murattoker
Üye
- Katılım
- 27 May 2014
- Mesajlar
- 9
- Puanları
- 1
Merhaba ustalarım,
İç tesisatlar yönetmeliği hakkında sorularım var,değerli bilgilerinizi paylaşırsanız mutlu olurum. Konu araç şarjı ile ilgili ancak asıl konu ucunda hangi yük olduğu belli olmayan bir seyyar prizin araçların yanına konulması ile ilgili.
Bu konu inanın şimdilik binlerce yakın sürede milyonlarca insanı ilgilendiriyor ve herkes bireysel çabalarla doğru/yanlış kararlar alarak bu konuyu çözmeye çalışıyor. İleride hem dağıtım şirketlerinin, hem binaların, hem sigorta şirketlerinin hem de devletin ve adalet mekanizmasının çok ciddi yoğunluğa girmesine neden olacak bir durum bu belirsizlik. Bu konuda siz ustalarımızın yardımı çok büyük değer oluşturuyor, lütfen iyi kötü yorumlarınızı ve zamanınızı esirgemeyin…
Öncelikle naçizane bilgimle bir konuda uzun süredir kafa yoruyoru, konu şu; apartman/site gibi yapılarda araç şarj etmenin kanuni ancak kat malikleri kurulunun arsa payı çoğunluğu olmadan gerçekleştirilebilecek yöntemleri.
Konu hakkındaki kısıtlar tespit edebildiğim kadarıyla şöyle;
- Öncelikle kat mülkiyeti kanununda apartmanca ortak kullanıma özgü bir şarj istasyonu kurulumu için yenilik adı altında tüm maliklerin yarısından bir fazlasının onayının bulunması gerekiyor. (120 dairelik sitemizde imkansız gibi)
- Tek bir malikin kendine ait bir park alanı ayırması ve bu alana şarj aleti kurması içinse 4/5’dan fazla bir çoğunluk isteniyor.
- Enerjisa proje değişikliği için yönetim kurulu kararını yeterli görüyor, kat malikleri kurulu kararı istemiyor,
- Enerji odası, sayaç panosu, şaft ortak alan olarak geçiyor,(Yargıtayın bir kararında ise genel anlayışın tersine ortak çanak direğine(diğer malikler uygun görmese dahi) bireysel çanak koyulmasına ve diğer malikleri etkilemediği için malikin kablolarını şafttan geçirmesine karar verilmiş)
- Kolon kablosunun ise kat malikine ait olduğu ancak Enerjisa'nın denetiminde olduğu gibi bir anlayış var(kaynağı sanırım iç tesisatlar yönetmeliği ancak tam olarak bu yönde bir ibare yok, anladığım kadarıyla tüketici tesisi'nin kapsamı hakkında bir çıkarım bu)
- İç tesisatlar yönetmeliği anahtarın çıkışına iki kablo bağlanması ve anahtarın dağıtım kutusu olarak kullanılmasını yasaklamış,
Bu durumda,
1. Kendi saatimizden sonra kolon hattına girmeden önce bir ayrım(tek giriş çift çıkış klemens, vb. ile) yapılarak bir hat evdeki panoya, diğer hat KAR ve sigorta dan geçtikten sonra bir prize hat çekilmesi,
2. Kolon hattına bir ek yaparak ve hat ayırarak(uygun ayırma aparatı ile) aynı şekilde prize bir hat çekilmesi
3. Evdeki sigorta panosundaki KAR ve bir sigorta’dan kablo şaftından giriş kata geri dönen bir linye çekilmesi,
4. Fiziksel olarak uygun olan durumda camdan 3x2.5mm2 kablo sarkıtarak 13a ile araç şarj edilmesi,
durumlarının iç tesisatlar ve iç tesisat projeleri yönetmelikleri ve bilmediğimiz ilgili diğer mevzuat kapsamında değerlendirmesini yapabilir misiniz? Hangi yaklaşımlar ne bakımdan usulsüz olarak değerlendiriliyor? Ortaya çıkacak idari ve cezai yaptırımların ne olabileceği, hangi şartlarda hangi proje tipinin çizilmesi gerektiği gibi konularda bizi aydınlatabilir misiniz?
Bu şekilde bi kılavuz gibi hazırlanacak dokümanlara yol göstermiş olur, bir çok kişiyi malından, belki canından edecek hataları önleyebiliriz diye düşünüyorum.
Şimdiden çok teşekkür ederim.
Selam ve saygılarımla.
İç tesisatlar yönetmeliği hakkında sorularım var,değerli bilgilerinizi paylaşırsanız mutlu olurum. Konu araç şarjı ile ilgili ancak asıl konu ucunda hangi yük olduğu belli olmayan bir seyyar prizin araçların yanına konulması ile ilgili.
Bu konu inanın şimdilik binlerce yakın sürede milyonlarca insanı ilgilendiriyor ve herkes bireysel çabalarla doğru/yanlış kararlar alarak bu konuyu çözmeye çalışıyor. İleride hem dağıtım şirketlerinin, hem binaların, hem sigorta şirketlerinin hem de devletin ve adalet mekanizmasının çok ciddi yoğunluğa girmesine neden olacak bir durum bu belirsizlik. Bu konuda siz ustalarımızın yardımı çok büyük değer oluşturuyor, lütfen iyi kötü yorumlarınızı ve zamanınızı esirgemeyin…
Öncelikle naçizane bilgimle bir konuda uzun süredir kafa yoruyoru, konu şu; apartman/site gibi yapılarda araç şarj etmenin kanuni ancak kat malikleri kurulunun arsa payı çoğunluğu olmadan gerçekleştirilebilecek yöntemleri.
Konu hakkındaki kısıtlar tespit edebildiğim kadarıyla şöyle;
- Öncelikle kat mülkiyeti kanununda apartmanca ortak kullanıma özgü bir şarj istasyonu kurulumu için yenilik adı altında tüm maliklerin yarısından bir fazlasının onayının bulunması gerekiyor. (120 dairelik sitemizde imkansız gibi)
- Tek bir malikin kendine ait bir park alanı ayırması ve bu alana şarj aleti kurması içinse 4/5’dan fazla bir çoğunluk isteniyor.
- Enerjisa proje değişikliği için yönetim kurulu kararını yeterli görüyor, kat malikleri kurulu kararı istemiyor,
- Enerji odası, sayaç panosu, şaft ortak alan olarak geçiyor,(Yargıtayın bir kararında ise genel anlayışın tersine ortak çanak direğine(diğer malikler uygun görmese dahi) bireysel çanak koyulmasına ve diğer malikleri etkilemediği için malikin kablolarını şafttan geçirmesine karar verilmiş)
- Kolon kablosunun ise kat malikine ait olduğu ancak Enerjisa'nın denetiminde olduğu gibi bir anlayış var(kaynağı sanırım iç tesisatlar yönetmeliği ancak tam olarak bu yönde bir ibare yok, anladığım kadarıyla tüketici tesisi'nin kapsamı hakkında bir çıkarım bu)
- İç tesisatlar yönetmeliği anahtarın çıkışına iki kablo bağlanması ve anahtarın dağıtım kutusu olarak kullanılmasını yasaklamış,
Bu durumda,
1. Kendi saatimizden sonra kolon hattına girmeden önce bir ayrım(tek giriş çift çıkış klemens, vb. ile) yapılarak bir hat evdeki panoya, diğer hat KAR ve sigorta dan geçtikten sonra bir prize hat çekilmesi,
2. Kolon hattına bir ek yaparak ve hat ayırarak(uygun ayırma aparatı ile) aynı şekilde prize bir hat çekilmesi
3. Evdeki sigorta panosundaki KAR ve bir sigorta’dan kablo şaftından giriş kata geri dönen bir linye çekilmesi,
4. Fiziksel olarak uygun olan durumda camdan 3x2.5mm2 kablo sarkıtarak 13a ile araç şarj edilmesi,
durumlarının iç tesisatlar ve iç tesisat projeleri yönetmelikleri ve bilmediğimiz ilgili diğer mevzuat kapsamında değerlendirmesini yapabilir misiniz? Hangi yaklaşımlar ne bakımdan usulsüz olarak değerlendiriliyor? Ortaya çıkacak idari ve cezai yaptırımların ne olabileceği, hangi şartlarda hangi proje tipinin çizilmesi gerektiği gibi konularda bizi aydınlatabilir misiniz?
Bu şekilde bi kılavuz gibi hazırlanacak dokümanlara yol göstermiş olur, bir çok kişiyi malından, belki canından edecek hataları önleyebiliriz diye düşünüyorum.
Şimdiden çok teşekkür ederim.
Selam ve saygılarımla.