Tesla araç için 7kw şarj sistemi

snejniybar

Üye
Katılım
4 Eki 2024
Mesajlar
1
Puanları
1
Yaş
37
Arkadaşlar merhaba,

Forumda yeniyim, öncelikle herkese selamlar.

Tesla araç almayı planlıyorum, oturduğum sitede araç park yerim belli. Park yerim ile sayaç arası mesafe 50metre civarı.

Trifaz hat çektirerek wallbox ile 16amper/11kw şarj edebilirim ancak önceden sitede wallbox kurulumun yaptıran komşularım proje çizdirerek Elektrik idaresinden alınan onay sonrasın kurulumlarını yapmışlar. Proje+trifaz hat kurulumu+wallbox derken toplam maliyet yaklaşık 55bine mal oluyor bana.

Aslında benim başından beri istediğim ise mobil konektör isimli teslanın kendi adaptör ve adaptör çeviricisi ile aracımı monofaz hat üzerinden 32Amper/7kw ile şarj etmek. Toplam maliyeti ise 25bin civarı olacak.

Karşımda iki sorum var;

1.Tesla mesaj gruplarında 52metre mesafede 3x4 kablo ile 215 voltajda 4.2kw aldığını belirten bir arkadaş mevcut. Aynı şekilde 50-55 metre mesafede 3x6 ya da 3x10 kablo ile monofaz hat üzerinden 32 amper / 7 kw enerji çekebileceğimi dile getirdi. Sizce bu sistem herhangi bir sorun yaratır mı? Faturamda sözleşme gücüm 7kw olarak belirtilmiş. Yükü en düşük hattan monofaz hat çekilirse araç şarj esnasındayken evdeki günlük kullanımda bir sorun teşkil eder mi? Ya da 8 saat 32 amper geçecek 50 metrelik kablo sorun yaratır mı ya da aklınıza gelen negatif bir sorum var mı?

2.Yukarıda belirttiğim gibi trifaz hat işlemleri için proje çizimi, elektrik idaresi onayları gibi prosedürler mevcut. Peki istediğim monofaz sistemin sağlıklı çalışmasında bir sorum yoksa kendi saatimden çektireceğim monofaz hat için proje çizimi yönetmelik gereği şart mıdır?

Konu hakkında değerli fikirlerinizi paylaşırsanız memnun olurum.

Herkese saygılar dilerim.
 
Arkadaşlar merhaba,

Forumda yeniyim, öncelikle herkese selamlar.

Tesla araç almayı planlıyorum, oturduğum sitede araç park yerim belli. Park yerim ile sayaç arası mesafe 50metre civarı.

Trifaz hat çektirerek wallbox ile 16amper/11kw şarj edebilirim ancak önceden sitede wallbox kurulumun yaptıran komşularım proje çizdirerek Elektrik idaresinden alınan onay sonrasın kurulumlarını yapmışlar. Proje+trifaz hat kurulumu+wallbox derken toplam maliyet yaklaşık 55bine mal oluyor bana.

Aslında benim başından beri istediğim ise mobil konektör isimli teslanın kendi adaptör ve adaptör çeviricisi ile aracımı monofaz hat üzerinden 32Amper/7kw ile şarj etmek. Toplam maliyeti ise 25bin civarı olacak.

Karşımda iki sorum var;

1.Tesla mesaj gruplarında 52metre mesafede 3x4 kablo ile 215 voltajda 4.2kw aldığını belirten bir arkadaş mevcut. Aynı şekilde 50-55 metre mesafede 3x6 ya da 3x10 kablo ile monofaz hat üzerinden 32 amper / 7 kw enerji çekebileceğimi dile getirdi. Sizce bu sistem herhangi bir sorun yaratır mı? Faturamda sözleşme gücüm 7kw olarak belirtilmiş. Yükü en düşük hattan monofaz hat çekilirse araç şarj esnasındayken evdeki günlük kullanımda bir sorun teşkil eder mi? Ya da 8 saat 32 amper geçecek 50 metrelik kablo sorun yaratır mı ya da aklınıza gelen negatif bir sorum var mı?

2.Yukarıda belirttiğim gibi trifaz hat işlemleri için proje çizimi, elektrik idaresi onayları gibi prosedürler mevcut. Peki istediğim monofaz sistemin sağlıklı çalışmasında bir sorum yoksa kendi saatimden çektireceğim monofaz hat için proje çizimi yönetmelik gereği şart mıdır?

Konu hakkında değerli fikirlerinizi paylaşırsanız memnun olurum.

Herkese saygılar dilerim.
Ev tesisatlarında uzun süre 32A çekmeniz ciddi bir risktir. Ayrıca apartman tarzı bina girişlerinde genelde trifaze olur ve fazlar dengeli olarak bloklara dağıtılır. Yani enerji alacağınız faz aynı zamanda başka bir komşunuzun elektrik tesisatına bağlı olabilir. Bu durumda şebekeden uzun vadede 32A çekmek istediğinizde voltajınız düşer ve elektrikli aletleriniz sapıtmaya başlar. Fırın ısıtmaz, kombi hataya geçer vs. vs. Elbette komşunuzun ki de dahil.

Ayrıca Mobile Connectorden 32A almak biraz kelime oyunudur. TR'de %99 tesisatlar buna uygun olmaz ve maksimum 24A çekersiniz. Üzeri durumda voltajınız 200V altına düşer ve araç şarj keser. Yani yüksek ihtimalle bu biraz hayaldir.

Yapılacak en mantıklı işlem aboneliğiniz ve altyapınız mevcutsa trifazedir. Yoksa monofaze ile mavi adaptör vs alıp maksimum 20A'de 9-10 saat arası şarj etmektir.
 
Araba gece gün çalışmıyorsa, gece park halindeyse en düşük monofaze şarj cihazı yeterli. Bagajdaki bir uzatma kablo ile gittiğin yerde de kaldığın sürece kolayca şarj edebilirsin. Her yerde trifaze priz bulmak kolay değil.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,755
Mesajlar
929,698
Kullanıcılar
452,505
Son üye
ironman2112

Yeni konular

Geri
Üst