kondansatör devrede kapasitif ilerlemiyor.

hero15

Üye
Katılım
23 Haz 2008
Mesajlar
45
Puanları
1
Yaş
39
slm arkadaşlar.İçme suyu pompası var etiketi okuyamadım ama 15 kw civarında gücü var.23 A çekiyor.Buna münferit kompanzasyon yapılmış.1 adet trifaze 10 kVar lık.Sigortası C32 Kontaktörü 32 A lik.Kontaktör sürekli çekili durumda.Kondansatör 12 A civarında akım çekiyor.Fakat sayaçtaki kapasitif rakamlar bir türlü ilerlemiyor.10 dakika duruyor gecikmeli sigorta atıyor.Ama kontaktör devreden çıkmıyor.
Kontaktör 380 V civarında.Kondansatör 12 A civarında.Herşey normal görünüyor ama bence tek sıkıntı kontaktörün sürekli çekili kalması sanırım.Ama sürekli devrede olunca kapasitif ilerlemesi lazım.Ayrıca sigorta niye atıyor ve kapasitif niye ilerlemiyor.
Lütfen yardımcı olun
 
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Motor ve kondansatör sigorta değerleriniz nedir ?Atan sigorta hangisi ?
 
slm arkadaşlar.İçme suyu pompası var etiketi okuyamadım ama 15 kw civarında gücü var.23 A çekiyor.Buna münferit kompanzasyon yapılmış.1 adet trifaze 10 kVar lık.Sigortası C32 Kontaktörü 32 A lik.Kontaktör sürekli çekili durumda.Kondansatör 12 A civarında akım çekiyor.Fakat sayaçtaki kapasitif rakamlar bir türlü ilerlemiyor.10 dakika duruyor gecikmeli sigorta atıyor.Ama kontaktör devreden çıkmıyor.
Kontaktör 380 V civarında.Kondansatör 12 A civarında.Herşey normal görünüyor ama bence tek sıkıntı kontaktörün sürekli çekili kalması sanırım.Ama sürekli devrede olunca kapasitif ilerlemesi lazım.Ayrıca sigorta niye atıyor ve kapasitif niye ilerlemiyor.
Lütfen yardımcı olun

öncelikle kontaktörün çekili kalmasının sebibini bir bul kontak takımımı yapışmış mı
motora baglıcan kondansatör motor termiginden önce üçgen kontaktörüne baglaman gerekir bu durumda motor çalışırken kompanze etmiş olursun ve kapastifin de yazmaması normal olur budurum da sigortan ve kontaktörünü motor + kondansatör kurtaracak şekilde seçmen gerekir
 
Son düzenleme:
Neden kapasitif ilerlemesi lazım? Kondansatör, kapasitifi ilerletmek için değil, endüktifi ilerletmemek için takılıyor.Eğer , kondansatöre rağmen, endüktif fazla yazıyorsa, kondansatör kapasitesi yetersiz kalıyordur. Bu durumda, sayaçtaki, endüktif değeri de göz önüne almalısınız. Kompanzasyon konusuna ne kadar hakim olduğunuzu bilmediğim için, hatırlatmak istiyorum, endüktif reaktif/ aktif oranı ile , kapasitif reaktif/ endüktüf oranı önemli bizim için. Endüktifi ve aktifi, bir saatte ne kadar ilerlettiğiniz yazarsanız , kapasitifin ilerlememesi konusunda bir yorum yapılabilir.
Sigorta atmasının nedenleri ;
1-sigorta bozuktur
2- Akım değerinden fazla akım geçiyordur.
Sizin bahsettiğiniz 32 amper gecikmeli sigorta , sadece kondansatöre enerji veren sigorta mıdır? yoksa motor+ kondansatör müdür?
Yazdıklarınızı tekrar tekrar okudum ama, net bir şey anlayamadım.
Şu şekilde maddelerseniz , sanırım herkes için daha açıklayıcı olur.

1- Motorun çektiği akım ...... ve motor .... fazlı.
2-Kondansatörün çektiği akım .... ve kondansatör .... fazlı. (sanırım kondansatör de motor da tek fazlı)
3- Kondansatörün, beslendiği sigorta ile kontaktörün beslendiği sigorta aynıdır / farklıdır.
4- Kondansatör sigortası ( ayrı ise) ..... amper ve .... tiptir.
5-Motor sigortası (ayrı ise) ..... amper ve .... tiptir.
6- Kontaktörün bobini enerjisini ........ den almaktadır.
7- ..... sürede sayacın yazdığı endüktif güç ....... kvardır
8-...... sürede sayacın yazdığı kapasitif güç ....... kvardır ( ki yazmadığını söylemişsiniz)
9- ...... sirede, sayacın yazdığı aktif güç ....... kvardır.
10- kapasitif yazmadığını söylediğiniz sayaç , sadece bu pompayı çalıştırır/ ya da bu sayaç, tüm tesisin sayacıdır.
Siz noktalı yerleri doldurun ki biraz daha fikir sahibi olabilelim.
 
1- 23A ve 3 fazlı
2-12 A 3 fazlı
3-Ayn sigorta dan besleniyor
4-5- C 3x32 A
6-C 3x32 A den almaktadır
7-8-Endüktif hızlı ilerliyor
10-Sadece pompaya ati sayaçtır.
 
1- 23A ve 3 fazlı
2-12 A 3 fazlı
3-Ayn sigorta dan besleniyor
4-5- C 3x32 A
6-C 3x32 A den almaktadır
7-8-Endüktif hızlı ilerliyor
10-Sadece pompaya ati sayaçtır.


Bu durumda, 23+12=35 ettiğine göre, sigorta da 32 amperlik olduğuna göre ,sigortaya kızmamakta fayda var.
Yani sigortanın atması bence normal.
Kontaktör , beslemesini, bu atan sigortadan alıyorsa, kontaklar yapışmış demektir. Kumanda devresi farklı ise , C32 amper, 3 fazlı sigortanız attığı halde, kontaktörün bırakmaması da normaldir.
Endüktif hızla ilerliyorsa, kapasiteyi biraz daha artırmanız lazım. Bunu ne kadar artırayım derseniz,
sayacı okuyun.kondansatörü sökerek, motoru enaz 1 saat çalıştırın. ve sayacı tekrar okuyun. Ne kadar endüktif yazdığını bulun. Burada dikkat etmeniz gereken, sayacın akım trafolu olup olmadığıdır. Sayaç akım trafolu ise, çıkan fark endeksini, akım trafosu, dönüştürme oranı ile çarpmayı unutmayın.
Çıkan sonuça en yakın değerdeki kondansatörü bağlarsanız, sorununuz çözülecektir gibi geliyor bana.
 
slm arkadaşlar.İçme suyu pompası var etiketi okuyamadım ama 15 kw civarında gücü var.23 A çekiyor.Buna münferit kompanzasyon yapılmış.1 adet trifaze 10 kVar lık.Sigortası C32 Kontaktörü 32 A lik.Kontaktör sürekli çekili durumda.Kondansatör 12 A civarında akım çekiyor.Fakat sayaçtaki kapasitif rakamlar bir türlü ilerlemiyor.10 dakika duruyor gecikmeli sigorta atıyor.Ama kontaktör devreden çıkmıyor.
Kontaktör 380 V civarında.Kondansatör 12 A civarında.Herşey normal görünüyor ama bence tek sıkıntı kontaktörün sürekli çekili kalması sanırım.Ama sürekli devrede olunca kapasitif ilerlemesi lazım.Ayrıca sigorta niye atıyor ve kapasitif niye ilerlemiyor.
Lütfen yardımcı olun

10kvAr'lık (400v)kondansatör etiket değeri 15A'dir. 12A çeken trifaze kondansatör Qc=1,732x380x12=7,9kVAr kapastif reaktif güç verir. Kompanzasyonda burdan bir kaybın var zaten.
Motor mil gücü 15kw verim %90 olsa elektriksel güç 16,6kw çıkar.
Motor 23A akım çekiyormuş ;
P=1,73x380x23x0,9=13,6kw olur
P=1,73x380x23x0,85=12,86kw olur
sayacın endüktif ilerlemesinde cosfi 0,85 ve 0,9 referanslarını aldım.
13kw aktif yük motor cosfi:0,8 kabulüyle gerekli kondansatör gücü 9,75kVAr çıkar.

Sonuç: Motor nominal gücüne yakın güçte yük olduğu ortaya çıkıyor motor için gerekli kondansatör gücü 10kVAr sizin kondansatör ise 7,9kVar kapasitif güç veriyor bu yüzden endüktif basıyor.
Yapılması gereken (ekonomik çözüm);
Motor nominal yük akımı 30A sigortan C tipi 50A w otomat kullan markası dandik olmasın. 2,5 kVAr'lık kondansatör ilave et. Kontaktör kontaklarında hasar varsa değiştir.
Yapılması gereken (ekonomik olmayan çözüm);
Motor ve kondansatör sigorta ve kontaktörleri ayrı olsun.1 kVAr'lık 3 adet kondansatör al ilave edip deneyerek uygun değeri bul.
Not: Birde hiç bir arkadaş değinmemiş ve sormamış bu motor 15kw direk mi yol veriyorsun? yıldız-üçgense kondansatörü hangi kontaktöre bağladın?
 
motor direk yol vermeli.Ayrıca sistemde sıvı seviye rölesi de mevcut.o zaman ben sigorta yı 50 A le ,kondansatörü de 12,5 kVar la değiştiriyorum.Kontaktör de sigortası attığı halde çekili kalıyor.Endüktif çok hızlı ilerliyor.Kapasitif yerinde sayıyor.
 
motor direk yol vermeli.Ayrıca sistemde sıvı seviye rölesi de mevcut.o zaman ben sigorta yı 50 A le ,kondansatörü de 12,5 kVar la değiştiriyorum.Kontaktör de sigortası attığı halde çekili kalıyor.Endüktif çok hızlı ilerliyor.Kapasitif yerinde sayıyor.

Sigortanı C tipi 50A ile değiştir mevcut kondansatörün kalsın fazla masraf yapma. 1kvAr'lık 1,5kVAr'lık gruplar al mevcut kondansatöre paralel bağla hesaba göre yaklaşık 2 kvAr kondansatör takviyesi lazım bunu deneme yanılmayla tam değerini sayaçtan görerek uygula.
Güç devre sigortası yani değiştireceğin sigorta atarsa kontaktör tabiiki çekili kalır çünkü kumanda sigortası monofaze ve ayrıdır. Termik atarsa yada kumanda stop butonuna basarsanız yada pako varsa bunu off pozisyona alırsanız,kumanda sigortası atarsa birde sıvı seviye rölesi kapalı kontağı açarsa kontaktör bırakır (buda ekstra bilgi).
 
sayın analizörün dediklerine bir nokta haricinde katılıyorum. çok güzel hesaplayarak , anlatmış sağolsun.
Katılmadığım nokta , masraf yapmamak için, kondansatörü değiştirmeme fikri. Değer kaybetmeye başlayan bir kondansatör, bu kayba devam edecektir diye düşünüyorum. İleride sıkıntı olmaması için, ben kendi adıma, değiştirilmesini öneririm.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,191
Mesajlar
915,727
Kullanıcılar
449,964
Son üye
lelaxi

Yeni konular

Geri
Üst