Kondansatör startlı motor :
Kondansatör startlı motorda ilk kalkınma momenti normal yük döndürme momentinin 3.5 ile 4.5 katına kadar çıkabilir.Bir diğer üstünlüğü de yardımcı sargıya konan kondansatör sayesinde ilk kalkınma akımı düşük olur.
İlk kalkma anından sonra motor belli bir devir sayısına ulaşınca anahtar sayesinde kondansatör devre dışı bırakılır.
Çift kondansatörlü motor:
ilk kalkınma anında daha büyük bir kondansatör kullanılırken daha sonra santrafüj anahtar açılarak küçük kondansatörle motor devrine devam eder.
Daimi kondansatörlü motor:
Bu motorda yardımcı sargıdaki kondansatör devamlı devrede kalacak şekilde yapılmış yağlı kağıt kondansatördür.ilk kalkınma momentleri biraz düşüktür.Genellikle vantilatör,aspiratör veyahut sesin az olamasının istendiği yerlerde kullanılır.
Devir ayarı:
Üç fazlı asenkron motor da olduğu gibi yardımcı sargılı motorların da devir sayıları kutup sayısına ve frekansa bağlıdır.
n=(60*f)*(1-s)/p
n=motorun devir sayısı f=frekans
p=çift kutup sayısı s=%kayma
İki devirli yardımcı sargılı motor elde edebilmek için iki ayrı ana sargıya ve iki ayrı yardımcı sargıya ihtiyaç vardır.sargıların bağlantı yönleri değiştirilerek devir yönü değiştirilir.
Yük altında çalışan bir yardımcı sargılı motora uygulanan gerilim düşürülürse,motorun döndürme momenti uygulanan gerilimin karesine bağlı olarak azalacaktır.döndürme momentinin azalması motorun devrinin düşmesine,kaymanın büyümesine neden olur.Kaymanın arması rotordaki bakır kayıplarının artmasına sebep olduğu halde, küçük motorlarda bu kayıp ihmal edilebilir.daimi kondansatörlü yardımcı sargılı motora uygulanan gerilim oto trafo ile değiştirilmek suretiyle devir ayarı yapılır.