konu iyice değişmiş oldu neyse zaten kayınpeder gerek yok dedi. arabanın kapısını kapattığını anlayamazmış öyle yaparsam. tamam geç sönmesi güzelmiş ama kapı açık kaldığında ışık yanıyormuş oradan kapının açık kaldığını anlıyormuş. eğer ışık geç sönerse kapının açık kaldığını anlayamam dedi bende ses etmedim. bu iş yatar
Neyse ben bu yer çekimi ile şarj işinin üzerine düşeyim biraz daha. şimdi bir tane daha yazıcı motoru buldum. direk düz dc motor. üzerinde 24 V 1 amper yazıyor. bu motoru elle çevirdiğim zaman 6,4 V civarı bir gerilim alıyorum. bu da benim istediğim değerin üzerinde. bunun ne kadar amperlik akım verdiğini nasıl ölçeceğim. geçenlerde multimetreye direk bağlayarak ölçtüm diye bir çok arkadaş bana kızmıştı
100 mah tan fazla veriyormudur nasıl anlayabilirim?
Bildiğim birşey varsa oda herhangi bir enerji kaynağı olmadan yani yoktan enerji var etmenin mümkün olmadığıdır. Yerçekimi potansiyel bir enerjiyi kinetiğe dönüştürebilen bir kuvvetdir ve bu şekilde ancak bu kuvvetin uygulamasının sonlandığı ana kadar enerji elde edersiniz yani ağırlık yere düşene kadar.
evet kısa devre yaptırıyorsun ama adi pil ise üzülme maliyeti az olur sağlıklı yöntemi düşük değerli direnci (alternatif bir yol da uzunca emaye bir teli aynı mantıkla kullanmak ama formulü bende yok tam da anlayamadım) devreye seri bağlamak yük olarak motor, ampul koymak. direncin her iki ucuna probları temas ettir kutuplara dikkat ederek (kırmızı her zaman pilin artısından gelen kabloya)!
Bildiğim birşey varsa oda herhangi bir enerji kaynağı olmadan yani yoktan enerji var etmenin mümkün olmadığıdır. Yerçekimi potansiyel bir enerjiyi kinetiğe dönüştürebilen bir kuvvetdir ve bu şekilde ancak bu kuvvetin uygulamasının sonlandığı ana kadar enerji elde edersiniz yani ağırlık yere düşene kadar.
Zaten aksini iddea etmiyoruz. yere inene kadar enerji üretecek. araya koyacağın ara araçlar yani redüktör vs gibi bunun yere inme süresini arttıracak ve hızı da arttırmış olacak. 10 15 dk de bir yere düşen ağırlığı diğer kola bağlıyacaksın. bu gücünü allahtan alan sürekli çalışan bir şey değil zaten.
Hastalıklar ile uğraşmaktan uzun zamandır ilgilenemedim.
Hala aynı noktadayım. elimdeki motorlar 4 V nin üzerinde gerilim oluşturamadılar. joule thief ile bunu katladığımda 7 8 V aralığında Ac gerilim elde ettim ama doğrulttuğumda ise 3,8 V dc oluyor. kısacası bi yere varamadım.
Tek motor çıkışını doğrultmak ve yüksek çıkış almaksa niyetin (daha önce niye demedin ki) gerilim katlayıcılarınu incele çıkışı kendi doğrultuyor (üstelik daha az elemana sahip daha basit Joule göre) sonrasdan doğrultma yapmana gerek kalmıyor yani 4 acv 2, 3 kat dc olarak yükseltebilirsin link verem mi sen halleder misin? 7-8 VDc de biliyorsun 7805 vb ile düşürüp şarj olarak kullanabilirsın.
Bu arada geçmiş olsun dileklerimi unutmuşum. affet
Zaten aksini iddea etmiyoruz. yere inene kadar enerji üretecek. araya koyacağın ara araçlar yani redüktör vs gibi bunun yere inme süresini arttıracak ve hızı da arttırmış olacak. 10 15 dk de bir yere düşen ağırlığı diğer kola bağlıyacaksın. bu gücünü allahtan alan sürekli çalışan bir şey değil zaten.
Benim demek istediğim de bu sistemin gereksiz olduğuydu. Bu kadar küçük bir enerji elde etmek için neden böyle bir sistem kurulsun ki. Tek avantaj pil kullanımının gerekmemesi bunun da amacı maliyeti düşürmek olsa gerek Çinli üreticiler tarafından. Yoksa kol çevirerek şarj edilen bir fener bundan çok daha iyi bence.