Yerçekimi ile Cep telefonu şarjı

Car Dome Light Off-Delay Bunu referans al diyeceğim abuzerefendi ve de inşallah bunu jolu thief ten daha kısa zamanda gerçekleştirirsin kardeşim ;)
Amacım taşlamak değil he he, yine de bu konunun ilk bahsettiğimiz zamandan beri hala gerçeklşmemiş olmasına inanamadım biraz da üzüldüm :( herkese saygılar. Ayrıca jengeese kardeşimin verdiği fikir de güzel; bana bi yerde okuduğum bi yazıyı hatırlattı. Eski zamanlarda bi dişçinin yaptığı kurularak çalışan diş oyma makinesi tam kurulmada (şarjda :D) 2 dk. kesintisiz hareket sağlıyormuş!
 
Son düzenleme:
Car Dome Light Off-Delay Bunu referans al diyeceğim abuzerefendi ve de inşallah bunu jolu thief ten daha kısa zamanda gerçekleştirirsin kardeşim ;)
Amacım taşlamak değil he he, yine de bu konunun ilk bahsettiğimiz zamandan beri hala gerçeklşmemiş olmasına inanamadım biraz da üzüldüm :( herkese saygılar. Ayrıca jengeese kardeşimin verdiği fikir de güzel; bana bi yerde okuduğum bi yazıyı hatırlattı. Eski zamanlarda bi dişçinin yaptığı kurularak çalışan diş oyma makinesi tam kurulmada (şarjda :D) 2 dk. kesintisiz hareket sağlıyormuş!

Bu biraz karışık gibi duruyor. kapılara ekleme vs. eski torosları bilirsiniz kapıda bi switch var o kadar. yayı atarsa yanar kapı kapanınca söner. daha kolay bi devre olamaz mı? bi de okuma yazma öğrenemedim hala devre çizimlerini okuyamıyorum :D


Bu işin bu kadar gecikmesinin esas sebebi iş hastane vs gibi etmenlerden boşta kalamadım. sonuçta bunlarla hobi olarak uğraşıyorum. o yüzden anca zaman buldum. bu arada bulmasına buldum da bu joule thief işi tamamen pırt çıktı :D

1.5 V pil ile giriş yaparsan çıkıştan 2,7 V ac alıyorsun ama ölçü aletini dc kademesine getirirsen 1,5 V dc alıyorsun. Sonra bu ac akımı dc ye çevireyim diyot bağlıyayım dersen gene 1,5 V dc alıyorsun. Bunu 2 kalem pille denediğimde ise ilginçtir 5 - 5,1 V gibi ac akım alıyorsun dc yaparsan gene 3.1 V dc veriyor. diyotlarsan gene 3.1 V veriyor. peki bu 5 - 5,1 V lik ac akım niye diyotla dc ye dönmüyorda direk dc pilden geliyor :D

Birde 1.5 V lik pilden 2.7 V ac akım geliyor da neden 2 pilden 2,7 + 2,7 = 5,4 V ac olması lazım iken 5 veya 5.1 V geliyor. bunu da anlamadım. Bu joule thief işi boş çıktı.
 
daha basiti, alternatifi vadır elbet. Boş zamanımda çizersem önümüzdeki günlerde eklerim.
 
çok keskin bir karar olmuş :D en azından denemiş oldunuz :rolleyes:
 
Tabiki denemeden öğrenilmez. deneme en sevdiğim şey. mesela okullarda sürekli direnç hesapları kondansatör sığa hesapları ve seri bağlı dirençler paralel bağlı dirençler vs vs hesaplayıp dururduk. bunların ne olduğu hiç anlamazdım. sadece gördün mü formüle koyup yapardım.

işte şimdi bunlar yerine oturmaya başladı. hepsini anlamaya başladım.
 
15 dk için otomatik kapatıcı az malzemeli ucuz sayılır. pil yerine arabanın beslemesi, to meter PCB yazan yere lamba bağla dene aksilik olursa büyük tr veya darlington ile kontrol sağlanması gerekebilir. bunu ben de benim ölçü aleti için yapsam fena olmaz
 
15 dk için otomatik kapatıcı az malzemeli ucuz sayılır. pil yerine arabanın beslemesi, to meter PCB yazan yere lamba bağla dene aksilik olursa büyük tr veya darlington ile kontrol sağlanması gerekebilir. bunu ben de benim ölçü aleti için yapsam fena olmaz

Hmm bu devreyi pek anlamadım ama 3.9 M olan ve DGS yazan yuvarlak şey ne. mağlum okuma yazmam pek yok :)
 
Bu N tipte bir mosfet gerilimle kontrol edilir (transistör gibi akımla değil) fakat bu iş için pek uygun olduğunu en azından şekildeki gibi bir uygulamaya uygun olduğunu sanmıyorum, zira genel olarak mosfetler liner çalışmaya uygun elemanlar değildir.(liner çalışma gate source arasına ne kadar gerilim uygularsan drain sourc arasından o denli akım geçmesi anlamında) mosfetler daha çok bir röle gibi kullanıma müsaittir yukardaki tarz bir uygulama için pwm ile kontrol daha uygundur.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,834
Mesajlar
930,595
Kullanıcılar
452,660
Son üye
sari59

Yeni konular

Geri
Üst