Yıldız üçgen bağlantılar hakkında sorum

Asekron motorda Yıldız üçgen yol vermeyi neden yapıyoruz hocam?
soruya soruyla cevap vermek eskiden benim de zevkle yaptığım bir şeydi. her neyse yıldız bağlantıda 2 bobin seri bağlanır uçlarına 380 volt verilir. dolayısıyla her bobine 220 volt düşer. üçgen baplabtıda ise her bobine 380 volt uygulanır. şekil üzerinden anlatmak daha kolay olur:

https://epokulu.com/motora-yol-verme-ve-cesitleri/
 
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Yani yıldızda 220 üçgende 380 çalışan motorlarda bulunuyor demek mi bu ?

Hayır faz faz arası 220 volt olsaydı calistirabilirdin etikette 220/380 motora özetle yıldız üçgen yol veremezsin demektir. Peki neden 220/380 çünkü bağlantı şeklinden kaynaklı kök 3 katı empedans düşer örnek verdiğin motorda. Yıldız üçgen çalışan motorda ise 380/660 yazar çünkü sargı direnci kök 3 katı artar 660 olur. Kök 3 demek 1.732 yani köklü ifade
 
sa.. yildizda dogru donen motor ucgene gecince ters tarafa dönüyor . yildiz ve ucgen uclari bir kac defa degisip baglayinca bile ayni sorun devam ediyor . neden olur bu
 
İyi bir elektrikçi bulunuz.
 
Son düzenleme:
sa.. yildizda dogru donen motor ucgene gecince ters tarafa dönüyor . yildiz ve ucgen uclari bir kac defa degisip baglayinca bile ayni sorun devam ediyor . neden olur bu
Devir yönü için sadece iki fazın yerinin değişmesi gerekir . Sizin bahsettiğiniz gibi motorun yıldızda bir yöne dönerken üçgende ters dönmesi bana biraz hayal geliyor . Bu durumda motorun adam gibi bir koruması varsa aşırı akım açması lazım . Tabi Allah a emanet çalışıyorsa bilemiyoruz.
 
Merhabalar aklıma bir soru takıldı. Bir asekron motorda yıldız(220v)-Ucgen(380V) gerilim veriyoruz ki motor kalkışta yüksek gerilimle çalışmasın. Ama motorun üstündeki etiketleri okuyunca bu değerlerin tam tersini görüyorum. Yıldız baglanti için 380V üçgen bağlantı için 220V etiketini görüyorum. Bu

Merhabalar aklıma bir soru takıldı. Bir asekron motorda yıldız(220v)-Ucgen(380V) gerilim veriyoruz ki motor kalkışta yüksek gerilimle çalışmasın. Ama motorun üstündeki etiketleri okuyunca bu değerlerin tam tersini görüyorum. Yıldız baglanti için 380V üçgen bağlantı için 220V etiketini görüyorum. Bunu açıklar m

Merhabalar aklıma bir soru takıldı. Bir asekron motorda yıldız(220v)-Ucgen(380V) gerilim veriyoruz ki motor kalkışta yüksek gerilimle çalışmasın. Ama motorun üstündeki etiketleri okuyunca bu değerlerin tam tersini görüyorum. Yıldız baglanti için 380V üçgen bağlantı için 220V etiketini görüyorum. Bunu açıklar mısınız?
Geçiş zamanını yüke göre kısa tut.
Başka ülkelerde çalıştırmak ve inverter için
 
Motor, yeni sarımdan geldimi
Klemens baglantı ucları her hangi bir nedenle sökülüp yenilendimi.
Kontaktör giriş /çıkış baglantıları sökülüp takıldımı.
Motor üçgene geçince ters dönmez,ya yıldızda iki fazda kaldıgından serseri şekılde dönüyor, üçgende olması gerekn yöne dönmek ıstıyor. Yıldız baglantı ve sıgortaları normalse, üçgene geçtiğinde, ortalıgın toz duman olması gerek. Olmuyorsa/olmamaışsa, kurban kesin ve tüm tesısadı elden geçirtin.
@fahri yetiş beyin ifadesi ile,"iyi bir elektrikçi bulun.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,292
Mesajlar
925,027
Kullanıcılar
451,726
Son üye
Starter2024

Yeni konular

Geri
Üst