burda şekilde C1, C2 ve C3 kontaktörü var. Bu kontaktörlerden C3 kontaktörü yükü kontrol eden kontaktör. devre enerjisizken b1 butonuna basıldığında;
C3'ün kapalı kontağından C1 enerjilenir. c3'ün bu kapalı kontağına parelel bağlı olan C1 açık kontağı ile C3 kontaktörü yol üzerindeki C1 açık kontakları kapanır. C3 enerilenir ve kendi yolu üzerindeki açık kontağının kapanmasıyla enerjili hale gelir.(b1 butonundan elimizi çeksekde artık C3 enerjilidir.) C2 kontakörü yolu üzerindeki C1 kapalı kontağı açar. C2 yolu üzerindeki C1'in kapalı kontağı yine bu yol üzerindeki C3'ün açık kontağının kapanmasından daha önce açıldığından b1 butonuna basıldıktan sonra(basılı tutulsada) C2 kontaktörü enerjilenecek yol bulamaz. yani b1 butonuna ilkkez basıldığında ve b1 butonuna basılı tutulduğunda C1 ve C3 enerjilenmiş olur. elimizi butondan çektiğimizde C1'in enerjisi kesilir.
butona 1. basma sonucunda artık yükümüz çalışmıştır.(motorsa dönmüştür lambaysa yanmıştır.)
butona 1. basma sonucunda ve elimizi çektiğimizde sadece C3 enerjili olarak kaldığından bu C3'e ait kontaklar konum değiştirecektir.kapalı olanlar açık, açık olanlar kapalı olacaktır. (devre C3 e ait 1 adet kapalı 2 adet açık kontak var vr bunlar ilk basıp çekme sonucunda konum değiştirecek.)
şekle baktığımızda 2. basışta C1'in enerjilenecek yolunun olmadığı görülecektir. Çünkü C3 kapalı kontağı açılmıştır. 2. basışta enerjilenecek olan kontaktör C2 kontaktörüdür. Çünkü C3'ün açık kontağı kapalıdır ve C11in kapalı kontağı kapalı durumdadır. Yani 2. basış sonrasında C2 enerjilenir ve kendi açk kontağından mühürleme yaparak enerjilenir. C2'nin enerjilenmesiyle C32ün enerjisi kesilir. Çünkü C3 kontaktörü yolu üzerinde C2'nin kapalı kontağı vardır.
Yani butona 2. basışta ve basılı tutuş sonrasında C2 enerjilidir ve C3'ün enerjisi kesilmiştir. Yani yük devre dışıdır. 2. basış sonrasında elimizi çektiğimizde sistem başa döner.
kumanda devrelerinide yazarak anlatmak ama uğraştırıyor yahu!
saygılar...