Voltaj Regülatörü ile motor çalıştırma

Üşenmede şu sürücünün fotoğrafını falan paylaş...

1672689889949.png


D1, D2, D2, D4 diyotları var mı devre üzerinde yoksa hariçten mi takmak lazım.
 
Motor görünenden fazla akım çekiyor oabilir. Görsel beni yanıltıyorda olabilir. Motor boşta akımı 300 mA civarı olabilir ancak yükte çektiği akım çok daha yüksek muhtemelen. Kalkınma akımını sürücü sağlayamayınca korumaya geçiyor yada bayılıyor olabilir.

Bu durumda motora paralel bir voltmetre ve seri bir ampermetre bağlamakta fayda var.

Sürücüye güç verilir ve komut uygulanır. Motor devresi akım çekiyor ama gerilim okumuyor isek motor asırı akım çekiyor sürücü karşılamıyor demektir.

Bu esnada sürücü beslemesi de çöküyor olabilir. Bu testi birde sürücü giriş beslemesini de ölçerek denenmeli. Denemelerde sürücü giriş voltajı çöküyor ise sorun besleme sorunudur.

Besleme kaynağınız nedir kaç volt kaç amper ?

Keza bu tür sorunlar bağlantı gevşekliği kablo zaafiyeti de neden olabilir.

Yanı sorun bir kaç noktadan kaynaklı olabilir. Sorulara adım adım net cevaplar verirseniz çözüme o kadar hızlı ulaşırsınız.
 
Üşenmede şu sürücünün fotoğrafını falan paylaş...

Ekli dosyayı görüntüle 94202

D1, D2, D2, D4 diyotları var mı devre üzerinde yoksa hariçten mi takmak lazım.
1672690185820.png
1672690201585.png



Üstte belirtilen L298N Motor Sürücüsü


D1, D2, D2, D4 diyotları var mı devre üzerinde yoksa hariçten mi takmak lazım.
=> diyot ile alakalı bir bilgi bulamadım docsuna baktığımda diyot bağlamam veya bağlamamam ile alakalı bir bilgi bulamadım.
 
Ekli dosyayı görüntüle 94203Ekli dosyayı görüntüle 94204


Üstte belirtilen L298N Motor Sürücüsü


D1, D2, D2, D4 diyotları var mı devre üzerinde yoksa hariçten mi takmak lazım.
=> diyot ile alakalı bir bilgi bulamadım docsuna baktığımda diyot bağlamam veya bağlamamam ile alakalı bir bilgi bulamadım.

Kurduğunuz devrenin görselini istiyoruz. Bu kartı zaten tanıyoruz. Uygulamanızda gözden kaçan bir durum varmı diye kontrol etmek istiyoruz. Belki biz bir durum yakalarız.
 
Motor görünenden fazla akım çekiyor oabilir. Görsel beni yanıltıyorda olabilir. Motor boşta akımı 300 mA civarı olabilir ancak yükte çektiği akım çok daha yüksek muhtemelen. Kalkınma akımını sürücü sağlayamayınca korumaya geçiyor yada bayılıyor olabilir.

Bu durumda motora paralel bir voltmetre ve seri bir ampermetre bağlamakta fayda var.

Sürücüye güç verilir ve komut uygulanır. Motor devresi akım çekiyor ama gerilim okumuyor isek motor asırı akım çekiyor sürücü karşılamıyor demektir.

Bu esnada sürücü beslemesi de çöküyor olabilir. Bu testi birde sürücü giriş beslemesini de ölçerek denenmeli. Denemelerde sürücü giriş voltajı çöküyor ise sorun besleme sorunudur.

Besleme kaynağınız nedir kaç volt kaç amper ?

Keza bu tür sorunlar bağlantı gevşekliği kablo zaafiyeti de neden olabilir.

Yanı sorun bir kaç noktadan kaynaklı olabilir. Sorulara adım adım net cevaplar verirseniz çözüme o kadar hızlı ulaşırsınız.
Bu cevabın üzerine de sorun bulanamıyorsa kartı değiştirsin arkadaş. Yine müneccimlik yaparak edindiğim bilgiye göre motor boştada ilk hareketi vermeden dönmüyormuş doğrumudur bilmiyorum artık. Ağzından zor laf alınıyor arkadaşın. Derdini tam olarak anlatmadı ki bizde derman bulmaya çalışalım.
 
Motor görünenden fazla akım çekiyor oabilir. Görsel beni yanıltıyorda olabilir. Motor boşta akımı 300 mA civarı olabilir ancak yükte çektiği akım çok daha yüksek muhtemelen. Kalkınma akımını sürücü sağlayamayınca korumaya geçiyor yada bayılıyor olabilir.

Bu durumda motora paralel bir voltmetre ve seri bir ampermetre bağlamakta fayda var.

Sürücüye güç verilir ve komut uygulanır. Motor devresi akım çekiyor ama gerilim okumuyor isek motor asırı akım çekiyor sürücü karşılamıyor demektir.

Bu esnada sürücü beslemesi de çöküyor olabilir. Bu testi birde sürücü giriş beslemesini de ölçerek denenmeli. Denemelerde sürücü giriş voltajı çöküyor ise sorun besleme sorunudur.

Besleme kaynağınız nedir kaç volt kaç amper ?

Keza bu tür sorunlar bağlantı gevşekliği kablo zaafiyeti de neden olabilir.

Yanı sorun bir kaç noktadan kaynaklı olabilir. Sorulara adım adım net cevaplar verirseniz çözüme o kadar hızlı ulaşırsınız.
Motor görünenden fazla akım çekiyor oabilir. Görsel beni yanıltıyorda olabilir. Motor boşta akımı 300 mA civarı olabilir ancak yükte çektiği akım çok daha yüksek muhtemelen. Kalkınma akımını sürücü sağlayamayınca korumaya geçiyor yada bayılıyor olabilir.

=> Motora enerji verdiğimde cızırtı tarzında bir ses geliyor elimle hafif şekilde çevirdiğimde dönmeye başlıyor fakat çeyrek gücünde dönüyor gibi birşey.

Bu durumda motora paralel bir voltmetre ve seri bir ampermetre bağlamakta fayda var.
=> bunu denedim fakat DC Akım Kademesinde ölçüm yapmaya çalıştığımda motor duruyor 300mA ile 600mA Arasında bir rakam gördüm çok hızlı değişiyor.

Besleme kaynağınız nedir kaç volt kaç amper ?
=> 12V Adaptör Kullanmaktayım adaptör 500mA ile 6VA(max) Arasında gösteriyor kılavuzunda.

daha küçük bir motor kullandığımda motoru MAX hızında kullanabiliyorum. RS-380PH kullandığımda Motor Sürücüsünün üzerindeki Soğutma bloğu aşırı sıcak dereceye geliyor.

Diğer sorulara test edip tekrar cevap vereceğim.
 
Daha küçük motor kullandığında çalışıyorsa devren doğru kurulmuş demektir. Adaptörü doğrudan çalışmayan motorlara bağladığında motorlar dönebiliyor mu? Adaptör yerine 12V 7Ah bir akü varsa onunla çalıştırmayı dene. Ya da daha güçlü bir adaptörle...
 
Daha küçük motor kullandığında çalışıyorsa devren doğru kurulmuş demektir. Adaptörü doğrudan çalışmayan motorlara bağladığında motorlar dönebiliyor mu? Adaptör yerine 12V 7Ah bir akü varsa onunla çalıştırmayı dene. Ya da daha güçlü bir adaptörle...
Adaptörü Doğrudan bağladığımda son hız çalışıyor. daha güçlü bir adaptör ile tekrar deneyeceğim.
 
bu tip dc motorlar, ben değişik boyutta olanları da var. yüksüz çalışırken çok düşük amperde çalışırlar ama ilk kalkışta ve yükte iyi amper çekerler. sürücüyle çalıştırırken sıfırda yukarıya kullanıyorum. yoksa kalkış yapmıyor.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,832
Mesajlar
920,848
Kullanıcılar
450,924
Son üye
ayhankarmn

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst