Jeneratörlerin Akü Şarj Devresi ve Aşırı Şarj durumu

AD_EM

Onursal Üye
Onursal Üye
Katılım
16 Eki 2007
Mesajlar
1,805
Puanları
281
Bir Jeneratör devreye girdiğinde akü şarj voltajı kaç volt olmalıdır.?
Çalışma esnasında Akünün şarj voltajı belirtilen değerden yüksekse aküye ne olur?
akü şar geriliminin yüksek olmasının sebebi nedir, çözümü için ne yapılmalıdır.?

yardımcı olacak arkadaşıma şimdiden teşekkürler.

saygılar...
 
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
konu günceldir.
 
İçten yanmalı motorların sarz sistemleri eskiden doğru akım üreten jeneratörle 12 ile 15 volt dc volt üretilir ve konjektör ile akünün şarz ayarı yapılır dı.
yeni sistem şarz sistemi Altetnatör ile yapılır çalışma şekli .
Alternatör 15 ile 18 volt arası 3 faz alternatif akım üretir bu alternatör içerisinde bulunan köprü diyotlarla doğru akıma çevrilir ayrıca alternatör içinde bulunan regülatör ile aküye giden voltaj kontrol edilir ve alternatör içerisindeki uyartım sargısına verdiği gerilimle
motorun çalışma devrine göre voltaj ayarı yapar
Alternatör Akü ye 13.5 ile 15 volt arası DC volt verir
Yüksek voltaj veya yüksek akım akünün ısımasına sebep olur buda akünün bozulmasına sebep olabilir.
Bu bahsetiğim sistem altı hücreli 12.volt akü devresi için.
 
syn ahnur cevabınız için tşk. Karşılaştığım durum şudur. 2 adet seri bağlı 12 V'luk yani 24 V'luk akü grubunun, jeneratörün çalışması esnasındaki uç gerilimleri 31 V'a ulaşıyor. Bu gerilim anormal midir? Anormal ise bu durumda sorun voltaj regülatöründen kaynaklanıyor diyebilir miyiz?
 
Şarz dinomanız 24 volt alternatör ise içerisindeki diyotlar ve regülatör standart dır yani ayar yapmanız mümkün deyil. arızalı olursa
şarz yapmaz ben şimdiye kadar voltaj ölçüpte kontrol etmedim kaç devirlik alternatör ise ona göre asankıron elektrik motoruna kasnakla bağlar çıkışınada bir lamba bağlar kontrol ederim lamba yanarsa normal yanmazsa ya diyotlar arızalı veya regülatör onları değiştiririm.
daha detaylı kesin bilgi için MEGEP dökümanları Motorlu araçlar şarz sistemleri dökümanına bakabilirsin.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,664
Mesajlar
928,872
Kullanıcılar
452,354
Son üye
brkcmn

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst