Vinçte balatalı firen sistemi bağlantısı

Bİrkere Fren EnerjİlendİĞİ Zaman Bobİİn NÜveyİ ManyetİkleŞtİrİr Ve Dİskİ İten Yay Baskilarini AŞarak Metal Dİskİ Kendİne Çekerek Balatayi İkİ Metal Dİsk Arasindan BoŞa Çikartir Şİmdİ Senİn Sorunun AnladiĞim Kadariyla İlk Enerjİde Fren GeÇ BoŞa Çikiyor Bu TÜr Durumlarda Zaman RÖlesİ Kullanilarak İlk BaŞta Frene Bİraz (mesela Frenİn 24 Dc İse İlk Etapta 48 Dc V Verİlİr) YÜksek Voltaj Verİlİr 5 Sanİye Sonra Zaman Saatİnİn AÇik KontaĞindan Normal Besleme Voltaji Verİlİr
pratİkte Bu Şekİl Yapilir
 
hemen hemen bütün vinççiler maliyetten dolayı motorlara tek kablo çeker. çektikleri 4'lü kablonun toprak ucuna nötr verirler ve motorun toprağına bağlamazlar. motor toprağını konstrüksiyondan alır. freni 220V DC seçerler. motorun müsait yerine köprü diyot yerleştirilerek tam dalga doğrultma yapılır. genelde (gördüklerimin %100'ü) KBPC3510 diyot kullanılır. (~) uçları motora gelen herhangi bir faza ve nötr ucuna bağlanır. (+)ve (-) de frene bağlanır. bu işin raconu budur.
 
birde ben yorum yapım bakalım . öncelikle fren sistemlerinde kullanılan D.C. gerilimin amacı kararlı manyetik alan yaratmak içindir.yarım veya tam dalga doğrultma faketmez.A.C. gerilim verecek olursan frakansa bağlı oolarak salınımlar meydana gelir. buda vinç gibi sistemlerde tehlikeli sonuçlar doğura bilir aman dikkat. şimdi soruna gelelim.frenlerde iki tür frenleme vardır.
1.gecikemeli
2.anında frenleme
gecikmeli fren köprü ve kedilerde yapılır.buda frenler motorla devreye girer ve çıkar.
anınd frenleme ise makara(tambur) sisteminde yapılır. anında frenleme yapacaksan diyotları motordan bağımsız enerjisini ver. diyotun eksi ucunu fren bobinine direk ver.artı ucunu da frenleme yapacağın motorun kntaktörlerinin normalde açık (NO)kontaklarına bağla kontakların çıkışınıda fren bobinin diğer ucuna bağla.O:K.
tecrübem bu kadar kolay gelsin .
 
bu kadar yoruma başka ne denebilir ki bilmem kulevinç(tower crayn) bahsediliyorsa eger markasına ve modeline göre fren sistemelri değişmekte genel kullanım olarak frenlerde dc kullanılır.Bazı marka vinçlerde (painer) ac 380 kullanılmakta dır.bu yanlış bir secim olmak la birlikte su anda piyasadaki vinçlerde mevcut.ayrıca iki tip frenleme mevcut dur biri manyetik frenleme diyeri mekanik frenleme manyetik frenleme relantisör yardımıyla mekanik ise balatayla yapılır.ikisi içinde dc voltaj kulalnılır relantisör yumşak kalkış ve yumuşak duruş için mekanik fren ise kararlı duruş için kullanılır. bu fren sistemi hem dönüş hemde şaryoda kullanılır kancada da kullanılan relantisör sargısı mevcutdur (eski modellerde) yeni modelelrde ise bu işi kart ve potansiyel yardımıyla yapılaktadır şimdi ise frenkans konvertörleri devreye girmiştir.
 
merhaba arkadaşlar benim çalıştığım firmada aynı problem oldu balatalar gidikti değiştirdik çekme bırakma ayrıyla bayağı uğraştım arasında 1, 2 milim fark falan oluyor neyse onuda ayrladım dediğin gibi vinç salınım yapıyordu sonunda firmayla görüştük olayın balatanın kömürlü olmasından kaynaklandığını lastik kaplamalı özel bir balatayla değiştrdiğimizde düzeleceğini söylediler gerçektende parçalanan balataları incelediğimizde balatanın lastikli olduğunu gördük olay bundan ibaret
;D
 
fren balataları genelde aliminyumdan bir diske perçinlidir göbek kısmı yalama olduğunda bu tip sorunlara neden olabilir söküp kontrol etmende yarar var
 
selam kullanmiş olduğun yarım dalga diyot 98 çıkışlımı ve yükteykenmi deniyorsun
 
vinçlerde kullanılan manyetik frenler motor miline bağlı altıgen parça üzerine aliminyumdan imal edilmiş bir disk ve bu diske perçinlenmiş balatalardan meydana gelmektedir fren bobini enerjisizken iki adet disk arasında balata yay baskısı ile sıkıştırılmakta ve motor milini kavramaktadır fren bobinine enerji verildiğinde disk bobin tarafından çekilir ve balata boşta kalır fren açılır ve motor mili hareket edebilir balata ile fren diski arasındaki boşluk 0.7mm kadar olmalıdır bu boşluk sentil yardımı ile ayarlanır.genelde yeni takılan fren balatalarında kaçırma daha fazla olur fren balataları takılmadan önce torna tezgahında yüzey düzgünlüğü kontrol edilirse kaçırma olayı minumum seviyelere iner çalışmış bir balata kaçırıyor ise fren balatası fren diski yüzeyi bozulmuş olabilir yada arkadan büyük bir vida ile ayar yapılan yayları sıkıştıran civata gevşemiştir.ayrıca balata arasına yağ gibi kaydırıcı bir madde de girmiş olabilir.Fren bobinleri genelde dc voltajlı olarak imal edilirler en çok kullanılan 24dc ve 220dc dir.frenin geç kapanmasıyla ilgili bir şikayetiniz olursa yay baskısını ve dc voltajı kontaktörle kesmeyi deneyin eğer ac voltaj tarafından kontaktörle voltajı kesiyorsanız fren belli bir gecikmeden sonra kapatacaktır zaman sabiti ac voltajx0.90=dc voltajdır köprü diod çıkışında ben size voltajı dc kısmında dc kontaktörle kesmenizi öneriyorum yaptığım fren bobini imalatlarında 220v dc voltaj için 0.45mm telden 3000 sipir 165 ohm yeterli olmaktadır. yardımcı olabildimse ne mutlu.
 
Şİmdİkİ ÇoĞu VİnÇ Sİstemİ Servo Sİstemlİ Yapilmaktadir.bİz Burda Balatali Sİstemİ Anlatiyoruz.fakat Konuya Hakİm Olamayan ArkadaŞlar Konuyu Saptirmasin. İŞİ Bİlmeyen ArkadaŞalrinda Kafasini Bulandirmasin.zaman RÖlesİ Fİlan Kulanilmiyor.bİz Ezbere Kumandaci DeĞİlİz.hepİnİze Thanks Ederİm.
 
herkez yasrdımcı olmaya çalişiyo ben daha yeni bu konuda bişeyler kapmaya çalışıyorum kim ne soruyosa ona cevap veriyor insanlar.saptıran yok sanırım.zevkle okuyorum.herkeze teşşekkürler.kule vinçler hakkında bilgisi olan arkadaşlar varsa msn adresimi eklerlerse sevinirim.teşekkürler.***@*** :D
 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
130,170
Mesajlar
933,953
Kullanıcılar
453,298
Son üye
dragovip

Yeni konular

Geri
Üst