Yıldız Üçgen Sorunu

Sargı uçlarının yanlış çıkartılmış olması halinde,bu yanlışlığın tespiti için,ya motor kapakla-
rının açılarak bobinaj kontrolu veya,1-2 defa,uçların değiştirilerek,motorun çalıştırılması ge-
rekmektedir.Küçük motorlar için,1-2 defa çalıştırmak kolay olmakla beraber,büyük güçlü
motorlar için,riskli bir durum yaratılabilir.Bu nedenle,motoru hiç çalıştırmadan,bobinaj tekni-
ğinden istifade ederek basit bir yöntemle,sargı uçları doğru olarak isimlendirilebilir.1975 yı-
lında 250 kw lık bir motorumuzda böyle bir sorunla karşılaşmış ve bu metotla ( şimdiye ka-
dar,hiçkimseden böyle bir çözüm duymadım ) sargı uçlarını tesbit etmiştim.
Deney için,1 adet analog avometre,1 adet 1,5-9 v pile ihtiyacımız var.Avometre,milivolt veya miliamper kademesinde olabilir,fazla önemi yok.
Deney için,öncelikle faz sargılarının,bir avometre yardımı ile tesbiti gerekiyor.Sargıları,
1. sargı,2. sargı,3. sargı olarak isimlendirelim.1.sargı uçlarından bir tanesinin ismine U der-
sek,2. uç X olacaktır.2. sargının uçlarına ölçü aletini bağlayıp ,U olarak isimlendirdiğimiz
sargı ucuna pilin + ucunu, X ucuna da - ucunu kısa süreli değdirip çektiğimizde,avometre-
nin,sağa doğru saptığını varsaydığımızda ,ölçü aletin + ucuna bağlı olan sargı V ucu,sar-
gının diğer ucu Y ucudur.Ölçü aletini söküp,3. sargıya bağlayıp aynı deneyi yaptığımızda,
ölçü aletinin yine sağa saptığını düşündüğümüzde,ölçü aletinin - ucuna bağlanan sargı ucu
W,+ ucuna bağlanan sargı ucu Z ucudur.
Bu deneyi,uçlarını bildiğiniz,elinizdeki bir motorda doğrulayabilirsiniz.
Forumumuzda,bu konu çok tartılır durumdadır.250 KW motorda,9 voltluk yassı pil kullan-
mıştım.Pil ve voltaj büyüklüğü,motoruna göre geğişebilir.Burada önemli olan,ölçü aleti pan-
dülünde,hissedilebilir bir sapmanın sağlanmasıdır.
Bu konudaki sıkıntılar,umarım,bu metodla aşılmış olur.
Selamun aleyküm hocam. Mükemmel bir şekilde açıklamışsınız fakat tek anlamadığım nokta hani bütün uçlar dağınık bilmiyoruz ya o ilk ucu nasıl bulup dediğiniz işleme başlayacağız avametre ve pil ile.
 
Selamun aleyküm hocam. Mükemmel bir şekilde açıklamışsınız fakat tek anlamadığım nokta hani bütün uçlar dağınık bilmiyoruz ya o ilk ucu nasıl bulup dediğiniz işleme başlayacağız avametre ve pil ile.
Buzzer modunda birbirini ile sesli ikaz veren uçlar aynı sargidir . Başlangıç için ilk kullanılan sargıda kullanılan ucun hangisinin U hangisinin X olduğu farketmez. Daha sonra yapılan işlemler ile zaten bulunan uçlar bu ilk varsayima göre bulunur . Doğru anlamış miyim @sami inci baba?
 
Pil sağlamlığı ! ,acilen,öyle tesbit edilirdi.:DŞoven Arno meger-
lerimizde onlar kullanılırdı.Bize,200 kw motorları , boşuboşuna
söktürdüğü ! çok olmuştur.Ondan
dolayı pilli / bataryalı meger hiç kul-
lanmam.Megerde favorim,kolludur.
 
Son düzenleme:

Forum istatistikleri

Konular
130,126
Mesajlar
933,361
Kullanıcılar
453,199
Son üye
mosmanali01

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst