Arkadaşlar motor ilk start aldığında normal çalışıyor ve bir süre sonra ısınıyorsa (besleme gerilimi çökmeden) burada olabilecek tek elektriksel arıza motor sargılarının haşlanmış olmasıdır. (Frekans konvertörü ile sürülen motorlar hariç)
Geriye kalan bütün etmenler çevreseldir. aklıma gelenleri sıralarsak;
- Rulmanların bozuk olması,
- Ortamda hava sirkülasyonun olmaması,
- Motorun tahrik ettiği bölümde sıkışma, zorlanma vs.
- Motor pervanesinin olmaması veya dönmemesi,
- Motorun sarsıntılı çalışması, ayak bağlantılarının iyi yapılmamış olması
- Gövde oluklarının tıkanması,
vs. vs.
Eğer motor, üzerindeki etikete göre bağlanmış ve bağlantılar sağlam yapılmışsa (yıldız-üçgen hikayesi)
ve yukarıdaki çevresel etmenler nizami ise ve hala yüksek akım çekip ısınıyorsa imalat hatası vardır derim...
FBERKAN arkadaşım; motor kömürlerini kontrol et veya değiştir...
Ayrıca 1 Frekans konvertörü ile 37 kw iki adet gamak motoru sürdüm. canavar gibi çalışıyor. Yapman gereken tek şey herbir motor için ayrı bir termik kullanacaksın. Motorların aynı marka ve aynı güçte olması burada etmen faktör.