Vinc Uzaktan Kumandası

Alcatel veya aselsan, asıl anlatmak istediğimi anlamışsınız ya önemli olan nokta bu ;)
 
Garajım olsaydı bende kumanda yapardım :(

Türkiye'de neden teknoloji geliştiremiyoruz? Evet, bu sorunun
cevabını farklı açılardan ele aldığımızda işin boyutu değişiyor. Şimdi neden teknoloji üretemiyoruz. Neden? Niçin? Kimden ötürü? gibi sorular sorduğunuzu varsayıyorum. Bence tek sorun Türkiye 'de bulunan evlerin çoğunda garaj bulunmamasıdır. Evet yanlış okumadınız? Evlerde garaj bulunmaması dedim. Şimdi ne alaka değil mi? Geldik zurnanın zırt dediği yere =)

* Soru 1: Apple ilk nerede kuruldu?
* Cevap1: bir evin garajında...
* Soru 2: Google ilk nerede kuruldu?
* Cevap 2: bir evin garajında...
* Soru 3: Metallica ilk nerede kuruldu?
* Cevap3: bir evin garajında...
* Vs....

Yukarıdaki seçenekleri biraz araştırma yaparak çoğaltmak mümkündür. Şimdi ne var bu garajlarda, ben bunu anlamadım. Demek ki başka ülkelerde bu şekilde oluyormuş. Birşeyler bu şekilde üretiliyormuş. Vay canına sayın seyirciler ! Şamataya bakın ya... Yok böyle birşey. Benömr hayatımda böyle şey görmedim.
Bir arkadaşım şöyle bir şey demişti:
"Bizde de garaj olsa bizde teknoloji geliştiriz. Ne yani kömürlükte mi teknoloji geliştirelim?"
Evet şimdi çözüm sunuyorum TOKİ böyle toplu konutlar yapıyor ya evet!, otopark yerine kapalı garajlar yaptırsın. Biz Türk gençleri olarak teknoloji üretmek, ülkeyi kalkındırmak ve kendimizi geliştirmek istiyoruz.
Burdan belediyelere sesleniyorum. Lütfen otopark yaptırın ve girişler öğrenciye ücretsiz olsun. Bakın Avrupa'da, Amerika'da insanlar nasıl yapıyor. Sözlerimi burada bitirirken bu hassas konuyu daha ciddi ve ayrıntılı işleyeceğm bir günde görüşmek üzere...

Eğitim Şart...

15.03.2009
Ozan KORKMAZ
 
Bir'de sanırım ürün üretirken aşağıdakilere dikkat edilirse daha başarılı olunur.

Ürün Geliştirirken Dikkat: Müşteri Neleri Sever?
Ürününüz satın alacak kimse olmazsa hiçbir değere sahip değildir. Bu yüzden üretim aşamasından itibaren hedef kitleniz yani tüketicilerinizi dinlemeniz onların isteklerine kulak vermeniz önemlidir.

Ürün almada karar vericilerin üzerinde yapılan analizler, işletmeye, alıcıların ne satın aldığını, neden aldıkları ve daha başka ne almak isteyeceklerinin belirlenmesinde yol gösterici nitelikte olmalıdır. Bunun için aşağıdaki soruların yanıtları size yol gösterebilir.

* Ne gibi faydalar bekliyorlar?

* Hangi markaları daha çok seviyorlar ve hangilerini sevmiyorlar?

* Farklı malların karşılaştırmasını nasıl yapıyorlar? En kaliteli? En ucuz? En popüler? vb.

* Bu insanlar ve şirketler nasıl bir demografik yapıyla tarif edilebilirler?

* Nasıl satın alıyorlar?

* Karar verme biriminde karar veren kim ve bunlardan etkilenenler kimler?

* Ne kadar satın alıyorlar?

* Satın almalar dönemlik mi yoksa sürekli bir yapı mı sergiliyor?

Bu çalışmaların özünde, insanlara neyi çok sevdiklerini sormanız yatıyor. Gerçek şu ki, müşteriler ne istediğini bilmez. Onları, sunduğunuz şeyin gerçekten istedikleri şey olduğuna inandırmak sizin eliniz*dedir. Hiçbir müşteri ATM, Disneyland ya da Starbucks’ı hayal etmemiş*tir. Bunlar, müşterilerin bir kez tattıklarında neyi sevebileceklerini se*zen parlak zekalı işadamları tarafından yaratılmış konseptlerdir. Kendi planlarınızı yapmanız konusunda diğer faydalı ipuçları şöy*ledir:

* Eğer rakibinizin yerinde olsaydınız, işinizi nasıl yapardınız sorusuna kafa yorun. Daha sonra da zayıf yanlarınızdan kurtulmaya çalı*şın.

* Kendinize, “Eğer en baştan başlasaydım, neyi nasıl farklı yapardım?” sorusunu sorun.

* Planlamanın değeri süreç içinde ortaya çıkar. Planlama size mes*lektaşlarınızdan, müşterilerinizden ve pazardan daha çok şey öğretir.

* Merkez noktayı bulun. Her sektör buna sahiptir. Burası, ürününüzü takipçilere iletecek nüfuzlu kişilerin bulunduğu kilit alandır. Bu insanlar, sektörün eğilimlerini belirleyen ve gözden geçiren kimselerdir.

* Nike, koşmanın ve daha sonra da basketbolun merkez noktası*nı bulmuştur. Aslında o dönemde ligde ilk tercih olmayabilecek olan Michael Jordan’ı seçmiştir.

* Geleceği unutun. Birçok öngörü ve kehanet doğru çıkmaz. İn*sanlar TV’nin radyoyu yok edeceğini düşünmüştü, etmedi. Ama ön*görebildiğiniz şeyler etrafında plan yapın: İnsanlar neyi sevebilir?

* Etrafa kulak asmayın. İnsanlar kendilerini kolay ele ver*mezler. Kendileri hakkında göremedikleri bir şeyi görmelerini sağla*mak size bağlıdır. Pazarınızı araştırırken, gizli olanı bulmaya çalışın.

* Aptallığı tebrik edin. İnsanlar bir fincan kahveye neden çok para öder? Neden bir düzine insanın ıssız bir adada gerçekleştirdiği haftalık şovu izlerler? Sahte dostlukların ardından kimin hayatta kalaca*ğını görmek için mi? Fikriniz aptalca görünebilir ama işe yarayabilir.

* Uzmanlara şüpheyle yaklaşın.

* Tecrübenize ve hafızanıza güvenmeyin. Bazen hiç olmamış şey*leri olmuş gibi hatırlarız. Suç vakalarında görgü tanıklarının tanımlamalarının yüzde 90’ı yanlış çıkmaktadır.

* Kimseye itimat etmeyin. Başkalarının sizi ikna etme çabalarından etkilenmeyin. Bunlar itimadı bir ikna aracı olarak kullanırlar.

* Genel olarak mükemmelliğin peşinden koşmayın. Mesleki mü*kemmelliğe odaklanın.

* Sağduyu sizi sorunlardan uzak tutar, ancak çığır açan şeyler ha*yal gücü gerektirir.

* Sabırsızlığı yüceltin. Büyük kuruluşlar ataletten şikayetçidir. Hareket halinde olun.

* Suyu bulana kadar nerede olduğunu bilemezsiniz. A planı için fazla para ve zaman harcamayın, küçük ekipleri farklı yönlere yön*lendirin.

* Daha fazla geri dönüş sağlayacak yatırımları araştırın. Geri dö*nüşü sadece ona değil yüze katlayacak işlerin peşinde koşun.
 
sayin robutik,

yaziniz sanki amerikada yazilmis bir kitabin turkce tercumesinden alinmis bir pasaj gibi.

Buda bana eski bir anekdotu hatirlatti.

bundan 40 sene once bir tubitak kampinda Yoneylemci bir hoca bir ornek anlatmisti.

Amerikada bir buyuk petrol sirketi buyuk bir metropelde buyuk bir benzin istasyonu acmak istiyor, bir kavsakda karar kiliyorlar ama kavsagin hangi kosesine istasyonu koyacaklarina karar veremiyorlar. Bunun uzerine bir pazar arastirmasi (Marketing Research) firmasi ile anlasiyorlar, bunlar 6 ay boyunce anketler, trafik olcumleri vb calismalar yapiyorlar vede bir sunum hazirliyorlar.

Sirketin butun kodamanlari ve marketing sirketinin eleamnlari buyuk ve lux bir toplanti odasinda toplaniyorlar ve sunum basliyor. MRci arkadas diyorki (uzun sozun kisasi) 6 ay boyunca yaptigimiz arastirmalar sonucunda bir benzin istasyonunun kar ve basarisina etki eden 137 (mesela :) parameter bulduk ve bunlari olctuk, daha sonra istatistiksel olarak bunlari yaptigimiz anket ve diger gozlemlerle onem siralarina gore siraladik ve ilk 35 degeri (mesela) aldik .. Tam o sirada petrol sirketinin gn md bir dakika diyor, yerinden kalkiyor, sahneye geliyor ve eline kalemi alip tahtaya kocaman bir E=MC2 yaziyor.
herkes merak icinde beklerken, Gn Md MRci arkadasa donuyor, ve soyle diyor, Adam butun evrenin sirlarini 3 degiskende aciklamis, siz siradan bir benzin istasyonunun yerini belirlemek icin nasil bu kadar parametre dusundunuz!

simdi sizin yaziniza bakinca nerdeyse yok yok!

Benim tecrubem urun gelistirmek bu kadar detayli ve karisik degil. Ana fikir onemli, cok ter dokup calismak onemli ama sansda onemli. Oyle 150 parametre dusunup niye basarisiz oldum diye sizofreni filan olmayin. Daha iyi calisan ve makul fiyatli kalitesi iyi bir fare kapani yapin, insanlar sizden alacaklardir.
(ingilizce buna build a better mousetrap diyoruz)

Daha iyi bir vinc kontrol cihazini yapin ve ithal edilenlerle yakin fiyatlardan satin insanlar sizden bunu alacaklardir. Benim tanidigim kucuk bir RF kontrolu cihaz yapan firma 7 kisiden olusuyordu:
3 ortak
2 mudur (satis ve teknik)
1 muhendis, 1 teknisyen. Bu arkadaslarin yaptigi vinc kontrol cihazi maalesef pazarda cok alici bulamadi! :) Biz buna cok fazla reis, cok az kizilderili diyoruz. yani calisan az, satan yoneten cok!
 
arkadaşlar bizde yerli yapım elfatek kumandaya geçtik daha önce kullandığımız uting elektroniğin alfa serisi kumandalarından çok başımız ağrıdı arızalarından artık bıktık sonunda değiştirmeye karar verdik vinçlerden birine elfatek takıp 3-4 ay kadar denedikten sonra bütün vinçlerdeki kumandaları tek tek değiştirmeye başladık 1 seneden fazla çalışan elfatek kumanda var hala sapasağlam daha hiç biri 1 kere bile arıza yapmadı kesinlikle tavsiye ederim.
 
Arkadaşlar ikusi marka kumandaları bir deneyin derim. Bence gerçekten mükemmel bir kumanda üstelik çok da kibar.
 
Selam arkadaşlar. Biz işyerinde elfatek marka kullanıyoruz. 3 tane vinçte takılı. insanın elini çok yoruyor ve butonları çok seyrek olduğundan iki elinizi de kullanmadan birden fazla komutu çok zor veriyorsunuz. Çekim ve arızasına gelince çekimi çok güzel, daha arıza veren de olmadı
 
konya elfatek 10 numara kumanda.tübitak ile çalışıyorlar.
işletmemde 5adet çalışıyor. sıkıntı yok.düşüyor kirleniyor ama çalışıyor.
uting, apollo,ekobay, vb. hepsini söktüm bir dünya para ve arızaları yetti.servis sorunlu.
 

Forum istatistikleri

Konular
130,073
Mesajlar
932,804
Kullanıcılar
453,071
Son üye
geannem

Yeni konular

Geri
Üst