trafo pasif elemandır. bu durum trafonun performansını etkileyecek önemli bir etki oluşturmaz.
Jeneratör ise dönen dinamik bir elemandır. Elektrik her ne kadar gözle görülmese de etkileri açısından tıpkı bir fiziksel eleman gibi etkileri vardır.
Konunun daha görsel ve basit anlatımı için aşağıdaki fotoğraf düşünülebilir.
Bir adam sırtına dayadığı bir halatla bir arabayı çekmektedir.
Bunu elektriksel olarak benzetme yaptığımızda güç harcayan ve terleyen adam jeneratörü temsil eder. Araba ne kadar ağır ise adam o kadar yorulur, terler jeneratör ise daha fazla ısınır.
Araba ise elektrikteki karşılığı lamba, motor, ısıtıcı gibi bir yüktür.
Halat jeneratörler yükü birbirine bağlayan enerji nakil hatları ve trafolara karşılık gelir.
Adamın dakikada 20 adımla ilerlediğini düşünelim. Tam bu şekilde ilerlerken halat kopsa ne olur. Adam aniden hızlanıp koşacak ve sonunda dengesini kaybedip yuvarlanacaktır. Eğer adam yerine daha küçük tekerlekli bir araç çekme işini yapsaydı, halat koptuğu anda tekerlekli araç hızlanacaktır.
Aynı durum jeneratörlerde de olacak ve jeneratörlerin devir hızı ani yükselecek. Hızlanmayı algılayan sensörler ise jeneratörü çeviren su, buhar her neyse akışını keserek jeneratörün hızlanmasını ve daha büyük zararlar oluşmasını engelleyecektir.
Bunun dışında büyük bir yük atımı kararsızlığa ve tüm şebekenin devreden çıkması, ulusal şebekenin komple çökmesi gibi sonuçlar da ortaya çıkabilir.