Merhaba.Sorun akünüzün güçsüz,eski veya yeni olmasıyla ilgili olmayıp,yalnızca uygun olmayan bir devirle ilişkili voltaj düşümü şeklindedir.Araçların alternatörlerinde yazılı olan etiket değerlerinde yer alan amper değerleri (Örneğin 14 volt,55 amper gibi) ancak 3000-3500 dev/dak.'lar arasında tam olarak sağlanabilir.Onun dışında,rölanti gibi çok düşük devirlerde voltaj çıkışı çok aşırı olarak düşmese de,alternatörden verilen amper miktarı oldukça düşük kalır.Örneğin en yüksek devirlerde 55 amperi verebilirse,rölantide bu değer ise yaklaşık olarak 30-35 amperi daha fazla geçemez.
Bana renault firmasında çalışan bir servis elemanı,kalorifer-havalandırma motorunun devrini bile,ancak motor devri,kademe kademe iyice arttıkça,son kademeye kadar da artırmamı,aksi halde rölantideki akım çıkışının bunu karşılamakta çok zorluk göstereceğinden ve istenmeyen gerilim düşümlerinin de yaşanabileceğinden zamanında bir uyarıyla da bahsetmişti ki siz kalorifer motorundan,görevi camları kaldırmak olan,yani aslında çok zorlu yükle çalışan (Ayni bir marş motorunun görevine benzer olarak) ve normalin 2,3 katı fazla amperi de,bu zorlanma durumuna göre çekebilen bir donanımı,rölantide hiç bir gerilim düşümü olamadan çalıştırmak istemektesiniz.Şu anda benim de arabamda sağ otomatik camların açılması sırasında istenmeyen bir zorluk,küçük bir miktar da sürtünmesi vardır ve ancak yüksek devirlerde,yani alternatörden çok fazla amperin,ortak akü+alternatör şebekesine paralel olarak gelebilmesinde,yeterli voltaj ve amper birlikte gelebildiğinde hafifçe sıkışık olabilen bu camlarım rahatça inip kalkabiliyor.
Zaten rölantide çalışırken bile,gece farların yakılması bile,çok fazla olmasa da bir miktar voltaj düşümüne yine neden olur (Hatta çok eski veya yeni araçlarda bu farkların arası da bir miktar daha açılabilir),bir de otomatik cam motoru devreye girdiğinde,sizin bu sözünü ettiğiniz voltaj düşümünün olabilmesi de çok normaldir.Aracın
Sigorta kutusunda otomatik sağ ve sol camların,kutuda yer alan bu sigorta değerleri oldukça da yüksektir,belki yine dikkatinizi de çekmiş olabilir bu durum.Ancak 2500-3000'li devirlerde,nispeten de daha yüksek devirlerde ise,farlar yanarken akım şiddeti (Amper miktarı) camların açılıp kapanmasında çok fazla da voltaj düşümüne sebep olamadan artan bu akım ihtiyacını tam karşılayıp dengeleyebilmiş olur.Kolay gelsin.Saygılarımla.