Üç fazlı motor bağlantı sorunu

a.zeki

Üye
Katılım
28 Nis 2008
Mesajlar
14
Puanları
1
Yaş
40
elimde KAİSER-MOTOREN marka En 60034 model tek fazlı dış görünümü güzel arka tarafından altı kablo çıkan
0.88 kw kablo renkleri :sarı beyaz mavi siyah pembe kahve olan tek fazlı bir elektrik motoru var.
benim elektrik konusunda fazla bilgim yok sadece bir çark bağlayıp taşlama yapacağım
ancak bu motoru bağlayamadım acaba kablo renklerinin bir anlamı varmı
ben değişik varyasyonlar denedim fakat olmadı
bazen ısı çok arttı bazen koku çıktı bazen tepki vermedi....
sonuç olarak bağlayamadım
birde etikettin voltaj bölümünde üçgen/"y" işareti karşılığında 110/220 yazıyor.

bana yardımcı olacak arkadaşlara teşekkür ederim

___________________________________

yardımlarınızı bekliyorum
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
İyi günler.hocam yanlışım yoksa EN 60034 model değil,bir tür standart.Siz motorun etiket bilgilerini tam olarak verirseniz,bir de orjinalde ne motoru olduğunu yazarsanız,sizin için internet sitesinden bulmaya çalışırım.
Ama şimdi baktım sitesinde de gördüğüm kadarıyla bağlantı şeması yok.
 
abi special motor diyor.Bunlar özel üretiliyor demek ki.
Şema falan yok.Bu durumda ben yardımcı olamıyorum.Arkadaşlardan bilen olursa mutlaka yardımcı olacaktır.
 
motoru istesende bizim şebeke gerilimiyle kullanamazsın, yukarıda yazdığı gibiyse amerikan elektrik şebekeleri (110 volt 60 hz) için tasarlanmış bir motor gibi duruyor(netteki bağlantıda görülen motor hariç).
 
Benim ilk sorum motorun monofaze mi trifaze mi oldugu...Bence bu motor trifaze bir motor...Ve buyuk ihtimalle 60 hz...(Etikette bu detaya dikkat ederseniz sevinirim)...Faz-Faz arasi 110 volt un varsa ucgen calistirabilirsin,Faz Faz arasi 220 voltun varsa yildiz calistirabilirsin diyor ve ne yazik ki bizde ikisi de yok...(Bir de yaptigniz denemelerin birinde koku geldiginden bahsetmissiniz..Muhtemelen half-cooked denilen kismi kavrulma gerceklesmis olabilir)...Tabi bu motor uc fazli ise....Motor tek fazli ise durum tamamen degisir...Tek fazli ise motorun ileri geri calistirilmasi icin pako salter baglantisina uygun 6 adet cikis birakmis olabilirler..Ya da bu ozel motora has kumanda panosuna giden kablolar olabilir..
Benim tavsiyem olcu aletini alip bu kablolari olcup birbirleriyle iliskilerini bulmak...
 
380/220 üç fazlı düşürücü trafo bulabilirsen (motor çalışırken yanmayacak güçte) yıldız bağlı olarak çalıştırabilirsin bu motoru.
Bir elektrikçi ile irtibata geç yardımcı olur.
 
yardımlar için çok teşekkür ediyıorum
etiketi tekrar inceledim:
Typ:D71b/2s I.-K1=F
"üçgen"/"y"=127/220 V=6.4/3.7A
80Hz IP=10
0.88 Kw CosA=0.80
3
 
sn genç arkadaş: elektrikçiyle temasa geç demişsiniz de baktım sitenin 40 716 üyesi varmış.a.zeki arkadaşımız değil bir tane 40 716 elektrikçi ile irtibata geçmiş sizin haberiniz yok :)
sayın a.zeki :
ilk mesajınızda dikkat etmemiştim.yıldız üçgenden bahsettiğine göre bu motor 3 fazlı bir motor.Sanırım tek fazlı motor sorusu başlığınız kafamızı karıştırdı.
Yukarıkı mesajlarda arkadaşlarım da bahsetmiş.Bu motor için 3 faz ama 220 volt lazım.Bunun için yaptıracağın trafo epeyice maliyetli olur.
Diyelim trafoyu sardırdınız,80 hz. den bahsediyor.Hz (herz) frekans birimidir.Türkiyedeki elketriğin frekansı 50 Hz. dir.Bir de frekans konvertörü almanız gerekecek.Tabii bir de bağlantı sırasında duman çıktı demiştiniz.Sargılardan bir ya da birkaçı yanmış ta olabilir.
Sonuçta trafo ve frekans konvertörü + bunların bağlantı masrafı ve işçiliği alacağınız yeni bir taşlama motorundan çok fazla olacaktır kanaatindeyim.
Umarım verdiğim bilgiler işinize yarar.

bu arada cosA=0.80 yazmışsınız.Böyle mi yazıyor motorda?Eğer böyle yazıyorsa bunun ne demek olduğunu bilen varsa öğrenmek isterim.
 
mustafa bey çok teşekkür ederim
 

Forum istatistikleri

Konular
130,073
Mesajlar
932,798
Kullanıcılar
453,069
Son üye
ailkun

Yeni konular

Geri
Üst