Sürücüler motorları tasarruflu çalıştırmak için değil , iyi kontrol edebilmek için tasarlanmışlardır.Normal bir ac motoru , sabit yükle , sabit bir kondansatör gurubuyla kompanze edebilmeniz mümkünken , sürücülü durumda sürücünün kendi handikapları yüzünden kompanze etmek zorlaşır.Bir defa sürücü anahtarlama yapan bir cihazdır bu nedenle bol bol harmonik üretir.Anahtarlamalı bir sistemde bir kaç tür kayıp vardır : bunlar açma kayıpları ,kapama kayıpları ,iletim kayıpları ve diğer kayıplar olarak adlandırılabilir.Hemen her sürücüde büyük aliminyum soğutucular görürsünüz ve fanlar , bunlar ısıya dönüşen kayıp enerjiyi devreden uzaklaştırmak içindir.Bırakın motoru tasarruflu kılmayı , bizzat sürücünün kendi kayıpları vardır ve elektronikçiler bunları azaltmak için yıllardır uğraşıyorlar.Ayrıca her sürücü güç faktörü kolaylıkla düzeltilebilecek motoru , daha karmaşık sistemlerle çözülebilecek duruma sokar. 0.9 cos fi değeri bile bir sürücü için iyi bit değerdir.Power factor correction denen konuyla uzun süredir uğraşılmaktadır.Bu sistem sürücü ve benzeri cihazlarda güç katsayısının kötüleşmesini önlemektedir.