Üşenmede şu sürücünün fotoğrafını falan paylaş...
Ekli dosyayı görüntüle 94202
D1, D2, D2, D4 diyotları var mı devre üzerinde yoksa hariçten mi takmak lazım.
Ekli dosyayı görüntüle 94203Ekli dosyayı görüntüle 94204
Üstte belirtilen L298N Motor Sürücüsü
D1, D2, D2, D4 diyotları var mı devre üzerinde yoksa hariçten mi takmak lazım.
=> diyot ile alakalı bir bilgi bulamadım docsuna baktığımda diyot bağlamam veya bağlamamam ile alakalı bir bilgi bulamadım.
Bu cevabın üzerine de sorun bulanamıyorsa kartı değiştirsin arkadaş. Yine müneccimlik yaparak edindiğim bilgiye göre motor boştada ilk hareketi vermeden dönmüyormuş doğrumudur bilmiyorum artık. Ağzından zor laf alınıyor arkadaşın. Derdini tam olarak anlatmadı ki bizde derman bulmaya çalışalım.Motor görünenden fazla akım çekiyor oabilir. Görsel beni yanıltıyorda olabilir. Motor boşta akımı 300 mA civarı olabilir ancak yükte çektiği akım çok daha yüksek muhtemelen. Kalkınma akımını sürücü sağlayamayınca korumaya geçiyor yada bayılıyor olabilir.
Bu durumda motora paralel bir voltmetre ve seri bir ampermetre bağlamakta fayda var.
Sürücüye güç verilir ve komut uygulanır. Motor devresi akım çekiyor ama gerilim okumuyor isek motor asırı akım çekiyor sürücü karşılamıyor demektir.
Bu esnada sürücü beslemesi de çöküyor olabilir. Bu testi birde sürücü giriş beslemesini de ölçerek denenmeli. Denemelerde sürücü giriş voltajı çöküyor ise sorun besleme sorunudur.
Besleme kaynağınız nedir kaç volt kaç amper ?
Keza bu tür sorunlar bağlantı gevşekliği kablo zaafiyeti de neden olabilir.
Yanı sorun bir kaç noktadan kaynaklı olabilir. Sorulara adım adım net cevaplar verirseniz çözüme o kadar hızlı ulaşırsınız.
Motor görünenden fazla akım çekiyor oabilir. Görsel beni yanıltıyorda olabilir. Motor boşta akımı 300 mA civarı olabilir ancak yükte çektiği akım çok daha yüksek muhtemelen. Kalkınma akımını sürücü sağlayamayınca korumaya geçiyor yada bayılıyor olabilir.Motor görünenden fazla akım çekiyor oabilir. Görsel beni yanıltıyorda olabilir. Motor boşta akımı 300 mA civarı olabilir ancak yükte çektiği akım çok daha yüksek muhtemelen. Kalkınma akımını sürücü sağlayamayınca korumaya geçiyor yada bayılıyor olabilir.
Bu durumda motora paralel bir voltmetre ve seri bir ampermetre bağlamakta fayda var.
Sürücüye güç verilir ve komut uygulanır. Motor devresi akım çekiyor ama gerilim okumuyor isek motor asırı akım çekiyor sürücü karşılamıyor demektir.
Bu esnada sürücü beslemesi de çöküyor olabilir. Bu testi birde sürücü giriş beslemesini de ölçerek denenmeli. Denemelerde sürücü giriş voltajı çöküyor ise sorun besleme sorunudur.
Besleme kaynağınız nedir kaç volt kaç amper ?
Keza bu tür sorunlar bağlantı gevşekliği kablo zaafiyeti de neden olabilir.
Yanı sorun bir kaç noktadan kaynaklı olabilir. Sorulara adım adım net cevaplar verirseniz çözüme o kadar hızlı ulaşırsınız.
Adaptörü Doğrudan bağladığımda son hız çalışıyor. daha güçlü bir adaptör ile tekrar deneyeceğim.Daha küçük motor kullandığında çalışıyorsa devren doğru kurulmuş demektir. Adaptörü doğrudan çalışmayan motorlara bağladığında motorlar dönebiliyor mu? Adaptör yerine 12V 7Ah bir akü varsa onunla çalıştırmayı dene. Ya da daha güçlü bir adaptörle...
Boşta 370 mA çektiği için çalıştırıyordur. Yüke binince birde 2 adet motor olunca adaptörünün gücü yetmiyordur.Adaptörü Doğrudan bağladığımda son hız çalışıyor. daha güçlü bir adaptör ile tekrar deneyeceğim.