ayhnclk
Üye
- Katılım
- 13 May 2009
- Mesajlar
- 34
- Puanları
- 1
ARKADAŞLAR KAÇAK AKIM NEKİ SİZ SADECE 3 FAZI GEÇİRİYOR KORUMA YAPMASINI BEKLİYORSUNUZ.BEN ANLAMADIM.MOTOR DEVRELERİNDE FAZLAR VE TOPRAK VAR.Bu tip sorunla bizde karşılaştık.
Bir tesiste içinde 2 adet 18,5 Kw motor çalıştırmak için yıldız üçgen kontaktör takımı 1 adet Hız kontrol cihazı ve bu motorların hız kontrol cihazı ve yıldız üçgen çalışması için kontaktör takımı bulunan 3 adet panonun besleme panosunda 30 mA lik 80 A kacak akım sigortası bu sigortaların çıkışına 80 Amper normal trifaze otomat kutusu ve buradan cıkış yapılarak kumanda panolarına gitmiş burada bulunan kacak akım sigortaları çok sık atıyor
1: Nötr kacak akım sigortasından çıkarılıp direk bağlanmış ama kacak akım sigortasının hiç tutmadığı görülmüştür.
2: Nötr ile toprak kesinlikle ayrı ayrıdır toprak ucu motordan söküldüğünde zaman zaman açmalar devam etmiştir.
3: Kacak akım sigortası atmış ise kaldırırken kumanda panosunda motor kumanda şalteri elde veya otomatikde ise bir kontaktör çektiğinden kacak akım rölesinin bir kaç denemeden sonra tuttuğu görülmüştür.
4: Kablolar yeni olduğu halde yeniden kablo çekilmiş aynı hataların devam ettiği görülmüştür.
İşi hazırlayan kişi dediğim dedik açısından ürün markalarından değişiklik istemiyor. Panoyu hazırlayan firma benim görevim panoyu hazırlamak orda bir hata var diyor burada hata varsa gel bak diyorsun kesin bir şey diyemiyorum diyor.
Çözüm: Kacak akım sigortalarının bulunduğu panoda Sigorta bağlantı yerleri kapakla örtülmüş durumda Kacak akımdan uçları cıkarıp alttan klemensle köprüleyip kapakları kapattınmı kacak akımlar atmıyor
KAÇAK AKIMIN ÇALIŞMA PRENSİBİ BELLİ DEĞİLMİ GEÇEN AKIM DÖNEN AKIMLA ORANTISI BU 30MA -300MA YADA NEYE SET EDİLDİYSE AÇTIRMASI.
MOTOR İÇİN 3 FAZ DENGESİZLİĞİ KAÇAK OLMASI ISI PROBLEMLERİ İÇİN MOTOR KORUMA ŞALTERİ UYGULANIR.KUMANDASI VARSA ÇOK ELZEMSE ONUN İÇİN KAÇAK AKIM KORUMA KULLANILSIN ANLARIM.
Ekli dosyalar
Son düzenleme: