Termİk

ATESOGLU

Üye
Katılım
3 Tem 2007
Mesajlar
87
Puanları
1
Yaş
40
55 kw lık bir vakum motorumuz var termik küçük geldiği için daha büyük bir değerde bir termik taktık normal çalışıyor fakat yol aldığı anda yani tam kalkış anında yüksek akım çektiği için sanırım termik ısınıyor ve arka arkaya ikikere kalkış yaparsa. termik atıyor .. şimdi sizden isteğim arkadaşlar bu sorunu yaşamıcağım tipte bir termik varmı yani bu yüksek akım dalgalanmasına aldanıp motoru devre dışı bırakmıcak.
yardımlarınız için simdiden teşekkürler
İyi Çalışmalar
 
arkadasım 160 ampere kadar termıkler var tak sorun yasama zaten senın 55 kwlık motorun 144 amper normal yukte elektrık ceker
 
klasik termikler,clas 10 A dır.Ağır yol alan sistemler için,clas 10 ve clas 20 termik vardır.Onlardan seçer
iseniz sorununuz kalmaz.Simens 3RB 12 termik kullanır iseniz,çalışma sınıfını kendi ihtiyacınıza göre be-
lirleyebilirsiniz.
 
Termiği üçgen devresine bağla :)kalkış akımıda ısınma etkisinden kurtulmuş olursun.
 
Termik atması olumsuz bir durum olduğu için bence sorunu araştır. Sonuçta o termiği atsın diye koyuyorsun oraya zaten. Eğer demeraj akımın kısa süreli ise süre ayarlı birşeyler bul derim. Benzer sorun bende de vardı. 32Alik sigorta cihaz açılınca atıyordu. 6kA olan sigortayı söküp yerine 10kA lik sigorta koydum sorun çözüldü.
 
Arkadaşım 55KW motor maksimum 100A çeker. Termik ayarı 80-110 olan bi termik al ve girişe yani kompakt şalterin çıkışına bağla (üçgen kontaktörünün altına degil) hiç bişey olmaz ve tam koruma sağlamış olursun... Kompak şalteride 100-125 arası ayarla...
 
drejfatih ' Alıntı:
Termik atması olumsuz bir durum olduğu için bence sorunu araştır. Sonuçta o termiği atsın diye koyuyorsun oraya zaten.
Bu noktaya tamamen katiliyorum.Termik atiyorsa, dogrusunu yapiyordur ve bize soylemeye calistigi bir seyler var demektir.Fakat :
drejfatih ' Alıntı:
32Alik sigorta cihaz açılınca atıyordu. 6kA olan sigortayı söküp yerine 10kA lik sigorta koydum sorun çözüldü.

Burada 6 kA yerine 10 kA kullanmak, sadece malzemenin kisa devre dayanim gucunu artirmak ile alakali olsa gerek...Termik veya magnetik acma sinirlari ile dogrudan alakali olmamasi lazim...
( Belki de 6 kA lik sigorta yerine takilan 10 kA sigorta baska bir markadir ya da ''C'' Tipi degil de ''D'' Tipi bir sigortadir vs...)
C tipi sigortalarin magnetik acma siniri (5-10)In iken ''D'' Tipi sigortalarin (10-14).In olmaktadir.Kolay Gelsin
 
isikotomasyon bu işi biliyor
 
Bence 60 sn ye'lik gecikme rölesi kullanmalısın, motor ikinci kalkışa maruz kaldığında 60 sn ye'lik gecikme ile çalışacağı için, ısınma sorunu ortadan kalkacaktır...termik üçken kontaktörüne bağlı bir şekilde tabiki ısınmaz, yıldız çalışmadan bağımsız bir halde çalışacağı için ısınma olmaz, fakat yıldız anında koruma diye birşeyde kalmaz, yıldızdan üçkene geçiş süresine birde üçken kontaktörüne bağlanan termiğin aksi durumda açma süresini eklerseniz sonuç sn bazında 40 veya 50 sn ye olacaktır buda motorun alenen yanması demektir...bana kalırsa atıyor dediğin termiği kullanmalısın... NOT:Gecikme rölesini kullanman elektiriğin gel git'lerini de engeller...bu sayede kumanda parçaları uzun ömürlü ve motor sargılarını da patlatma riskinden uzak tutmuş olursun... buda benim görüşüm SAYGILAR...
 
ATESOGLU kompakt şalterin çıkışına bağla (üçgen kontaktörünün altına degil) yıldız üçgen baglantı yapmaktaki gaye kalkınma akımını düşürmek motor kalkındıkdan sonra üçgene geçmek şebekeyi ablıda olsa aşırı yüklememek.kompak şalterin altına termik baglandıgında daha büyük akım degeri seçmen gerekir.demarj akımı fazla oldugundan termik daha fazla ısınır.
    ATESOGLU  arkadaşım motor klemenslerini termigini kontrol etsen bazen termikler problemli oluyor.tşkrlr
 

Forum istatistikleri

Konular
130,110
Mesajlar
933,225
Kullanıcılar
453,166
Son üye
ahmetemreerdem

Yeni konular

Geri
Üst