USB den Ni-Mh kablo ile pil şarj sorunu 9.6 v

Direniş

Üye
Katılım
19 Eki 2024
Mesajlar
10
Puanları
1
Yaş
34
Herkese iyi akşamlar,
RC araç için daha önceki ölmüş olan 9.6 v 700 mah Ni-CD pil yerine 9.6 v 2700 Ni-MH pil aldım. Pili kullandım 4.50 v gibi değer ölçtüm sonra daha önceki pilde kullandığım şarj aletiyle 10 saat kadar şarjda kaldı ama 8.3 voltaj ölçtüm. Zaten şarjı kesmiş, ledden anlaşılıyor. Çevirici kablo mu arızalandı, gücü mü yetmiyor yoksa Ni-mh için uyumlu değil mi? Yeni pile soket ayarlarken birkaç saniye şarjda pilleri ters bağlamışım led uyarı verdi çıkarmıştım. O mu zarar verdi bilmiyorum.
Boşta kablonun uçlarını ölçtüğümde 2, 4, 0 gibi voltlarda değişerek değerler veriyor. Boştayken de 12 13 volt gösterir mi normalde?

5v' tan 9.6v 200 mA çevirici kablo. İçini de açtım ama kart üzerinde ölçüm yapıp arıza anlaşılır mı?
 

Ekli dosyalar

  • IMG_20241019_213915.jpg
    IMG_20241019_213915.jpg
    243.9 KB · Görüntüleme: 13
  • IMG_20241019_213718.jpg
    IMG_20241019_213718.jpg
    622.1 KB · Görüntüleme: 13
  • TNL 9-6v 2700 MAH Ni-MH.jpg
    TNL 9-6v 2700 MAH Ni-MH.jpg
    12.6 KB · Görüntüleme: 11
Herkese iyi akşamlar,
RC araç için daha önceki ölmüş olan 9.6 v 700 mah Ni-CD pil yerine 9.6 v 2700 Ni-MH pil aldım. Pili kullandım 4.50 v gibi değer ölçtüm sonra daha önceki pilde kullandığım şarj aletiyle 10 saat kadar şarjda kaldı ama 8.3 voltaj ölçtüm. Zaten şarjı kesmiş, ledden anlaşılıyor. Çevirici kablo mu arızalandı, gücü mü yetmiyor yoksa Ni-mh için uyumlu değil mi? Yeni pile soket ayarlarken birkaç saniye şarjda pilleri ters bağlamışım led uyarı verdi çıkarmıştım. O mu zarar verdi bilmiyorum.
Boşta kablonun uçlarını ölçtüğümde 2, 4, 0 gibi voltlarda değişerek değerler veriyor. Boştayken de 12 13 volt gösterir mi normalde?

5v' tan 9.6v 200 mA çevirici kablo. İçini de açtım ama kart üzerinde ölçüm yapıp arıza anlaşılır mı?
Şarj akımı 2700mAh değerinin onda biri değerinde olmalı. Kullandığınız cihazin Şarj akımı 270mA mi? 270mA den düşük akımla şarj ediyorsanız pil yeteri kadar şarj olmaz.
 
Şarj akımı 2700mAh değerinin onda biri değerinde olmalı. Kullandığınız cihazin Şarj akımı 270mA mi? 270mA den düşük akımla şarj ediyorsanız pil yeteri kadar şarj olmaz.
Teşekkürler ama akım düşükse daha uzun sürede de olsa şarj etmesi gerekmez mi voltaj aynı olduğu için? Yanlış biliyor olabilirim ama ona göre yeni bir şarj aleti lazım. Piyasada pek yok gibi başka nasıl şarj edebilirim ürün öneriniz var mı?

ek: 250 mA şarj aleti buldum iş görür mü 300 mü almak lazım ?
 
Son düzenleme:
9.6V luk Ni-Mh pilleri 9.6V ile şarj edemezsiniz.
En az 12 ila 15V luk ve uygun şarj akımı limitlemesi olan şarj aletine ihtiyaç vardır.
 
9.6V luk Ni-Mh pilleri 9.6V ile şarj edemezsiniz.
En az 12 ila 15V luk ve uygun şarj akımı limitlemesi olan şarj aletine ihtiyaç vardır.
Doğrudur ama daha önceki 9.6 v 700 mAh pili bu şarj aletinden söktüğümde 11 v ölçüyorum, şarj ediyordu yani. Yükte de bu değerleri alıyordum şarj olurken. Üzerinde yazan 9.6 v değeri uyumlu olan pil değeri mi acaba.
 
Doğrudur ama daha önceki 9.6 v 700 mAh pili bu şarj aletinden söktüğümde 11 v ölçüyorum, şarj ediyordu yani. Yükte de bu değerleri alıyordum şarj olurken. Üzerinde yazan 9.6 v değeri uyumlu olan pil değeri mi acaba.
Akım sabit zaman ayarlı çalışıyorsa 700mah pil şarj cihazı aynı sürede 2700mah pili dolduramaz.
Voltaj ayarlı çalışması lazım. İstenilen voltaja gelince şarjı kesecek yani.
 
Doğrudur ama daha önceki 9.6 v 700 mAh pili bu şarj aletinden söktüğümde 11 v ölçüyorum, şarj ediyordu yani. Yükte de bu değerleri alıyordum şarj olurken. Üzerinde yazan 9.6 v değeri uyumlu olan pil değeri mi acaba.
Şarj edilebilir pillerde optimal gerilim 1.2V olsa dahi bu gerilim tam akım koşullarındaki ortalama gerilimdir.
Önceki pillerini hesaplarsak...
11/8=1.375V her pilin tam doluluk gerilimi.
Pillerin akım kapasitesine göre (iç direnci) bu 1.3V luk gerilim 1.4 hatta 1.5V dahi olabilmektedir. Bu da demektir ki her pil başına uygulaman gereken minumum gerilim 1.5V veya daha yüksek olmalıdır.
8 adet pil olduğuna göre 8X1.5=12V eder.
En az uygulanması gereken gerilim.
Ayrıca sabit akım şartı olduğu için devrede bir direnç olacaktır. Ortalama LDO regülatörlerle (Örneğin LM317) ile saibit akım regülatörü yaparsan haricen 1.25V daha fazla gerilime ihtiyaç duyulacaktır.
12+1.25=13.25V
300mA için LM317 direnci 4 ohm olacağına göre 4X0.4=1.6V daha fazla gerilime ihtiyaç var demektir.
Bu durumda 13.25+1.6=14.85V eder.
Kabaca 15V dersek o pilleri ancak şarj edebileceğin giriş voltajı.
ÖNEMLİDİR:
Bu tür piller direk gerilimle şarj edilemezler. Pillerin boş olduğu andaki akımları aşırı yüksek olacağı için pillerin üzerinden geçecek akımın limitlenmesi gereklidir. Yani sabit akım kaynağı.
LIM.png

Bu devre hassas akım limitör devresidir. 300mA için R1 direncini 4 ohm yapman yeterlidir.
Bu akım ile pillere zarar vermeden 12 saat kadar sürede şarj edebileceksin.
https://www.ti.com/lit/ds/symlink/lm317.pdf?ts=1729493881087&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F
Bir LM317 nin fiyatı oldukça ucuzdur. Orijinal olanları bile 1$ seviyesinde satılıyordu. Bu devrenin girişine 15V tan düşük olmamak kaydıyla bir adaptör bağlarsan, pilleri güvenle ve tam şarj edebilirsin.
 
Bataryanın tam şarjlı gerilimi; pil geriliminin %15 fazlası ve şarjı bitmiş pil gerilimi de pil geriliminin %15 eksiği olmalıdır. %20-25 eksiği arasında gördüğünüzde de kapı ağırlığı olarak kullanılabilir veya geri dönüşüme verilebilirsiniz.
Şarj esnasında pilin sıcaklığı da kontrol altında tutulmalıdır. 35°C üzerine fazlaca çıkılmamalıdır.
 
Akım sabit zaman ayarlı çalışıyorsa 700mah pil şarj cihazı aynı sürede 2700mah pili dolduramaz.
Voltaj ayarlı çalışması lazım. İstenilen voltaja gelince şarjı kesecek yani.
700 mah Ni-cd pilde şarj aletinin led i sönünce anlıyordum şarj bittiğini .2 - 2.5 saate doluyordu. Ni-mh 2700'ü de LED sönünce çıkardım, sonrasında fazla da beklettim fark etmedi. Şarj esnasında LED yanıp sönüyor ama ısı olmayınca şüphelenmiştim zaten. Tabi 700 lük pilden verim aldığımı söyleyemem. Aracın güçlü olmasına vermiştim 5 dk'da bitmesini. Sonraları 10 sn bile kullandırmadı. Pilleri söktüm bir ksımı akmıştı. Bu kabloyu RC araçla beraber vermişlerdi belki baştan beri yanlış şarj oluyordu.
Şarj edilebilir pillerde optimal gerilim 1.2V olsa dahi bu gerilim tam akım koşullarındaki ortalama gerilimdir.
Önceki pillerini hesaplarsak...
11/8=1.375V her pilin tam doluluk gerilimi.
Pillerin akım kapasitesine göre (iç direnci) bu 1.3V luk gerilim 1.4 hatta 1.5V dahi olabilmektedir. Bu da demektir ki her pil başına uygulaman gereken minumum gerilim 1.5V veya daha yüksek olmalıdır.
8 adet pil olduğuna göre 8X1.5=12V eder.
En az uygulanması gereken gerilim.
Ayrıca sabit akım şartı olduğu için devrede bir direnç olacaktır. Ortalama LDO regülatörlerle (Örneğin LM317) ile saibit akım regülatörü yaparsan haricen 1.25V daha fazla gerilime ihtiyaç duyulacaktır.
12+1.25=13.25V
300mA için LM317 direnci 4 ohm olacağına göre 4X0.4=1.6V daha fazla gerilime ihtiyaç var demektir.
Bu durumda 13.25+1.6=14.85V eder.
Kabaca 15V dersek o pilleri ancak şarj edebileceğin giriş voltajı.
ÖNEMLİDİR:
Bu tür piller direk gerilimle şarj edilemezler. Pillerin boş olduğu andaki akımları aşırı yüksek olacağı için pillerin üzerinden geçecek akımın limitlenmesi gereklidir. Yani sabit akım kaynağı.
Ekli dosyayı görüntüle 111298
Bu devre hassas akım limitör devresidir. 300mA için R1 direncini 4 ohm yapman yeterlidir.
Bu akım ile pillere zarar vermeden 12 saat kadar sürede şarj edebileceksin.
https://www.ti.com/lit/ds/symlink/lm317.pdf?ts=1729493881087&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F
Bir LM317 nin fiyatı oldukça ucuzdur. Orijinal olanları bile 1$ seviyesinde satılıyordu. Bu devrenin girişine 15V tan düşük olmamak kaydıyla bir adaptör bağlarsan, pilleri güvenle ve tam şarj edebilirsin.
Teknik olarak bu bilgilerin hepsine hakim değilim ama araştıracağım teşekkür ederim. O zaman bu tip şarj aletleri problemli mi kendimiz mi yapmalıyız. Bir de boşaldığında 4 volt civarı çıkmasına ne diyorsunuz, pil azaldığında bazı piller 0'da bazıları da 1 küsür voltta mı kalıyor?
 
Son düzenleme:
Bataryanın tam şarjlı gerilimi; pil geriliminin %15 fazlası ve şarjı bitmiş pil gerilimi de pil geriliminin %15 eksiği olmalıdır. %20-25 eksiği arasında gördüğünüzde de kapı ağırlığı olarak kullanılabilir veya geri dönüşüme verilebilirsiniz.
Şarj esnasında pilin sıcaklığı da kontrol altında tutulmalıdır. 35°C üzerine fazlaca çıkılmamalıdır.
O zaman pil bittiğinde 4 volt civarı vermesi sıkıntı diyorsunuz. Yeni almıştım pili. Aldığımda 10.28v ölçtüm bitmesi de uzun sürdü tabi eski pile göre. İyi performans verdi demiştim. Ama ilk kullanımdan önce şarj etmemiştim zaten şu an da edemiyorum.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,806
Mesajlar
930,281
Kullanıcılar
452,608
Son üye
murat620

Yeni konular

Geri
Üst