Tek fazlı motorlarda kullanılan kondansatörün görevi nedir

Katılım
24 Şub 2008
Mesajlar
21
Puanları
1
Yaş
44
Bizim mazot pompasında bulunan tek fazlı motorda kondansatör var 120-140 mf lık arası yazı ac 220 voltajla çalışıyo bu kondansatörün görevi nedir bildiğim kadarıyla yardımcı sargılara seri bağlı ama görevini bulamadım kondansatörün kapağı açılmış içinede mazot girmiş kondansatör görev yapmıyor galiba motordan inleme sesi geliyor dönmüyor motor serbest elle çevirebiliyorum


b9derk.jpg
i1f85j.jpg
 
yol verme kondansatörüdür.
 
kondansatör ilk kalkış hareketinimi yapar? o olmadan çalışmıyo denedim kondansatör kesin bozuk çünkü kapağı atmış içine mazot girmiş motor 3 fazlı motorlar gibi inliyor yakında gelir kondansatör takıcam
 
üç fazlı asenkron motorlar gibi stator ve rotor olmak üzere
iki ana kısımdan oluşur. Bir fazlı asenkron motorlar kendi aralarında yardımcı sargılı ve
gölge kutuplu motorlar olmak üzere iki gruba ayrılır

Yardımcı Sargılı Kalkış Kondansatörlü Bir Fazlı Motorlar
Motor gücüne göre seçilen bir kondansatörün yardımcı sargı devresine seri bağlanması
ile elde edilir. İlk kalkınma momentleri normal yük momentlerine göre 3,5-4,5 kat yüksektir.
 
Kondansatör startlı motor :
Kondansatör startlı motorda ilk kalkınma momenti normal yük döndürme momentinin 3.5 ile 4.5 katına kadar çıkabilir.Bir diğer üstünlüğü de yardımcı sargıya konan kondansatör sayesinde ilk kalkınma akımı düşük olur.
İlk kalkma anından sonra motor belli bir devir sayısına ulaşınca anahtar sayesinde kondansatör devre dışı bırakılır.
Çift kondansatörlü motor:
ilk kalkınma anında daha büyük bir kondansatör kullanılırken daha sonra santrafüj anahtar açılarak küçük kondansatörle motor devrine devam eder.

Daimi kondansatörlü motor:
Bu motorda yardımcı sargıdaki kondansatör devamlı devrede kalacak şekilde yapılmış yağlı kağıt kondansatördür.ilk kalkınma momentleri biraz düşüktür.Genellikle vantilatör,aspiratör veyahut sesin az olamasının istendiği yerlerde kullanılır.

Devir ayarı:
Üç fazlı asenkron motor da olduğu gibi yardımcı sargılı motorların da devir sayıları kutup sayısına ve frekansa bağlıdır.

n=(60*f)*(1-s)/p
n=motorun devir sayısı f=frekans
p=çift kutup sayısı s=%kayma

İki devirli yardımcı sargılı motor elde edebilmek için iki ayrı ana sargıya ve iki ayrı yardımcı sargıya ihtiyaç vardır.sargıların bağlantı yönleri değiştirilerek devir yönü değiştirilir.
Yük altında çalışan bir yardımcı sargılı motora uygulanan gerilim düşürülürse,motorun döndürme momenti uygulanan gerilimin karesine bağlı olarak azalacaktır.döndürme momentinin azalması motorun devrinin düşmesine,kaymanın büyümesine neden olur.Kaymanın arması rotordaki bakır kayıplarının artmasına sebep olduğu halde, küçük motorlarda bu kayıp ihmal edilebilir.daimi kondansatörlü yardımcı sargılı motora uygulanan gerilim oto trafo ile değiştirilmek suretiyle devir ayarı yapılır.
 
kondansatör faz farkı yaratarak merkez kaç kuvvetini destekliyor bu yüzden kondansatör kullanılır
 
Kondansatör 90 derece faz farklı moment oluşturur.
 
makinada gerilim düşümü yaşıyorum 40 a. gücünde 4*6 kabloyla beslendi acaba kondansatör koysam olurmu

___________________________________

fabrikada aşırı değişken bir enerji dalgalanması var devreye giren çıkan 2 fazlı ve 3 fazlı alıcılar var bunlar cnc. tornave gezer vinç konpanzasyondan bir türlü verim alamıyorum 80 kv trafom ne yapabilirim
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
laempe ' Alıntı:
fabrikada aşırı değişken bir enerji dalgalanması var devreye giren çıkan 2 fazlı ve 3 fazlı alıcılar var bunlar cnc. tornave gezer vinç konpanzasyondan bir türlü verim alamıyorum 80 kv trafom ne yapabilirim

Değişken yükleriniz varsa ve dalgalanma oluyorsa, özellikle vinç için Münferit kompanzasyon yapabilirsiniz.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,840
Mesajlar
930,680
Kullanıcılar
452,679
Son üye
kenan7777

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst