Magnet motor

rotor kısmına sargı koydugunuzda fırça kullanmanız gerekir. statoru sargı yapıp rotoru mıknatıs yaparsanız fırçaya gerek kalmaz.
 
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Kolay gelsin demek istiyorum.

İlk mesajlarınızda 10 amper maksimum almayı düşündüğünüzü yazmıştınız. 1 metre çaplı bir pervaneden 10 amper almanız biraz zor gibi görüyorum. Umarım alırsınız. Dişli ve kayış sistemleri ile dahada komplike olacak sisteminiz. Buradan izliyor olacağım.

Tekrar kolay gelsin.
Amatek motorlarda verim cok düşük diyorlar üstadım
 
Maalesef her motor elektrik üretmez. Sabit mıknatıslı doğru akım motorları elektrik üretir ama onlarda etiket üzerinde yazan yüksek devirde üretirler. Elinizdeki motoru modifiye ederek güzel bir alternatör yapabilirsiniz. Aşağıdaki sayfayı okumanızı öneririm.
https://www.kontrolkalemi.com/forum/konu/rüzgar-türbini-için-alternatör-yapımı.85796/
Şefim ben de 3 fazlı asenkron motorların elektrik üretmeyeceğini düşünüyordum.Ama bir mühendis bana bunun doğru olmadığını 3 fazlı motorların rotorlarından döndürüldüğü zaman sargılarında elektrik oluştuğunu ve tasarladıkları yatay bir motorla(sabancı üniversitesinde ar-ge olarak yapılmış bu motor)yüksek katlı binalarda asansör yukarı çıkarken elektrik tüketeceğini ama aynı motor aşağı inerken elektrik üreteceğini söyledi!Asenkron motorun yatay modeliymiş bu motor ama çalışma prensibi asenkron motorla aynıymış!
 
Şefim ben de 3 fazlı asenkron motorların elektrik üretmeyeceğini düşünüyordum.Ama bir mühendis bana bunun doğru olmadığını 3 fazlı motorların rotorlarından döndürüldüğü zaman sargılarında elektrik oluştuğunu ve tasarladıkları yatay bir motorla(sabancı üniversitesinde ar-ge olarak yapılmış bu motor)yüksek katlı binalarda asansör yukarı çıkarken elektrik tüketeceğini ama aynı motor aşağı inerken elektrik üreteceğini söyledi!Asenkron motorun yatay modeliymiş bu motor ama çalışma prensibi asenkron motorla aynıymış!
ustad bende oyle dusudum denemden bilemeyecegim
yakında deneme firsatım olacak
 
Şefim ben de 3 fazlı asenkron motorların elektrik üretmeyeceğini düşünüyordum.Ama bir mühendis bana bunun doğru olmadığını 3 fazlı motorların rotorlarından döndürüldüğü zaman sargılarında elektrik oluştuğunu ve tasarladıkları yatay bir motorla(sabancı üniversitesinde ar-ge olarak yapılmış bu motor)yüksek katlı binalarda asansör yukarı çıkarken elektrik tüketeceğini ama aynı motor aşağı inerken elektrik üreteceğini söyledi!Asenkron motorun yatay modeliymiş bu motor ama çalışma prensibi asenkron motorla aynıymış!
Sayın c.berkan, uzun süre kullanılmış asenkron motorların rotorunda artık mıknatısiyet oluşur. Ayrıca klemenslere bağlanan kondansatör ile birlikte etikette yazan devir üzerinde bir devir ile döndürüldüğünde asenkron motorlar elektrik üretir. Yalnız böyle bir alternatörden yüksek verim alınamaz. Çünkü rotordaki manyetik alan çok düşüktür.
 
Eğer kullanmak istediğiniz motor çalıştığında yüksek devirde dönüyorsa elektrik üretmek için faydasız olur bu durum 1.viteste otoyolda gitmek gibi bir şey. Elektrik üreten motor mümkün olduğunca elle çevrilemeyecek kadar sert olmalı ki bir tur dönmesi ile ciddi bir elektrik üretebilsin. Ama motorlarda genelde tam tersi oluyor devir mantığı olarak çünkü motorda amaç az elektrik verip çok hareket sağlamak (oyuncak motoru vb.) ama eğer yüksek güçte enerji harcayıp da çıkışta küçük bir devir sağlayan bir motor bulursanız işte onunla elektrik üretilebilir diye düşünüyorum ki bu yapı zaten motor değil altternatör sınıfına giriyor artık. Önemli olan elinizdeki aletin amacını anlamanız. Amaç elektrik üretmekse doğrudan alternatör satın almak daha iyi olacaktır.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,496
Mesajlar
918,059
Kullanıcılar
450,486
Son üye
ayatan

Yeni konular

Geri
Üst