Tünel kalıp elektrikçiliği, eğer bazı noktalara dikkat edilmez ise, çok ciddi problemler doğurabilen, ve kendine has malzeme kullanımını gerektiren kısmen yeni bir sistemdir...Tünel kalıba has kasa ve buatlar, kalıba tebit elemanları ( bunların arasında mıknatıs bile var ) kullanılmalı.
Şirket projelerimizden birinde , Beş bloktan oluşan toplam 3200 kişilik öğrenci yurtları inşaatı, şu an çok büyük kırım problemleri ile karşı karşıya...Rezervasyonların büyük bir çoğunluğu, beton dökümü esnasında kaymış, boruların çoğu ise tıkalı halde...
Elektrik-mekanik taşeronunun tünel kalıp deneyimsizliği yüzünden, kasa ve buat yerine strafor , kangal boru yerine sert pvc boru+dirsek+ek mufu kullanılmış...Proje buatsız sistem olarak tasarlandığı için, rezervler arasında paralel atlamalar ve geçişler var...Yani her bir rezerv aynı zamanda buat görevi görmeli...Fakat strafor ile bırakılan rezervler, derinlik olarak kurtarmadığı gibi, beton döküm esnasında kayıp gitmiş zaten...Dirsek ve ek muflarının sayısı çok olduğundan ve iyi montaj yapılmadığından. boruların çoğu, geri dönüşsüz şekilde tıkalı...Daha şimdiden normal işçilik 4 katına çıkmış durumda...
Legrand , schneider gibi bazı firmaların kataloglarında, tünel kalıba has kasa ve buat ürünleri mevcut.Hatta montaj detaylarına ait açıklamalar da var...
Tabii ki çok zor bir iş değil ama, mihenk noktalarını kaçırdığınız zaman faturası gerçekten de çok ağır olabiliyor.Sevgi ve saygılarımla