snejniybar
Üye
- Katılım
- 4 Eki 2024
- Mesajlar
- 1
- Puanları
- 1
- Yaş
- 37
Arkadaşlar merhaba,
Forumda yeniyim, öncelikle herkese selamlar.
Tesla araç almayı planlıyorum, oturduğum sitede araç park yerim belli. Park yerim ile sayaç arası mesafe 50metre civarı.
Trifaz hat çektirerek wallbox ile 16amper/11kw şarj edebilirim ancak önceden sitede wallbox kurulumun yaptıran komşularım proje çizdirerek elektrik idaresinden alınan onay sonrasın kurulumlarını yapmışlar. Proje+trifaz hat kurulumu+wallbox derken toplam maliyet yaklaşık 55bine mal oluyor bana.
Aslında benim başından beri istediğim ise mobil konektör isimli teslanın kendi adaptör ve adaptör çeviricisi ile aracımı monofaz hat üzerinden 32Amper/7kw ile şarj etmek. Toplam maliyeti ise 25bin civarı olacak.
Karşımda iki sorum var;
1.Tesla mesaj gruplarında 52metre mesafede 3x4 kablo ile 215 voltajda 4.2kw aldığını belirten bir arkadaş mevcut. Aynı şekilde 50-55 metre mesafede 3x6 ya da 3x10 kablo ile monofaz hat üzerinden 32 amper / 7 kw enerji çekebileceğimi dile getirdi. Sizce bu sistem herhangi bir sorun yaratır mı? Faturamda sözleşme gücüm 7kw olarak belirtilmiş. Yükü en düşük hattan monofaz hat çekilirse araç şarj esnasındayken evdeki günlük kullanımda bir sorun teşkil eder mi? Ya da 8 saat 32 amper geçecek 50 metrelik kablo sorun yaratır mı ya da aklınıza gelen negatif bir sorum var mı?
2.Yukarıda belirttiğim gibi trifaz hat işlemleri için proje çizimi, elektrik idaresi onayları gibi prosedürler mevcut. Peki istediğim monofaz sistemin sağlıklı çalışmasında bir sorum yoksa kendi saatimden çektireceğim monofaz hat için proje çizimi yönetmelik gereği şart mıdır?
Konu hakkında değerli fikirlerinizi paylaşırsanız memnun olurum.
Herkese saygılar dilerim.
Forumda yeniyim, öncelikle herkese selamlar.
Tesla araç almayı planlıyorum, oturduğum sitede araç park yerim belli. Park yerim ile sayaç arası mesafe 50metre civarı.
Trifaz hat çektirerek wallbox ile 16amper/11kw şarj edebilirim ancak önceden sitede wallbox kurulumun yaptıran komşularım proje çizdirerek elektrik idaresinden alınan onay sonrasın kurulumlarını yapmışlar. Proje+trifaz hat kurulumu+wallbox derken toplam maliyet yaklaşık 55bine mal oluyor bana.
Aslında benim başından beri istediğim ise mobil konektör isimli teslanın kendi adaptör ve adaptör çeviricisi ile aracımı monofaz hat üzerinden 32Amper/7kw ile şarj etmek. Toplam maliyeti ise 25bin civarı olacak.
Karşımda iki sorum var;
1.Tesla mesaj gruplarında 52metre mesafede 3x4 kablo ile 215 voltajda 4.2kw aldığını belirten bir arkadaş mevcut. Aynı şekilde 50-55 metre mesafede 3x6 ya da 3x10 kablo ile monofaz hat üzerinden 32 amper / 7 kw enerji çekebileceğimi dile getirdi. Sizce bu sistem herhangi bir sorun yaratır mı? Faturamda sözleşme gücüm 7kw olarak belirtilmiş. Yükü en düşük hattan monofaz hat çekilirse araç şarj esnasındayken evdeki günlük kullanımda bir sorun teşkil eder mi? Ya da 8 saat 32 amper geçecek 50 metrelik kablo sorun yaratır mı ya da aklınıza gelen negatif bir sorum var mı?
2.Yukarıda belirttiğim gibi trifaz hat işlemleri için proje çizimi, elektrik idaresi onayları gibi prosedürler mevcut. Peki istediğim monofaz sistemin sağlıklı çalışmasında bir sorum yoksa kendi saatimden çektireceğim monofaz hat için proje çizimi yönetmelik gereği şart mıdır?
Konu hakkında değerli fikirlerinizi paylaşırsanız memnun olurum.
Herkese saygılar dilerim.