1 inverterle 2 A.C motor sürülürmü...?

3 motoru bir sürücü ile besliyoruz. Yukarıda bahsetmiştim. Sürücü ile herbir motor arasında termik var. Çekilen akım 1.2 Amper olmaına rağmen 1.7 ampere ayarlı termik 3-5 dk içinde atıyor ve aşırı ısınıyor. Direkt motora yolverdiğimizde aynı termikde bir sorun yok. Ayrıca termikden şüphelenerek yenisi ile değiştiridk. ama sonuç değişmedi. Bu akşam şunu farkettik. Sürücü ile bu 3 motoru çalıştırdığımızda diğer motorlara ait ledli butonların ışıkları yanıyor. Kumanda devresinin nötrüne gerilim kaçağı var. Nötrden ledler besleniyor. Termik atma sorununa neden olabilirmi. Enerji yokken nötr toprak kısa devre gösteriyor. Fakat enerji verip sürücüyü çalıştırdığımızda ise ledlerin nötr girişinin toprakla 5v potansiyel farkı var. Sorunu nasıl çözebiliriz. Teşekkür ederim.
 
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
3 motorun termiği de atıyor mu.Sürücünün çıkışında ayrıca bir çıkış reaktörü mevcut mu ve her motor için kullanılmış mı.

Bildiğiniz gibi, sürücüler üzerinden beslenen motorların çalışma sıcaklığı normal Şebeke gerilimi ile beslenen motorlardan daha yüksektir. Bunun nedeni motor sürücünün çıkışında Darbe Genişlik Modülasyonu nedeniyle yüksek frekanslı harmoniklerin oluşmasıdır. Bu harmonikler motorda ek kayıplar oluşmasına ve motor çalışma sıcaklığının artmasına neden olurlar. Motor sürücünün çıkısında bir reaktör kullanılması durumunda harmonikler azalacağından motorun çalışma
sıcaklığı da düşecektir.
 
Motorların üçü de devredeyken sadece biri atıyor. Fakat diğer iki termikde ısınıyor. Termiklerden biri atınca sistem duruyor. İkisi devredeyken biri atıyor. Her halukarda enaz birisi atıp sürücüyü devre dışı bırakıyor. Sürücü çıkışında harmonik sönümlemesi için bir herhangi bir eleman kullanılmamış. Termikleri büyüttük. Dün 1.2 amper çekerken 2.5 ampere ayarlı termikleride attırdı. Termiği sökersek sağlıklı şekilde çalışırmı? SEW ile konuştum. Sürücü çışına motor koruma bağlanılmaması gerektiğini söyledi. Bu kezde tehlikeli olur diye düşünüyorum.
 
Elinizde var ise bir de moller ZEV elektronic termik röleyi kullanın en azından 1 tanesi için.Termikleri kaldırmanızın bir zararı olmaz.Ama sistemde tüm motorların aynı anda çalıştığından emin olmanız gerekir.Bunu sağlamak için ayrıca bir koruma tertibatı kurmalısınız.
 
Elimizde elektronik termik röle yok. Sorun sizinde dediğiniz gibi sürücü çıkışındaki ölçü aletiyle görülemeyen harmoniklerden kaynaklanıyor. Filtre kullanmadan termikleri devre dışı bırakırsak. Bu harmonikler termikteki bimetale yaptığı ısınma etkisini motor sargılarında yapabileceğinden endişe ediyorum. Bu etkiyi yüksek akım olarak sürücü göremeyeceği için devreden çıkmayacak fakat motorlar bu etkide kalarak ısınabilirmi? Ayrıca nötr-toprak arası 5V potansiyel farkı bir sorun teşkil edermi?
 
Durumunuz için 2 altarnatifiniz var görünüyor.

1. Harmonikleri yok edecek reaktörlerin yerleştirilerek gereksiz ısınmaların önüne geçilmesi,

2. Termik röle kullanmadan sürücüdeki akım korumasını kullanarak 3 motorun aynı anda çalışmasını sağlamak.Aynı anda çalıştırmaz iseniz, motorlardan birindeki aşırı akımı sürücü hissedemeyeceğinden aşırı akım koruma ünitesi çalışmayacaktır.Dolayısıyla motorunuz zarar görür.

Edit: Motorlara termistör de koyabilirsiniz. Sürücünüzün termistör girişi var ise bu giriş ile ,yok ise termistör rölesi ile kullanmanız gerekecektir.

Benim tavsiyem ise 1. altarnatiftir.
 
Sürücüde termistör girişi yok fakat bir şekilde halledebiliriz. Çözüm önerileri içi teşekkür ederiz. Motorlara sonradan termistor konulabiliyormu?
 
erolgke ' Alıntı:
Sürücüde termistör girişi yok fakat bir şekilde halledebiliriz. Çözüm önerileri içi teşekkür ederiz. Motorlara sonradan termistor konulabiliyormu?

Elbette sargılara termistör yerleştirebilirsiniz.
 
iarslan ' Alıntı:
Motor korumak için kullandıgımız termik şalterler inverter sonrasına baglandıgında kararlı çalısmayabiliyor.Özellikle düşük hertzlerde 20-25 hz gibi motor surdugumuzde termik yanılmalı atmaya gidebiliyor.Bir uygulamada basıma gelmişti.İnverterden sonraki tum termik şalterleri iptal etmek zorunda kalmıstım.Ama teknik acıklamasını bilemiyorum.
Sanırım kucuk hz lerde akım yanlış hesaplanıyor.

arkadasım motor hız kontrollerde frekansla orantılı olarak voltajda degısmektedır.yani v/f kavramı buradan gelmektedır.ayrıca hepımız burada her zaman motorun bır paralel baglı r-l-c devresı oldugunu unutmaktayız.dolayısıyla r-l-c devresının empedansı frekansa gore degısmekte vede devreden gecen akımda buna gore degısım gostermektedır.sızın bahsettıgınız olayda bu yuzden olmus olabılır.fakat bende arkadasların belırttıgı koruma devresınden kullandım.bırde buradakı hata motor etıketı okurken yapılmakta .ornegın motor 220 v cıkıslı bır hız kontrole baglanıyor .fakat termık sankı motora 380 volt verılmıs gıbı seciliyor.ayrıca motorların dısındakı sogutma pervanesının ozellıklerının o motorun tam devırde donerken sogutma yapacak sekılde hesaplandıgı unutuluyor vede sureklı daha dusuk devırlerde soguma olmayacagı vede sıcaklıga baglı olarak kablo uzerındekı ızalosyon malzemelerının hasar gorcegı hesaba katılmıyor.buda her nekadar korursak koruyalım motorun hasarlanmasına neden oluyor
 

Forum istatistikleri

Konular
128,986
Mesajlar
922,303
Kullanıcılar
451,188
Son üye
Yusuf Akyüzz

Yeni konular

Geri
Üst