Yeni içten yanmalı motor projesi.

kesmez

Profesyonel Üye
Katılım
14 Ara 2006
Mesajlar
4,971
Puanları
1,306
Konum
ankara
Yıllardır aklımda olan yeni bir içten yanmalı motor projem var. Yakıt olarak benzin , motorin vs gibi yakıtı dairesel harekete çeviren bir içten yanmalı motor projesi.
Aslında yine standart motorlarda kullanılan otto çevrimini kullanıyor fakat daha değişik bir yöntemle.
Bu motor 4 zamanlı çalışıyor fakat emme ve eksoz süpapları yok. Dolayısıyla bu motorda ekzantrik mili ve zinciride yok. Ayrıca bildiğimiz türden bir krankta yok.
Ne var : Emme eksoz manifoldları var. Piston ve biyel kolları var. Ve ek olarak bir kaç parça daha.
Bu motoru üretmek bilinen 4 zamanlı motorların aksine daha kolay.
Motor daha basit yapıda olduğu ve otto çevrimini baz aldığı için verimininde standart üretimde kullanılan motorlara oranla daha yüksek olduğunu düşünüyorum.
Piston biyel kolu ve silindir gömleği takım olarak piyasadan hazır alınacağı için çok hassas üretimi gerektirecek parça yok. Diğer parçalar cnc de yapılabilir.
100 yıldır Türkiyede yapılması gereken fakat yapılamayan bu motoru forum ailesi olarak elbirliği ile yapabileceğimizi ümit ediyorum.
Patent veya tubitakı hiç düşünmüyorum. Ancak sponsor firma olabilir.
Bir arkadaşımdan sketchup ile çizmesini rica ettim , hafta sonu inşaallah çizecek.
Eğer proje ve üretimde yardımcı olmak isteyenler olursa proje çizimini buraya ekleyeceğim.
Hayırlı olur inşaallah.
 
Sayın @kesmez ;
Teknik çizimleri görmeden konuşmak abes olacak ama birden fazla pistonu birbirine bağlayıp nasıl çıkış alacaksınız?
 
Bu motorun 2 versiyonu olacak. 1. versiyonda biyel kolu açısal hareket edecek, 2. versiyonda biyel kolu doğrusal hareket edecek. Motor 4 veya 5 pistona (silindir) kadar tek ateşleme bujisiyle çalışacak tabi yakıt benzinse. Dizel ise yine mazot pompası olacak. Silindir sınırlaması yok.
 
Hayırlısı olsun.
 
Çaktırmadan ben de takip edeyim. :D
Bilimsel konular her zaman benim yemeğimdir.
 
Bismillahirrahmanirrahim.
sm.GIF

Motorumuz simit yada güneş sistemi şeklinde. Motorun ortası boşluk. emme , eksoz manifoldları ile buji burada bulunuyor. Resimde motor hareket yonü saatin tersi. Her piston bir turda 1 ateşleme yapıyor (90 derece) . 4 piston var 1 turda 4 ateşleme demek.
Pistonların üst uçları açık süpap yok. resmin ortasında emme ve eksoz giriş çıkış boşluklarını gösteren dikdörtgen şekil var. Simitin iç tarafından sağ tarafa baktığınızı düşünün.
 
Son düzenleme:

Forum istatistikleri

Konular
130,144
Mesajlar
933,542
Kullanıcılar
453,226
Son üye
kbe06

Yeni konular

Geri
Üst