mmesutcakir
Üye
- Katılım
- 13 Haz 2009
- Mesajlar
- 47
- Puanları
- 1
aslında kısaca şöyle açıklayabiliriz. bu kondansatörler ana sargı ve yardımcı sargı arasında 90 derecelik bir faz farkı meydana getirerek tek fazlı motorun yol almasını sağlıyor.
___________________________________________________
detaylı olarak izah edecek olursak: tek fazlı mootorlarda ana sargının meydana getirdiği (yada oluşturduğu diyelim) manyetik alan sürekli bir salınım içindedir ve dğişken değildir. bu nedenle motora enerji verildiği an yardımcı sargı devrede değilse motorda bir uğultu meydana gelir ve dönmez. aslında çalışıyor ama dönmek için bozucu bir manyetik alana ihitiyaç duyar.
__________________________________________________
yardımcı sargı ve kondansatörü devreden çıkarıp motora enerji verdiğimizde yukarıda da belirttiğim gibi motordan bir titreme uğultusu gelecektir. tam bu esnada elimizle yada başka bir düzenekle motor milini hareket ettirdiğimizde görülecek ki mil artık kendi başına hareket ettirdiğimiz doğrultuda dönmeye başlayacak ve normal dönüşe kadar yol alarak çalışmaya başlayacaktır.
___________________________________________________
detaylı olarak izah edecek olursak: tek fazlı mootorlarda ana sargının meydana getirdiği (yada oluşturduğu diyelim) manyetik alan sürekli bir salınım içindedir ve dğişken değildir. bu nedenle motora enerji verildiği an yardımcı sargı devrede değilse motorda bir uğultu meydana gelir ve dönmez. aslında çalışıyor ama dönmek için bozucu bir manyetik alana ihitiyaç duyar.
__________________________________________________
yardımcı sargı ve kondansatörü devreden çıkarıp motora enerji verdiğimizde yukarıda da belirttiğim gibi motordan bir titreme uğultusu gelecektir. tam bu esnada elimizle yada başka bir düzenekle motor milini hareket ettirdiğimizde görülecek ki mil artık kendi başına hareket ettirdiğimiz doğrultuda dönmeye başlayacak ve normal dönüşe kadar yol alarak çalışmaya başlayacaktır.
Moderatör tarafında düzenlendi: