vidası üzerinden diğer uca - geçişini yapar .böylece devre tamamlanmış olur.ama tercih meselesi + taşımak ve bunun hareketten veya başka sebebten şase yapma ihtimalindense ben dediğim yolu tercih ederim diğer yöntem daha riskli diye düşünüyorum.tabiki herkesin kendi tercihi.
iyi çalışmalar...
 
buzdolaplarının kapaklarını açtığımızda
kullanılan svich ler var o tür kullanmalısın
bu tür svichler arabalarda da bulunuyor kapı açılınca devreyi kapatarak lambayı yakan tipler
 

Forum istatistikleri

Konular
128,818
Mesajlar
920,750
Kullanıcılar
450,908
Son üye
mert095

Yeni konular

Geri
Üst