Radyatördeki antifrizli olan bu su kapalı bir çevrim yapacak şekliyle soğutma işlevini yapar.Antifriz karışım içinde direk olduğu için,normal saf suyun kaynama ve donma noktası daha düşük olur,kaynama yoluyla kayıp veya özel termostatik çift yönlü kapağından basınç dengelenmesi amaçlı geçişlerdeki bu basınç kaybı,artması sonucunda su kaybının olmayacağı farzedilir.Kayıp ise ancak aşağıdaki şu durumlarda söz konusu olabilir;
1-Radyatör hortumlarında çatlak,hortum kelepçelerinde gevşeme,radyatörün kendisinde delinme,kopma,yırtılma,vb. sonradan oluşabilecek bazı fiziksel hasarlar bulunursa.
2-Sonradan yapılan revizyon veya rektefiye işlemlerinde su ceketlerinden,su gömleğinden bir kaçak yoluyla silindir içine olan bir su kaybı da bulunursa.
Ancak sizin belirttiğiniz durum "yakıta suyun direk olarak da karışması" olduğu için motor dışında değil,motor içindeki bir zafiyet burada mutlaka da söz konusudur kanaatindeyim,acizane kendi fikrimi belirtmem gerekirse.Enjektöre sevkedilen yakıtın fazlasının harici bir bidona geri dönmesi ile bu bidonda suyun olduğunun görülmesi,bu suyun radyatörden enjeksiyonla yakıtın bu geri dönüş sistemiyle,nasıl dolaylı yoldan da aktarıldığı sorusunu akla getirmelidir.Radyatör dış kaçaklarından ziyade motor içinde enjeksiyon sistemi ve silindir içindeki su sirkülasyonu sırasından olan bu yakın su-metal temasındaki ilişkiyi ve sızdırmazlığı tam olarak da araştırmanız,bunlar üzerinde durmanız daha mantıklı olacaktır.
Bir de bu yakıtın bir ön ısıtma sisteminden bahsetmişsiniz.Burada bir ısı değiştirici kullanılıyorsa (Ayni radyatör sisteminden gelen ortak suyu kullanıp) bu ısı değiştiricinin (Eşanjörün) iç kısmındaki yakınlaşmadan (yakın temastan) yine su kaçakları transferi söz konusu olabilir.Bu yönüyle de araştırılmalıdır.Kolay gelsin.