hocam ellerine sağlık paylaşım çok güzel olmuş hele hele anımasyonlu olması çok ıyı yalnız sorularım var.4 adet kontaktor ve 2 adet zaman rolesı gozukuyor sıemensın transfer panosunda 6 adet kontaktor var 2 adet zaman rolesı yine bu stede baska bır arkadasın paylasmıs oldugu transfer semasında 4 adet kontaktor ve 4 adet zaman rolesı var sımdı bu farkın sebebı nedir.ben oturdum bu transfer panosu semasını reel sembollerle kontak numarasına varıncaya kadar net bısekılde açık şema çizimine basladım sırf b kontaktor ve aman rolelerının adetlerındekı farklılıklardan dolayı sıteye koymadım daha yardımcı olursanız sızlerınde katkısı olur ıyı çalışmalar kolay gelsın.
Merhaba arkadaşlar, bir sorun var onu paylaşmak istiyorum. elimizde 250 KVA bir jeneratör var. Ayrıca birde 39 kw. yük asansörü var. Devaraj akımı 200 A. yakın bir değerde. Fakat jeneratörü devre dışı bırakıp durduruyor. Şebeke uygulama şansımız olmadığından jeneratörle çalışma yapmak zorundayız.bu konuda bir tecrübesi olan var mı?
250 kVA Jeneratörün anma akımı 361 A dir.Fahri Bey'İN belirttiği gibi sadece yük asansörünü besliyorsa jeneratörün yükü karşılaması gerekir.Eğer başka yüklerle birlikte yük asansörünü besleme durumu varsa,yük asansörünü soft starterle yol vererek sorunu çözebilirsiniz.
iyi çalışmalar
Merhaba arkadaşlar, bir sorun var onu paylaşmak istiyorum. elimizde 250 KVA bir jeneratör var. Ayrıca birde 39 kw. yük asansörü var. Devaraj akımı 200 A. yakın bir değerde. Fakat jeneratörü devre dışı bırakıp durduruyor. Şebeke uygulama şansımız olmadığından jeneratörle çalışma yapmak zorundayız.bu konuda bir tecrübesi olan var mı?
39kw'lık bir asansörün demeraj akımı direkt yol vermede 200A olamaz. 300-360A arası bir demeraj akımı çeker. Büyük ihtimalle kullandığınız ölçü cihazında max. değeri göremiyorsunuzdur. 250kVA'lık bir jeneratör alternatör kalitesine göre 300A civarı yüklenebilir. Bununda, kaliteli bir motor-alternatör seti değilse, ancak %50-60'ında ani yüklere cevap verebilir. Doğru cevaplar için öncelikle jeneratör markasını ve modelini paylaşırmısınız.
Kolay çözüm,
- AVR üzerinden yüksüz çalışma voltajını yükseltmek (235-410V gibi), varsa AVR koruma frekansını düşürmek,
- Governor üzerinden yüksüz çalışma devrini yükseltmek 52-53Hz (1560-1590d/d), yakıt selonoidi ile devir ayarı yapılıyorsa, ayar milinin boyunu ayarlayarak aynı işlemi yapabilirsiniz,
- son olarak kontrol kartı üzerinden voltaj ve frekans koruma limitleri düşürerek korumaya girmesini engellemek olacaktır.
sn.polatserdar,
Örneğin;AKSA AC250 tipi jeneratör için hesaplamaları yaparsak;
250 kVA Standby tipi jeneratörlerde
S=1,73*U*I
I=250/1,73*0,4
=361 A
Aynı tip jeneratörü Prime tipte çalıştırıldığında;
I=225/1,73*0,4
=325 A
Yanlışımız varsa düzeltirseniz memnun olurum.
saygılarımla