Motorun giriş soketinin bağlı olduğu bağlantılardan (1.Faz,2.Nötr,3.Toprak girişi=Motor gövdesi üzerinden)kaçak testi yapmanız gerekir.Bir avometre cihazı alın,sesli direnç ölçen yani sesli ikaz kısmına otadaki selektörle ayarlayıp getirin,motor dış gövdesi-motor bağlantı kulaklarından birisi(Nötr girişi),motor dış gövdesi-motor bağlantı kulaklarından diğeri(Faz girişi) arasında avometrenin buzzerinin herhangi bir ses verip vermediğine bakın.İkisinden birinde ses varsa,gövdeye üniversal motor sargılarından izolasyon bozukluğundan oluşan bir kaçak var demektir, bu yolla bu sonuca ulaşabiliriz çok net bir şekilde.
Kaçak varsa siz kendiniz bu sorunun üstesinden gelemezsiniz,makina servisindeki bir bobinaj ustası,ancak bunu profesyonel olarak giderebilir.Umarız bu şekilde bir kaçakla da karşılaşmazsınız.Kaçak motorda bulunmazsa eğer,başka alternatif bir parça arızalı olup da kaçak yapabilecek olan diğer başka üniteler üzerinde durulması gerekecektir.
Daha iyimser bir senaryo da şu olabilir.Motoru besleyen güç kablolarından herhangi birinde kablo kirliliğinden dolayı farkedilemeyen bir izolasyon açılması da olabilir,tambur ilk harekette ataletle büyük kalkınma dönüşünü yaparken bu kablo tarafı tambur gövdesi veya metal şasi aksamına temas ederek KAR'ı attırabilir.Bu da aklıma gelebilen bir başka senaryodur.Motorda kaçak bulunmuyorsa eğer,bir de bu yönünü alternatif arızalı bir başka durum olarak göz önüne alın.Kolay gelsin.
Kaçak varsa siz kendiniz bu sorunun üstesinden gelemezsiniz,makina servisindeki bir bobinaj ustası,ancak bunu profesyonel olarak giderebilir.Umarız bu şekilde bir kaçakla da karşılaşmazsınız.Kaçak motorda bulunmazsa eğer,başka alternatif bir parça arızalı olup da kaçak yapabilecek olan diğer başka üniteler üzerinde durulması gerekecektir.
Daha iyimser bir senaryo da şu olabilir.Motoru besleyen güç kablolarından herhangi birinde kablo kirliliğinden dolayı farkedilemeyen bir izolasyon açılması da olabilir,tambur ilk harekette ataletle büyük kalkınma dönüşünü yaparken bu kablo tarafı tambur gövdesi veya metal şasi aksamına temas ederek KAR'ı attırabilir.Bu da aklıma gelebilen bir başka senaryodur.Motorda kaçak bulunmuyorsa eğer,bir de bu yönünü alternatif arızalı bir başka durum olarak göz önüne alın.Kolay gelsin.
Son düzenleme: