Merhaba.Sn.tekin126; bazı projeler astarı yüzünden bize çok daha pahalıya da neden olabilirler.Bu projenin uygulanması da ayni bu şekildedir.Zaten sn.Vacip Deniz OG iletim hatları,trafolarla bu projenin çok pahalıya da mal olacağını açıkça da belirtmiştir.Bu tür projelerde amortisman hesabı da çoğu zaman baz alınarak hep düşünülür,bu projeye harcanan para kendisini ne kadar sürede amorti edip bu getirisiyle harcamaları sıfırlar şeklindedir bu genel düşünce.
Un değirmeninden üretilen elektrik 5-10 mt. gibi çok yakın sınırlar içinde kullanılsaydı kullanımı çok da ideal olurdu.Bu regülasyon kısmını siz zaten iyi bir elektronikçisiniz,bir şekilde elektronik geri besleme devreleriyle kolayca da halletmeniz çok zor olmazdı.Geri besleme sinyalini de alternatöre en yakın noktadan kontrol etmeniz, 1 km. uzaktan kontrol etmeniz bazı denetim sorunlarına direk neden olabilir ön yargılı olan düşüncesindeyim.Asıl üretece çok yakın kontrol çok daha verimli ve daha net olabilecektir.
Elektriği kullandığınız bu nokta (Külübe,ev,vb.) rüzgar veya güneş enerjisi hangisi uygunsa onu tam burada uygulamanız ve buna salt yatırım yaparak amortisman hesaplarını bu mevcut üretim kaynağına göre yapabilmeniz ise kanımca çok daha mantıklı olacaktır.
Un değirmenin hemen yanında bu elektiği kullanıyor olsaydınız eğer,rüzgar,güneş,araç elektrik sistemlerinde tercih edilip kullanılabilen 24 volt dc. elektrik sistemini direk önerecektim.200 amper 12 volt seri bağlı 2 aküde,alternatörde sağlanan bu regülasyon pek iyi olmasa da gelen 28.8 volt dc. (180 amper,28.8 volt dc çıkışlı man otobüs şarj dinamosu,sn:ŞEF'imizi neodyum mıknatıslı rotorunda yapılan tadilatıyla düşük devirde üretim yapan bir hale dönüştürülmüş olan şekliyle) aküler-inverter yoluyla size 220 vac’yi rahatça sağlayabilirdi.Ama iletim kaybı yüzünden 1 km uzaklıkta bunu kayıpsız iletmek de söz konusu olduğunda,normal 220 vac üretim yapan alternatörden daha fazla donanımı bu durumda kullanmak zorunda da kalırsınız ki bu da hiç hesaplı (Amortisman açısından) olamaz,daha en baştan olamaz zaten.
Benim bu konudaki net görüşüm bu şekliyledir.Bu konuda size pek yeşil ışık da yakamadım,yani benim şu andaki mevcut fikirlerimde ne yazık ki bu düşüncesini kurduğunuz bu proje konusunda çok fazla esneklik ve bu konuda daha geniş tolerans sınırları ne yazık ki şu anda tam da aklıma gelemedi.Kolay gelsin..
Un değirmeninden üretilen elektrik 5-10 mt. gibi çok yakın sınırlar içinde kullanılsaydı kullanımı çok da ideal olurdu.Bu regülasyon kısmını siz zaten iyi bir elektronikçisiniz,bir şekilde elektronik geri besleme devreleriyle kolayca da halletmeniz çok zor olmazdı.Geri besleme sinyalini de alternatöre en yakın noktadan kontrol etmeniz, 1 km. uzaktan kontrol etmeniz bazı denetim sorunlarına direk neden olabilir ön yargılı olan düşüncesindeyim.Asıl üretece çok yakın kontrol çok daha verimli ve daha net olabilecektir.
Elektriği kullandığınız bu nokta (Külübe,ev,vb.) rüzgar veya güneş enerjisi hangisi uygunsa onu tam burada uygulamanız ve buna salt yatırım yaparak amortisman hesaplarını bu mevcut üretim kaynağına göre yapabilmeniz ise kanımca çok daha mantıklı olacaktır.
Un değirmenin hemen yanında bu elektiği kullanıyor olsaydınız eğer,rüzgar,güneş,araç elektrik sistemlerinde tercih edilip kullanılabilen 24 volt dc. elektrik sistemini direk önerecektim.200 amper 12 volt seri bağlı 2 aküde,alternatörde sağlanan bu regülasyon pek iyi olmasa da gelen 28.8 volt dc. (180 amper,28.8 volt dc çıkışlı man otobüs şarj dinamosu,sn:ŞEF'imizi neodyum mıknatıslı rotorunda yapılan tadilatıyla düşük devirde üretim yapan bir hale dönüştürülmüş olan şekliyle) aküler-inverter yoluyla size 220 vac’yi rahatça sağlayabilirdi.Ama iletim kaybı yüzünden 1 km uzaklıkta bunu kayıpsız iletmek de söz konusu olduğunda,normal 220 vac üretim yapan alternatörden daha fazla donanımı bu durumda kullanmak zorunda da kalırsınız ki bu da hiç hesaplı (Amortisman açısından) olamaz,daha en baştan olamaz zaten.
Benim bu konudaki net görüşüm bu şekliyledir.Bu konuda size pek yeşil ışık da yakamadım,yani benim şu andaki mevcut fikirlerimde ne yazık ki bu düşüncesini kurduğunuz bu proje konusunda çok fazla esneklik ve bu konuda daha geniş tolerans sınırları ne yazık ki şu anda tam da aklıma gelemedi.Kolay gelsin..
Son düzenleme: