Yıldız'dan üçkene geçerken üçken kontaktörü devreye girip bırakıyor...

elromandan

Üye
Katılım
19 May 2008
Mesajlar
36
Puanları
1
Yaş
40
Elimde 18.5 kw motor var markası gamak herşey normal... boşta iken çalıştırıyorum gayet normal çalışıyor....bunu yüke verdiğim de üçkene girip bırakıyor ve tekrar yıldızda çalışmaya devam ediyor...bu işlemi 3 veya 4 defa yaptıktan sonra üçkene geçiş yapıyor ve normal birşekilde çalışmayı aralıksız sürdürüyor...
 
Yeni bir üçgen kontaktörü takıp deneyin.belki düzelir.
 
Hocam ayni sorun benim 30 Kw LIK GAMAK motorumda da var...Halen cozemedim...Yildizda her sey normal ama ucgene geciste birakiyor...Yildiz ucgen sistemlerin cogunda siklikla yasaniyor...
Siz 3-4 denemeden sonra normale donuyor dediginizde aklimdaki suphe biraz daha guclendi : Demeraj esnasindaki kontaktor kumanda gerilimi yetersiz mi kaliyor acaba?...Mumkunu varsa kumanda gerilimini bir de harici bir kaynaktan verip denemk lazim...Cunku ayni panoyu 15 Kw lik bir motorda deneyince ilk denemede calisti...
 
evet "hicbirsey" in dediği mantıklı.
kumanda panosu ve motor uyuşamıyorlar. ;D
 
parçalar yani kontaktörlerin tamamı yeni ana ve üçken kontaktörü olarak 3tf 45 kullandım yıldız için 3tf 44 bunun yanı sıra motor üçkene geçtiğinde yük altında ki değeri de okudum 382... 391... 390...volt
 
slm
hocam panodaki kullandığınız şemayı bi yollayabilirmisinizsanki bi noksanlık var gibi
 
yaptıgınız kumanda sisteminde sorun olduğunu zannediyorum zaman rolesi yaptığınız sisteme göre vazifesini düzgün yapmıyor arkadaşın dedigi gibi çizim yaparak yollarsan yardımcı oluruz
 
ben çizimi nasıl göndereceğimi bilmiyorum siteye daha yeni üyelerdenim...birde yaptığım ilk pano değil, daha önce birçok motora yıldız üçken pano yaptımmm...birde dikkatinizi çekerim rölede hata olsa yüksüz normal bir şekilde çalışmaz...röle ENTES ER30 yeni ışıklı modeli...onuda bi yana bırakalım birkaç aşamadan sonra üçkene geçiş yapıyor...bu arada bu motor milli pompa dalgıç motoru...kasnaklı, iki kasnak arası 120 cm mesafeli kayış numarası alamadım ama iş görüyor tam olarak deforme olmamış...
 
elromandan ' Alıntı:
motor üçkene geçtiğinde yük altında ki değeri de okudum 382... 391... 390...volt

O zmana kumanda geriliminden olmus olamaz diyebiliriz...Bosta kumanda panosu saglam calistigina gore geriye iki ihtimal kaliyor : zaman rolesinin uygun ayari ve motor klemens baglantilari..Bazen renk veya harflendirmelere guvenmemek lazim...Yine de olcu aletiyle sargi bobinlerini bizzat tespit etmeniz gerekebiliyor...Delay ( bekleme) suresi ne kadar?

Kasnagi sonradan farkettim...Kalkinma momentini mi yenemiyor acaba ...Forumda resim yukleme nasil yapilir konusu var,olmazsa birimizin mailine atin biz yukleyebiliriz buraya...Bir de ucken degil ucgen desek:))
 
aynı olay benimde başıma geldi

bu bir arıza olayıydı.istanbul bağcılarda sokak arasındaki bir imalathaneye arıza için gittim
alpek kabloyla direkten enerji alan bir işletmeydi.11 kw motora yıldız/üçgen yol verilyordu
motor üçgene geçtiği anda tüm kontaktörler bırakıyordu.

sebebi enerjinin direkten ve hattın sonundan alan işletmede gerilimler eşit değildi 360 v civarı faz arası
gerilim vardı.Motor üçgene geçtiği anda çekilen yüksek akımdan dolayı hatta büyük bir gerilim düşümü
yaşanıyordu.kumanda gerilimi fazlardan birisinden alınmıştı,ve gününn bazı saatlerinde gerilim öylesine düşüyorduki motorun kalkış akımıda besleme hattındaki gerilimi neredeyse 150 v civarına düşüryordu
haliyle kontaktörler tutunamıyor ve nüvelerini bırakıyordu.sonra işletmeciyi ikna edip bir hız kontrol cihazı aldırdım.çok uzun bir kalkış rampası ayarı sayesinde adamlar bu dertten kurtuldu.ayrıca devir ayarı gibi
bir lüxe kavuştular.

herkese kolay gelsin
 

Forum istatistikleri

Konular
130,074
Mesajlar
932,821
Kullanıcılar
453,074
Son üye
accbeatz

Yeni konular

Geri
Üst