Tek fazlı motorlarda kullanılan kondansatörün görevi nedir

aslında kısaca şöyle açıklayabiliriz. bu kondansatörler ana sargı ve yardımcı sargı arasında 90 derecelik bir faz farkı meydana getirerek tek fazlı motorun yol almasını sağlıyor.
___________________________________________________

detaylı olarak izah edecek olursak: tek fazlı mootorlarda ana sargının meydana getirdiği (yada oluşturduğu diyelim) manyetik alan sürekli bir salınım içindedir ve dğişken değildir. bu nedenle motora enerji verildiği an yardımcı sargı devrede değilse motorda bir uğultu meydana gelir ve dönmez. aslında çalışıyor ama dönmek için bozucu bir manyetik alana ihitiyaç duyar.
__________________________________________________

yardımcı sargı ve kondansatörü devreden çıkarıp motora enerji verdiğimizde yukarıda da belirttiğim gibi motordan bir titreme uğultusu gelecektir. tam bu esnada elimizle yada başka bir düzenekle motor milini hareket ettirdiğimizde görülecek ki mil artık kendi başına hareket ettirdiğimiz doğrultuda dönmeye başlayacak ve normal dönüşe kadar yol alarak çalışmaya başlayacaktır.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
aslında kısaca şöyle açıklayabiliriz. bu kondansatörler ana sargı ve yardımcı sargı arasında 90 derecelik bir faz farkı meydana getirerek tek fazlı motorun yol almasını sağlıyor.
___________________________________________________

detaylı olarak izah edecek olursak: tek fazlı mootorlarda ana sargının meydana getirdiği (yada oluşturduğu diyelim) manyetik alan sürekli bir salınım içindedir ve dğişken değildir. bu nedenle motora enerji verildiği an yardımcı sargı devrede değilse motorda bir uğultu meydana gelir ve dönmez. aslında çalışıyor ama dönmek için bozucu bir manyetik alana ihitiyaç duyar.
__________________________________________________

yardımcı sargı ve kondansatörü devreden çıkarıp motora enerji verdiğimizde yukarıda da belirttiğim gibi motordan bir titreme uğultusu gelecektir. tam bu esnada elimizle yada başka bir düzenekle motor milini hareket ettirdiğimizde görülecek ki mil artık kendi başına hareket ettirdiğimiz doğrultuda dönmeye başlayacak ve normal dönüşe kadar yol alarak çalışmaya başlayacaktır.

Mesut hocam konuya biraz uzağım ama benim şöyle bir sorunum var.
Bosch Bulaşık makinam bozuldu ve servis açmadan motor ölü değişim yerine yeni cihaz alın dedi. Araştırdım biraz kondansatörden olabilir dediler. Makinanın yan sacını söktüm su dolum işlemi sonrası motor çalışmadı kontrol kalemiyle motor pervanesini döndürdüm çalıştı ama çok sarsıntılı çalıştı. 1 yıkamada motor 3 kez durup çalışıyo ilk ikisinde kontrol kalemiyle çalıştırdım ancak üçüncüde motor çalışmadı. Sorun kondansatördemidir? Kondansatör arızalı ise motorun sarsıntılı çalışması normalmidir?
 
kondansötör bozuk oladilir motor sarsıları kavruk olabilir .ücüncü denemede ses cıkmadınagöre sargılar arasındaki ısı termüsteri acmış olabilir. bir de ponpa kısmında salmastıra kece yapışık kalmış olabılir motor melinin cok rahat dönüyor olması lazım.
 
Son düzenleme:
kondansatör 1 fazlı motorlarda daha düzgün bir döner alan oluşmasını ve ilk kalkınma akımının düşürülmesi için kuANILIR
 
hocam mrb ariston bulaşık yıkama makinası motoru kondansatörü kaç mf olmalıdır.tşkler
 
bizim fabrikada yük kaldırmak için aşağı yukarı çalışan bir fazlı 0.75 kw vinç ( calaska) var.bunun kondansatörlü klemens bağlantısını nasıl yapacağız.resimli anlatıp yardımcı olur musunuz
 
bizim fabrikada yük kaldırmak için aşağı yukarı çalışan bir fazlı 0.75 kw vinç ( calaska) var.bunun kondansatörlü klemens bağlantısını nasıl yapacağız.resimli anlatıp yardımcı olur musunuz
Yardımcı sargıyı tespit et ilk sayfalarda anlatıldığı gibi bağla hepsi bu.
 
Ben çizim istiyorum..aranızda yok mu çizip anlatacak..
 

Forum istatistikleri

Konular
129,799
Mesajlar
930,196
Kullanıcılar
452,593
Son üye
cKaradeniz301

Yeni konular

Geri
Üst