Merhaba. Yazılımla doğrudan ilgili olduğunu pek sanmıyorum.
1- Aküler sıfır olsa bile voltajlarını 12 saatlik şarjdan ayrı ayrı sonra ölçün, hiçbiri 12.50-12.60'ın daha altında bu 12 saatlik şarjdan sonra olmamalıdır. Olanlar varsa ayrılıp ayrı yapılan şarjla çok yakın incelemeye alınmalıdırlar.
2- Akülerden devre kartının H MOSFET köprüsüne bağlı gelen kırmızı ve siyah kablolar UPS baskı devre kartının çok yakınından asla geçmemeli, bu yüzden oluşan rezonanslarla (aşırı osilasyonlarla) aşırı akımlar muhtemelen akülerden çekilmiş olabilir. Akü kabloları PCB' nin üzerinden veya çok yakınından geçiyorsa kabloların daha uzak geçmesini mutlaka sağlayın.
3- UPS' nin baskı devre kartı aşırı tozlu, kirli, sıvı lekeli, vb. olmamalıdır.
4- UPS' niz aşırı sıcak, havasız, aşırı basık yani havalandırılması iyi olmayan bir yerde çalışmamalı. Çalışma ortamı kötü olduğunda devre elemanlarını, akünün, vb. gereğinden fazla ısınması mevcut destek süresini kısaltabilir.
5- Normalde 15-25 dk. olan UPS destek süresini neden 5 dakikadan daha fazla istiyorsunuz, 5 dak.'lık bu süre 3 PC'yi kesintide ayni anda nizami olarak kapamaya yetmiyor mu? Kolay gelsin.