ısınan motorlar hakkında

red_ejder ' Alıntı:
bugün bende aynı olay oldu arkadaşlar 0.75 kw bir invertor baglı olan 2 adet 0.37 kw motorlar cok ısındı vede ınvertorde ısındı şimdiye kadar rastlamadıgım bir olaydı neden kaynaklanır acaba....?
ben bir sürücüye iki motor bağlamadım, ve hiç kimseye de tavsiye etmen, iki motorun cektiği akımın toplamı sürücünün akımına eşit olması gerek, örneğin: 0.37 motorun çektiği akım 1.1A, ikisinin toplamı 2.2A ve sürücüyü 2.2A ayarlamanız gerek ve buda motorun ayrı ayrı korumasını sağlayamaz, ve ya ayrı ayrı termik kullanman gerek.
 
çektiğin kabloyu metal boru içerisinden götürüyorsan bunu yapar
 
mekanik bağlantıları kontrol ettinmi, eğer kaplinler aynı eksende birleşmedilerse motorları zorlanabilirler. mekanik bağlantıları tecrübeli bir makina teknisyenine göster. eğer eksenler uyuşmadıysa motor ayaklarının altına metal yapraklar konularak düzeltilebilir.
 
bir kerre ekipman motora direk kaplinlemi yoksa kayış kasnaklamı bağlı birde reditörle bağlantılı olabilir senin sorunun büyük ihtimal mekanik sıkışmadan dolayı motoru ekipmandan ayırıp boşta çalıştırıp akımını ölç eğer ısınma devam ediyorsa arıza motorrulman yataklarında aşınma dan dolayı rotor statora sürtüyor olabilir kolay gelsin
 
arkadaşlar overlok dikiş makinası motorunda problemim var 220 v 550w bi motor aşiri ısınıyor 25mf konnanstör var ama herşey normal fan çalışıyor
 
Arkadaşlar motor ilk start aldığında normal çalışıyor ve bir süre sonra ısınıyorsa (besleme gerilimi çökmeden) burada olabilecek tek elektriksel arıza motor sargılarının haşlanmış olmasıdır. (Frekans konvertörü ile sürülen motorlar hariç)

Geriye kalan bütün etmenler çevreseldir. aklıma gelenleri sıralarsak;

- Rulmanların bozuk olması,
- Ortamda hava sirkülasyonun olmaması,
- Motorun tahrik ettiği bölümde sıkışma, zorlanma vs.
- Motor pervanesinin olmaması veya dönmemesi,
- Motorun sarsıntılı çalışması, ayak bağlantılarının iyi yapılmamış olması
- Gövde oluklarının tıkanması,

vs. vs.

Eğer motor, üzerindeki etikete göre bağlanmış ve bağlantılar sağlam yapılmışsa (yıldız-üçgen hikayesi)
ve yukarıdaki çevresel etmenler nizami ise ve hala yüksek akım çekip ısınıyorsa imalat hatası vardır derim...


FBERKAN arkadaşım; motor kömürlerini kontrol et veya değiştir...

Ayrıca 1 Frekans konvertörü ile 37 kw iki adet gamak motoru sürdüm. canavar gibi çalışıyor. Yapman gereken tek şey herbir motor için ayrı bir termik kullanacaksın. Motorların aynı marka ve aynı güçte olması burada etmen faktör.
 
fberkan kardeş overlock motorum frenlimi acab eger frenli ise frenlerini biraz aç bakalım ne olacak benimde başıma gelmişti bir aralar
 
Frekans konvertörü ile çoklu motor çalıştırma motor sayısı ve motorları aynı güçte aynı devirde ve marka olarak aynı olması sağlıklı olur frekans konvertörleri normal çalışma frekansları 0 ile 400hz aralığındadır bu frekansı elde etmek için işaret frekansı 3khz ile 16khz aralığında değişmektedir bu işaret frekansı sürücü içersinden parametre aracılığı ile seçilmektedir sürücü çıkışında motor koruma reaktörü kullanarak da sinüsoidal dalga üzerine binen pik gerilimlerinden motoru korumuş olursun çünkü pik gerilimlerinin değeri yüksek olduğu için motoru ısıtır ve sargı izalasyonunu yaşlandırır ve zaman içerisinde motor yanar.Benim yaptığım uygulamalardan örnek verecek olursam 37kw ABB acs600 frekans konvertörü ile 7 adet 3kw 1500 rpm gamak motoru problemsiz çalıştırıyorum her motorun ayrı termik manyetik şalteri var problem olan motor kendi şalterini açtırıyor ve diğer motorlar çalışmaya devam ediyor.çoklu motor uygulamalarında abb sürücüler için dtc modu kullanmayıp scaler modunu kullanın 99. parametrede
 
motoru bir yere sabitlediysen yerinden sök ve o şekilde çalıştır. birde etiket değerlerinide kontrol et. motorlar çalışma biçimlerine göre(sürekli veya kesik kesik çalışma gibi) sınıflandırılırlar. orada s1, s2 gibi bir değer var, onu kontrol ettir.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,867
Mesajlar
930,872
Kullanıcılar
452,732
Son üye
erencok

Yeni konular

Geri
Üst