Toshiba mı? Allegro mu?

freedom33

Üye
Katılım
30 Mar 2009
Mesajlar
381
Puanları
1
Arkadaşlar daha önce toshiba tb6560 4 eksenli mavi pcb olan kartı kullanıyordum,bu işle uğraşan 1kaç kişiyle fikir alışverişi yaptığımda A3977 sürücülerin daha hızlı olduğunu söylediler ettiler,sizin fikirleriniz nedir?yeni bir sürücü kart alacağım ,mekaniğimi 30x30cm işleme alanı olacak şekilde tasarladım ,makinam hızlı olsun istiyorum,torka çok fazla ihtiyacım yok çünkü sadece kazıma yapacağım.Cevap verenlere şimdiden teşekkür ederim.
 
a3977 ler şimdi tb6560 mavi kartların yerine uygulanmaya başladı. piyasaya da cıktı. 36 voltta 6.5 A. kadar besliyor. Ama tb6560 gibi her ne kadar 3.5 A olsa da 2.5 A dan fazla beslemez. a3977 de ne kadar 6.5 A olarak piyasada boy gösterse de datasheet de 2.5 A. den bahsediyor.
Ciddi birr sürücü istiyorsan harici sürücülere yönel. Pahalı ama profesyonel.

http://www.datasheetcatalog.org/datasheet/allegromicrosystems/3977.pdf
 
Gökhan bey max.2a lik motor kullanacağım,dediğim gibi makina hızlı olsun yeter benim için.Daha önceki vidalı milim 1mm hatveli saplama mildi,şimdi ise hatvesi 5 mm olan vidalı mil kullanacağım,merak etiiğim şu ki; hatvesi 1mm olan milde 20 sn.de aldığım işi hatvesi 5mm olan milde 4 sn. demi alırım:)böyle bir orantı kurulabilir mi?hıza etki eden en büyük faktör mekanik mi yoksa Elektronik mi?Bu arada kullanacağım işmili dremel engraver makinası Dremel Engraver Yazı Makinası / F0130290JM
 
Haliyle 5 mm hatve de makineniz daha hızlı olacaktır. Fakat unutmamak lazım ki hatve artışı hız olarak yansıyacağı gibi tork kayıplarına da sebep olacaktır. Hıza etki eden etmenler bir bütün. Mekanik, Elektronik vs. kısacası tümü.
Şimdi sizin 2 A. dediğiniz motorlar tahmin ediyorum 1 Nm den düşük güce sahiptir. 100 d/dk ile çevirdiğiniz zaman bu motoru tork yerlerde gezecek zaten. 100 d/dk demek de size dakikada 50 cm ilerleme sağlayacak. Bu durumda ha TB6560 olmuş ha A3977 çok bir farkı olmayacak. Tabi hız / tork eğrisi hesaplarken işmilinin eksenlerin ve malzeme üzerinde çalışırken uygulanacak karşı gücü de hesaba kattığınızda çok da birşey farketmeyecek. Zaten tersi olsa o zaman 5 mm hatve yerine 10 hatta 25 hatve kullanın makine uçsun mantığıyla bakmak lazım :)

Bu arada motorlarınızı büyüttünüz diyelim. Bu sefer 24 V. ile bu motorların hakkını veremezsiniz. Güç artışına gideceksiniz o zaman da yine iş profesyonel sürücülere dönecek :)

Velhasıl kelam,

Hız = Tork = Güçlü mekanik = Güçlü Elektrik/Elektronik-Güçlü Gövde bunlar bir bütün gider. Sonuç Güçlü Bütçeler :)
 
Anladım Gökhan bey,ozaman motorları güçlü kullanacağım ve sizdende tb6560 alıcam gibi gözüküyor:)
 
Yok yanlış anlaşılmış söylediklerim. TB6560 her ne kadar 3.5 Amper dese de gerçekte 2.5 A civarında besleme yapar. İşinizi görür mü görür ama dediğiniz gibi hız, tork, güç gibi şeyler istiyorsanız TB6560 yada bu kategorideki yeni ortaya çıkan A3977 leri geçip profesyonel kontrol kartı ve sürücü kullanmalısınız. Tabi bunları kullanacağınız zaman basitçe mil denilen aslında adı saplama olarak geçen cıvataları kullanmayacaksınız :) Ama dediğim gibi hobi amaçlı makul işler için en ucuz TB6560 tarzı ürünler.
 
TB6560 AHQ modeli max3.5 A dır ve sürekli çalışmada bunu verir.
Isınmada olmaz.

TB6560 1/16 micro step iken
A3977 1/8 micro steptir !

TB6560 da sinyal yok iken yani motorlar duruyor iken tutma akımı ( yüzde 75-50-25 gibi ) ayarı vardır ve motorların ömrü açısından çoook önemlidir.
Allegro da ise böyle bir şey yok.

Amatör işlerde 1/16 micro step sınır değerdir , bu değerde puls başı ilerleme hassasiyeti klasik bilyalı mil sınırlarının altına iner.
 
Kazım Abi

TB6560 ın tutma akımını nasıl ayarlamak lazım motorların ömrü açısından? Kartın üzerindeki 3-4 nolu dip swichlerden (Decay Mode Settings) en düşüğüne ayarlarsak motorlar için daha iyi olacağı sonucu çıkar mı?
 
Bu sana ve mekaniğine bağlı.
Ne kadar düşükse o kadar iyi.

Motorlar sürekli çalışmada heleki yüksek hızda devamlı akım akmaz ancak puls süreleri kadardır.
Ama durunca bobinlerden o anki microstep e de bağlı olarak sürekli akım akar.
Bu motorları ısıtır.
Mıknatıslar ısıyı hiç sevmez.
İşte bu yüzden belirli süre içerisinde puls gelmez ise motor tutma akımı nominal akımın yüzde değerine düşürülür.
Mekanik uygundur yük yoktur enerji tasarrufu şarttır yüzde sıfır yaparsın.
Yük çoktur enerji sorun değildir emniyet daha önemlidir yüzde 50 ortalama 75 iyi 100 kesin değerdir.
Yüzde ellide motorlar ısınmaz ancak hafifce ılık olur ki hiç sorun değil.
Bu değer 3.5Nm içindir(hemen hemen sınır değeri).
 
Tutma akımı yani beklemedeyken motorlardan akım akması sadece frenleme için mi?Eğer frenleme için değilse bu akımı program satırının sonuna ekleyeceğimiz bir komutla fiziksel olarak tamamen kessek ve yeni program satırının başında tekrar akım akmaya başlasa olmaz mı?
 

Forum istatistikleri

Konular
129,852
Mesajlar
930,758
Kullanıcılar
452,707
Son üye
128bpm

Yeni konular

Geri
Üst