Kısaca şöyle cevaplayayım.
1- Çocukken uçurduğumuz uçurtmalarla aynı mantıkta uçar. Uçurtmaya nasıl ilk hızını verip havalanmasını sağlıyorsak uçağada bu gücü motorları sağlar.
2 - Uçağın altındaki hava akımı üstündekiyle birlikte bir yemek kaşığının ters dönmüşü şeklinde oluşur. yani alttaki hava üstteki havadan daha fazla ve akışkanlığk yönü yukarı doğru çizildiğinden uçak uçmak için daha az enerjiye ihtiyaç duyar. Eğer öyle olmazsa şeklen yine uçabilir. Fakat çok fazla enerjye ihtiyaç duyar ve belli irtifada çakılma eğilimine girer.
3- Uçaklar yüzebilir şekilde dizayn edilir. sanılanın aksine haifftir. Çelik kadar sert olup çelikten yarı yarıya hafif olan titanyum tri oksit alaşımlarından yapılırlar. Çoğunluk aksamı ise plastiktir. Titanyum Türkiyede olmayan bir madendir. Ve uluslara arası satışı kontrol altına alınmıştır. Malum savaş teknolojilerindede kullanıldığından...
4- Uçağın modeline ve irtifasına göre havada iki motoruda dursa bile bir süre hafif alçalarak seyrine devam edebilir. Malum sebeplerden ötürü. Fakat hızı ve irtifası akışkanlığı sağlamadığı noktada düşmeye başlar. Ve çakılır. Mesela planör dediğimiz motorsuz uçaklar vardır. Bunlar iple uçurtma gibi çeklerek uçurulur ve motorsuz iner. içine 2 insna sığabiliyor. Eskişehirde okulu var. Ücretsiz kursları oluyor.
Kısaca böyle yani. tabi koskoca uçuş teorisi var, yazılan binlerce sayfalık aerodinamik kitapları var, concord uçaklarının neden düştüğü sorunsalı var, hava akımı ve hava tünellerinde yapılan testler var (artık bu testler bilgisayar ortamında yapılıyor)..