Teknik Eğitim Fakülteleri İle İlgili Gelişmeler!

2015-2016 denmesini sebebi şu anda okuyanların(teknik eğitimcilerin) en son bu tarihe kadar okulda kalabileceklerini ve bu tarihten itibaren fakültenin tamamen değişeceğini belirtiyor. Yani bu tarihe kadar okulda hem teknik eğitimci hem de teknoloji fakültesi okuyacak.
 
Hatırlatmanızdan ötürü teşekkürler.

Malesef bizim teknik öğretmen camiası, tamam bu iş bitti havasında olduğu için başlarına neler geleceğinin farkında değil.

Tüm teknik öğretmen arkadaşları ünvan konusunda YÖK'e mail veya fax yollamaları yönünde çağrıda bulunuyorum.
 
Arkadaşlar şuan hatırlamıyorum ama güncel bi haber; okuduğum bir yazıda teknik eğitim fakültesi mezunlarının ve mezun olacak arkadaşlarında bu teknoloji mühendisi ünvanını alacaklarından bahsediyodu. çünkü bu tekn. mühendislik fakültelerinde verilecek eğitim içerik olarak zaten TEF derslerinin içeriğine göre daha zayıf olacakmış.. Ki bu tekn. mühendisi olacak arkadaşlarında öğretmen olabilmesi için ayrıca bir pedagojk formasyon almaları gerektiği gibi buna ek olarakta bilinenin aksine öğretmen çıkaracak olan hiçbir TEF kalmayacağı için piyasadaki hakkı yenilmiş öğretmen arkadaşlara bu hak tanınacakmış... Umarım duyduklarımız umduklarımız gibi olur.. iyi akşamlar
 
Birbirleri ile çelişen cümlelerin kurulmuş olduğu, kavramların bilerek veya kasıtlı olarak bir diğerini ikame edecek şekilde kullanıldığı, mevcut mühendislik eğitimi ile mevcut Teknik Eğitim Fakültelerinin eğitimlerini karşılaştıran tek bir cümle kullanılmadan ahkam kesildiği gözlenen yazı. Şimdi yukarıda yazdığımız cümleleri yazıdan alıntılarla birer birer irdeleyelim.
1. Birbirleri ile çelişen cümlelere bir örnek :
"Ülkemizde mühendis kavramı matematik bilen uygulayan kişi, yabancılar açısından ise yaratıcı olan kişi anlamlarından gelmektedir."
"..,alt yapıdan yoksun bir şekilde açılan üniversitelerimiz sayesinde gereksinimden fazla sayıda mühendis mezun olmaktadır."
Cümleleri birleştiriyoruz, "Ülkemizde, alt yapıdan yoksun bir şekilde açılan üniversitelerimizde gereksinimden fazla sayıda matematiği uygulayan yaratıcı kişiler, mühendis kavramını oluşturur." Ya işte böyle ! Hem mühendisi tarif et, hem de bizzat bildiğini söylediğin mühendislik eğitimini yerden yere vur ,sonra mezun olana mühendis de ! Sorgusuz, sualsiz devlete, özele emekli olana kadar "mühendis" ünvanı ile oturt, sonra da hangi matematiği nasıl görüyorlar, nasıl uyguluyorları hiç bilmediğin, (çünkü Teknik Öğretmen değilsin ve Teknik Eğitim Fakültesi'nden mezun olmadın) Teknik Eğitim Fakültelerine tu kaka de !!. Düşünelim, acaba bunun nedeni veya nedenleri ne olabilir ?
2. Sadece "Meslek Lisesi" ortak adı ile anılmaktan öte hiçbir ortak özelliği olmayan Mesleki ve Teknik Liseler ile İmam Hatip Liselerini bir kefeye koyup, "istemezük !" cinsinden aşağıdaki cümleyi "insafızca", "oradaki pırıl pırıl onlarca gencimizin hakkını "basitçe" gaspeden ve "kavramları bilerek veya bimeyerek birbirini ikame eder şekilde kullanan aşağıdaki talihsiz cümle kurulmuş;
"2010 yılından itibaren uygulamaya geçecek olan kararla meslek liseleri normal liselerle eşitlenmekle kalmayıp kendi alanlarıyla ilgili bölümleri tercih ettiklerinde orta öğretim başarı puanlarına 0,06 çarpanı eklenerek avantajlı konuma geldiler."

Düşünelim, halkımızın ve aydın, aklıselim vatandaşımızın da onaylamadığı dini eğitim sonucunda dini olmayan yüksek eğitime yönelme ile mesleki eğitim sonucu mesleki yüksek eğitime yönelmenin aynı şey olmadığını, kendisine "yaratıcı kişi" benim diyenlerin farkedememesi normal midir ? Düşünelim, acaba bunun nedeni veya nedenleri ne olabilir ?
3. "Bir diğer tehlikeli girişim ise teknik öğretmenlere mühendis unvanı verilmesine yönelik çalışmalardır." diye yazılmış. Yukarıda da yazdığım gibi, naçizane görüşüm şudur ki, bu cümlenin tam anlamı ile korku, endişe ile yazıldığına şüphe yok. Şimdi düşünelim kim korkuyor olabilir, hangi mühendisler ? Yanıt aslında yazıda gizli gibi , okuyalım ;" Bu anlayışla olsa olsa daha iyi tasarım, planlama yapan değil, daha iyi alet kullanan mühendis modeli geliştirilmeye çalışılmaktadır. Hedeflenen, bilimi, teknolojiyi üretmek, geliştirmek değil, geliştirilmiş teknolojilerin uygulanmasında kalifiye eleman yaratılması haline dönüşmüştür." Evet, işte böyle bir yazı yazılmış, mühendisi temsil eden fakat, mühendisi alet kullanmaktan öte, "planlama" ve tasarım" kelimeleri ile ifade eden bir kurum tarafından. Ne diyeyim, sanırım bir EMO üyesi çıkar doğru mühendis tarifini söyler bu cümleyi yazanlara. Yazı genelinde özetle şöyle deniliyor, ben Türkiye'nin kötü eğitim veren çok sayıdaki mühendislik okullarından birinden mezun olduğumu kabul ediyorum, ama ne yapayım mühendis kavramı "matematik bilen ve uygulayandır" olduğundan, ben kavrama bakarım, içeriğe ve hangi okudan mezun olunduğu önemli olmuyor "mühendis" olarak maaş alırken, kartıma "mühendis" yazarken, anlamadığım şeylerin altına "mühendis" sıfatı ile imza atarken. Bu işlerden anlayan bu Teknik Öğretmen grubuna "mühendis" ünvanı verilirse ben ne yaparım ? Zaten zar zor iş buldum, bi de bunlar gelecek !!.
 
Son düzenleme:
Sondan başlayalım;
Yazı genelinde şöyle diyor;
"Türkiyede yüksek öğrenime gerekli önem verilmiyor,planlama yok.
Bunlar yapılmalı.belirli bir görev için eğitilen insanları işsiz bırakıp sonra onların etiketlerini değiştirerek onlara iş bulmaya kalkma."
Planlama yap, sonra eğitim yap.
"saldım çayıra mevlam kayıra yapma " diyor.
yazınınız sonu ise mantıksız bir genelleme.Niyet okuma.
"Bütün mühendisler işten anlamıyor,öğretmenler ise o işlerden anlıyor!!"
Soru!
Bütün teknik eğitim mezunları öğretmenlikten anlıyor mu?
Saçma bir soru oldu değil mi!
Öğretmen eğitiminde bir sıkıntı mı var.Varsa ,akıl ne der bu durumda.
"Eğitimi düzelt" der.
----
Mühendis tanımını vermiş zaten.
anlamadı iseniz yazıyı bir daha okuyun.Eleştirdiğiniz nedir o kısımda?
Yazınızın başında, biri Şam'dan biri Bağdattan alınmış iki cümlenin kelimeleri ile oynayıp
ortaya birşey çıkarmaya çalışmışsınız.Ama çıkmamış.
 
Bu basın açıklaması yapılalı 5 ay oldu. Çok talihsiz bir açıklama oldu.

Çünkü bu basın açıklaması YÖK ve MEB'e karşı eleştiri olarak yapıldı.

Türkçe bilen ve konuşan herkes çok rahat anlar ki, bu basın açıklaması ile;

Mühendisler bir taraftan çok yaratıcı iken diğer taraftan bir türlü kalifiye olamadıkları vurgusu yapılmış. Yani mevcut üniversitelerimizde bile yaşanan olağanüstü sorunların üstesinden henüz gelinememişken, teknoloji fakülteleri kurularak (üstelik teknik öğretmenleri alaya alarak) eli daha iyi alet kullanan (pense, çekiç kastediliyor) mühendisler yetiştirilmek istenmekteymiş.

Ne kadar acı bir durum değil mi arkadaşlar?

Avrupa'da gülerler bu açıklamalara....

Avrupa'da mühendislik fakültesinden mezun olanlara hemen mühendis ünvanı verilmiyor.

Önce mühendislik fakültesinden mezun olmuştur diploması alırlar. özel bir şirkette 3 yıl (sadece tasarım değil) tulum veya mavi önlük giyerek pense, tornavida kullanarak bir evreden geçiyorlar.

Eğer çalıştıkları şirket ve bağlı oldukları meslek odası onaylarsa mühendis ünvanı alırlar.

Ülkemizdeki durum nedir peki?

Sadece nutuk...
 
Arkadaşlar okuduğunuzu anlayamıyorsanız çaresi var.
Açın hocaya(Öğretmene) telefon, öğrenin.
Haklı çıkmak adına zorlama ve çarpıtılmış yorumlar yapmayın.
Forumu meşgul etmeyin.
 
senin teknik öğretmenlerden yana yaran nedir sayın elek. her konuda teknik eğitim ve teknik öğretmen karşıtı, ortamı gerici açıklamaların var. burada tartışılan mühendis-teknik öğretmen karşılaştırılması değil, sen hala anlamamakta direniyorsun, artık slogan oldu önemli olan bu ülkenin gelişmesi için teknolojiyi üretmemiz gerekir, yani teknik eleman yetiştirmek gerekir, bunun da yolu mesleki eğitimden geçer, ister teknisyen ister mühendis her ikiside neticede teknik elemandır. her ikisininde yetersiz eğitimi boşa harcanmış zaman ve ülke kaynakları demektir. eğitim eğitim eğitim sorarım sana mesleki eğitimi kim verecek teknik öğretmenden başka? madem ki okuduğunu iyi anlıyorsun AB nin eğitim konusunda uyum sürecinde bizden de yapmamızı isteyeceği mesleki eğitim modelini, örneğin Almanya mesleki eğitimini bir incele, ülkemizde de uygulanmak istenilen budur zaten, gerek MEGEP gerekse TEKNOLOJİ MÜHENDİSLİĞİ çalışmaları bu yöndedir. sonuç olarak bu işin başı MESLEK LİSELERİ dir yani MESLEK LİSESİ MEMLEKET MESELESİ....

ANLAYANA SİVRİ SİNEK SAZ..............
 

Forum istatistikleri

Konular
129,835
Mesajlar
930,600
Kullanıcılar
452,663
Son üye
Yılmaz Çetiner

Yeni konular

Geri
Üst