1 Soft Starter ile 2 motor sürme

Cevabınız için teşekkürler.. Aslında sık kalkış duruşlardaki sıkıntıyı önlemek için soft starter ın devreden çıkma süresine ayarlı bir zaman rölesi kullanıp diğer motoru bu zamanın sonunda devreye alsak sanırım bunu önleriz. Ne dersiniz ?

Sayın ttkatim; öneriniz için teşekkürler. İlgili ekipmanı daha önce hiç kullanmadım. Kullanım amacı nedir ?
 
Diğer bir önemli nokta motorun çalışma sınıfını belirleme Class-10, Class-15 veya Class-20(Bazı softstarterların üzerinden seçilebiliyor) ve buna uygun güçte( genelde motorun Kw sinden büyük seçilir) softstarteri belirlemek.
 
Son düzenleme:
Cevabınız için teşekkürler.. Aslında sık kalkış duruşlardaki sıkıntıyı önlemek için soft starter ın devreden çıkma süresine ayarlı bir zaman rölesi kullanıp diğer motoru bu zamanın sonunda devreye alsak sanırım bunu önleriz. Ne dersiniz ?

Sayın ttkatim; öneriniz için teşekkürler. İlgili ekipmanı daha önce hiç kullanmadım. Kullanım amacı nedir ?
sn.caki3000,
Özengili enversör şalter;Elektrik kesilmesinde,alıcıları jeneratörden beslemek üzere manuel olarak devreye almak ve çıkartmak için kullanılır.
Özetle;otomatik transfer panosunun manuel versiyonu da denilebilir.
iyi çalışmalar
 
Cevaplar için teşekkürler.. İyi çalışmalar dilerim..
 
Pako şalter veya benzeri mekanik, elle kumandalı şalter tipi düşürsenız, motolrar çalışırken, aynı anda diğerine gecilmek istendiğinde, soft strater max, gerlimde iken, 2.motor devreye alınmıs olacak ve sıkıntı olacakdır. Bunu önlemek için, pako şalterde, "0" pozısyonunda, kontak vermıyen bir yardımcı kontak düzeneği olandan veya, çalışma konumlarında kontak veren bir pako tipi secmekde yarar olacagını düşünüyorum. Kullanan personel, sofstarterı stop etmeden 2.motoru seçmek ısteyebilkir. Bunu önlemek gerekir.
 
Cevap yazdım ama, galıba kaydetmemişim. Kulllanım için, mzengili şalter olsun, pako tipi şalter olsun. "0" pozısyonunda softstarteri stop ettırmesi için;"normalde acık , sag veya sola cevrildiğinde de "kapalı kontaklı" yardımcı kontaklı donatılması faydalı olacakdır. Çünkü, dalgınlık, vs nedenle, 1.motor çalısırken, 2. motor devreye alındıgında, soft starter max. gerilim/frekans da olacak
ve o motorunuz max, hızda yol alacakdır.Bu, hem motor hem soft starter için ıstenmıyen durumdur.

Özür dılerım, 2 saat önce yazdıgım yazıyı göremedım, ıkıncıyı kaydet dedıgımde , ıkı cevabı aynı anda gördüm.

Mümkünse silinmesini rica ederim.
 
öneriniz için çok teşekkürler. Bu çözüm oldukça pratik. İyi günler dilerim..
 
Zaten softstarter cikisi yuk gprmeyince kendini korumaya alir. Bence stop yaptirmak lazim.
 
upload_2014-10-31_13-35-20.png


iki yönlü bir butonla iki motoru sürüyorum .kullandığım motor asenkron tek faz motor.kondansatörün devreden çıkması için her iki motor için de zaman rölesi kullandım ancak. rölenin timerını 1 sn diğerini de üç sn ye ayarladım. Ancak bu süreyi sıfır bile yapsam motor yinede çalışıyor.Ancak zaman rölesini kaldırınca motor hata veriyor.Bir süre sonra duruyor.Bunun nedeni ne olabilir?Gerçekte bildiğim kadarıyla tek fazlı asenkron motorlarda kullanılan kondansatör kalkışta ,kalkış akımını azaltmak için devreye giriyor ve kısa bir süre sonra devreden çıkarmak gerekiyor.Eğer çıkarmazsak kondansantör yanıyor.Bu konuda yorumlarınızı bekliyorum.
 

Ekli dosyalar

  • tek softstarter ile iki motor sürme.rar
    3.1 KB · Görüntüleme: 26

Forum istatistikleri

Konular
129,825
Mesajlar
930,536
Kullanıcılar
452,648
Son üye
manager21

Yeni konular

Geri
Üst