10-17 Haziran Mühendislik Tamamlama

Kontenjanlar 21 temmuz'dan sonra Teknoloji Fakülteleri bünyesinde açılacak olan tamamlama programları ile duyurulacaktır.

Ancak tüm teknik öğretmenlere tavsiyem YÖK nezdinde bir girişim yapmak suretiyle tamamlama programının uzaktan eğitim modeliyle yapılmasının sağlanması çalışanlar açısından daha doğru olacağı kanaatindeyim.

Tamamlama eğitiminin uzaktan eğitim modeliyle yapılması için talebin yoğun olması ve ciddi anlamda YÖK'e hissettirilmesiyle olabileceği unutulmamalıdır.
bu önerinin çok yararlı olduğunu düşünüyorum. ancak senden ricamız örnek bir dilekçe yazıp burada paylaşır mısın? bir de göndereceğimiz mail adresi ve tel no.ları paylaşırsan daha çok başvuru yapılır diye düşünüyorum. öneriyi verdin arkasını da getir ki sevabı tam olsun :) teşekkürler
 
Aklıma gelen şu konularda bilgisi olan arkadaşlar cevap verirse hem ben hemde okuyanlar için faydalı olabilir?

*Bu program sonucunda mühendislik diploması mı teknoloji mühendisliği diploması mı verilecek?
*Kontenjan kaç kişilik?
*Program hangi okullarda ve illerde olacak?
*Devam zorunluluğu nedir?
*Halihazırda çalışanların ders saati ile iş saati çakışınca ne olacak?
 
arkadaşlar belli baskı ve zorlamalarla açtırdığımız müh.tamamlama eğitimi ücreti intikam alırcasına 100 tl verilmiş ve sınavı sadece ankarada yapılacakmış ...ama olsun buna da şükür..konunun ayrıntıları sınavdan sonra bi tercih klavuzunda netleşir diye düşünüyorum...sınavda 100 soruya karşılık 120 dk süre verilmiş olması dgs-ales gibi cevapları yetiştiremeyeceğimiz anlamına geliyor ki sınavda seri olmak lazım...inşallah herkes hakettiği yerde olur...
 
arkadaşlar belli baskı ve zorlamalarla açtırdığımız müh.tamamlama eğitimi ücreti intikam alırcasına 100 tl verilmiş ve sınavı sadece ankarada yapılacakmış ...ama olsun buna da şükür..konunun ayrıntıları sınavdan sonra bi tercih klavuzunda netleşir diye düşünüyorum...sınavda 100 soruya karşılık 120 dk süre verilmiş olması dgs-ales gibi cevapları yetiştiremeyeceğimiz anlamına geliyor ki sınavda seri olmak lazım...inşallah herkes hakettiği yerde olur...
aynen intikam alır gibi 100 TL. biz zamanında bu çocukları mağdur ettik diye düşünüp biraz insaflı olmalılar. ki sadece Ankara nedir senin tek ilin Ankara mı? buna da şükür tabi ama insan bir yandan da lanet olsun demiyor değil...
 
Değerli arkadaşlar,

Mühendislik tamamlama eğitiminin uzaktan eğitim modeliyle yapılması için, aşağıda verilen linkten dilekçeyi indirerek yazıcıdan çıktısını alınız. İlgili bölümü doldurduktan sonra da YÖK'e faxlayınız. YÖK'ün fax numarasını YÖK'ün web adresinden alabilirsiniz.

Aktif Reaktif Kombi Sayaçlar
 
Bu yazının tamamını EMO üyeleri mutlaka okusun...

Değerli arkadaşlar merhaba,

Mühendislik Tamamlama Programının ön seçim ayağı olan sınav açıldı. Bu sınav EMO'nun basın açıklamasında yazdığı gibi ortaokul seviyesinde değil ( teknik öğretmenleri küçük düşürmek için ortaokul diyorlar ), ALES seviyesinde olacaktır.

Ancak,

Tüm arkadaşlarımızın bilmesi gereken önemli bir konu ders standardizasyonudur. Türkiye genelindeki mühendislik fakültelerinde okutulan dersler birbirinin aynı değildir. Aynı olan sadece uygulamalı ve teorik ders saat sayısıdır.

Örneğin, Fatih Üniversitesi Elektrik-Elektronik Mühendisliği programı ile Selçuk Üniversitesi Elektrik-Elektronik Mühendisliği programı aynı değildir. Sadece mezun olmak için gerekli olan ders total saatleri aynıdır.

Ayrıca göz ardı edilmemesi gereken bir husus da şudur. Vakıf Üniversitelerinin Mühendislik Fakültesi ÖSYS giriş puanları Teknik Eğitim Fakülteleri giriş puanlarının altındadır. Unutmayınız...

Mühendislik Fakültelerinde ders standardizasyonu olmadığına göre, bu durumda Teknik Eğitim Fakülteleri ile Mühendislik Fakülteleri arasında isim haricinde bir fark olmadığı görülecektir.

Tüm arkadaşlarımız bu durumu dile getirerek YÖK'e dilekçe ile başvurmaları gerekmektedir. Hakkını ara, aramazsan vermezler.

Unutmayınız... Mühendislik fakültelerindeki dersler standart değil... Aramızda hiç bir fark yok... Sadece isim farkı var..

Ayrıca ÖSYS sınavlarında düşük katsayı uygulaması olmasaydı, Teknik Eğitim Fakültelerine değil Mühendislik Fakültelerinde okuyacaktınız, puanlarınız başta kesildiği için Teknik Eğitim Fakültelerinde okumak zorunda bırakıldınız. Teknik Eğitim Fakültesinde okumak sizin tercihiniz değildi.

Ayrıca bu duruma karşı çıkan mühendislere sözümüz var. Teknik Öğretmen olarak görev yapan mühendisler işgal ettikleri kadroları terk etseydi, mühendislik talep eden teknik öğretmenler atanırdı ve böyle bir talep ortaya çıkmazdı.
 
sayın durceylan'ın da bahsettiği şu basın açıklaması:

Mühendislik Tamamlama İptali Emo-Tmmob
TMMOB Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Soğancı, teknik öğretmenlere mühendislik unvanı verilmesini sağlayacak YÖK`ün "mühendislik tamamlama programı" uygulaması üzerine 12 Haziran 2013 tarihinde bir basın açıklaması yaptı.
YÖK TEKNİK ÖĞRETMENLERE
MÜHENDİSLİK UNVANI VERME PEŞİNDE...
Taksim?de Gezi Parkı?nı korumak için yapılan itiraz sesinin şiddet ile bastırılması sonucu ülke geneline yayılan protestoların tamamına, son olarak da dün özellikle Taksim alanına yönelik uygulanan acımasız tutum hepimizin gözleri önünde sürüyor.
Ülkemizde bu toz duman sürerken YÖK, "28 Şubat mağduriyetini gideriyoruz" söylemleri arasında 20 yıl önceki yönetmeliği uygulamaya karar vererek, dalga geçer gibi hazırlanan sınav sorularıyla 100 TL bedelle mühendislik unvanı dağıtmaya hazırlanıyor.
Yüksek Öğretim Kurulu (YÖK) karar almış ve kararını web sitesinde "Teknik Öğretmenler için Mühendislik Tamamlama Programı Başlıyor" şeklinde duyurmuştur. ÖSYM web sitesinde de "Teknik Öğretmenler İçin Mühendislik Tamamlama Programları Giriş Sınavı (2013-Mühendislik Tamamlama): Başvuru İşlemleri ve Örnek Sorular" başlığı ile bir duyuru yapılmıştır. Bu duyurunun altında da örnek soru tipleri verilmiştir. Bu duyuruya göre, 21 Temmuz 2013 tarihinde bugün sayıları 72 bini bulan teknik öğretmenler, ortaokul öğrencilerinin girdiği seviye belirleme sınavlarının da altında kalan basitlikte sorulara yanıt verdiklerinde mühendislik tamamlama programlarına alınacaklardır.
Bu "bedava unvan" dağıtımı uygulaması bilime aykırılığının yanı sıra; bırakınız ülkemizdeki mühendisleri, mühendislik fakültelerine girmeye hazırlanan öğrencilere yapılmış büyük bir haksızlıktır.
YÖK teknik eğitim fakültelerini kapatıp, teknik öğretmenleri işsiz bırakınca, sorunun çözümünü teknik öğretmenlere "mühendis" unvanı vermekte bulmuştur. Ülkemizde mühendislerin yüzde 25?i açık işsizken ve gençler mühendislik fakültelerine girmek için insanüstü çaba gösterirken 72 bin kişiye mühendislik unvanı nasıl verilebilir? Bunu mühendislerin, mühendislik fakültelerinin ve mühendislik fakültelerine girme çabası içinde olan öğrencilerin içlerine sindirmesi mümkün değildir.
Meslek liseleri mezunlarının üniversite sınav girişlerine ilişkin katsayı karmaşası yaratılırken, meslek liselerine öğretmen yetiştiren teknik eğitim fakültelerinin kapatılması iç tutarlılık açısından da zaten sorunludur. Ülkemizde sürekli olarak nitelikli ara eleman ihtiyacına vurgu yapılırken; teknik eğitim fakültelerinin kapatılmasıyla birlikte, ara eleman yetiştirecek eğitmen kadrolarının nasıl yetiştirileceği de boşlukta kalmıştır. Nitelikli ara eleman ve tekniker yetiştirilmek isteniyorsa, meslek yüksekokullarının eğitim kalitesinin arttırılması zorunludur. Eğer teknik ve mesleki eğitim fakülteleri için ihtiyaç fazlası olduklarına yönelik belirleme yapılmışsa, bu kaynağın nitelikli ara eleman yetiştirmek için meslek yüksekokullarıyla ilişkilendirilerek kullanılması gerekmektedir.
Ülkemizde 1992 yılından bu yana mühendis unvanını kazanmak için ilgili teknik eğitim fakültelerince düzenlenen programa başvurup kazananların sayısı çok az iken, bu sınavlarda başarılı olamayanların da içinde bulunduğu 72 bin kişiye bugün toptan mühendislik unvanı verilmesi planlanmaktadır.
20 yıldır yürürlükte olan bir mevzuat üzerinden bugün on binlerce teknik elemanın mühendis yapılmak istenmesi, hukukun kötüye kullanılması anlamına gelmektedir. Bu tamamlama sınavı tümüyle göstermeliktir. YÖK bu kararını ivedilikle geri almalıdır.
TMMOB uyarıyor: YÖK, bu bilim dışı kararını geri almadığı takdirde, karşısında hem mühendisleri hem de mühendislik fakültelerinde eğitim gören öğrencilerimizi "örgütlü" olarak görecektir.
Mehmet Soğancı
TMMOB Yönetim Kurulu Başkanı


Elektrik Mühendisleri Odası 43. Dönem Yönetim Kurulu, teknik öğretmenlere mühendislik unvanı dağıtılmasına yönelik uygulamaya tepki gösterdi. `On binlerce öğrencinin emeği heba ediliyor, teknik öğretmenlere ortaöğretim düzeyinin altında sorularla mühendislik kapısı aralanıyor` denilen açıklamada, mühendislik tamamlamaya ilişkin alınan karar göstermelik olarak nitelendirilerek, yeni mağduriyetler yaratılmaması için Yükseköğretim Kurumu`na derhal bu karardan vazgeçmesi çağrısında bulunuldu.

ELEKTRİK MÜHENDİSLERİ ODASI BASIN AÇIKLAMASI
On binlerce öğrencinin emeği heba ediliyor, teknik öğretmenlere ortaöğretim düzeyinin altında sorularla mühendislik kapısı aralanıyor...
GEL VATANDAŞ, BEDAVAYA MÜHENDİSLİK BURADA!
Yükseköğretim Kurulu (YÖK), mesleki eğitim ihtiyacını ve teknik öğretmen gerekliliğini hiçe sayarak, öğretmen olarak yetiştirilen teknik insanlara mühendislik unvanı dağıtmaya kalkıyor.
Demokratik taleplerin yurt çapında yükseldiği bir dönemde tüm gözler Gezi Parkı özelinde ülkemizdeki demokrasinin varlığına odaklanmışken; böyle bir ortamda kamu yararını yok sayan uygulamalar gözlerden kaçırılarak hayata geçirilmeye çalışılıyor. İktidar, bir yandan tüm eğitim sistemini özelleştirmeye dönük politikası kapsamında teknik eğitimin değerini de yok sayarak işverenlere bırakmaya hazırlanırken; diğer yandan teknik öğretmenlerin işsizlik sorununu, onlara da mühendis unvanı vererek, mühendislik mesleğine tahvil etmeye kalkıyor.
YÖK, teknik öğretmenlere mühendislik unvanı almalarını sağlayacak sınav duyurusu yaptı. Bu duyuru kapsamında sayılarının 72 bin olduğu söylenen teknik öğretmenlere mühendis unvanı almak için başvuru hakkı veriliyor. EMO?nun mesleki alanlarıyla ilgili "Bilgisayar ve Kontrol Öğretmenliği, Elektrik Öğretmenliği, Elektronik Öğretmenliği, Elektronik ve Bilgisayar Öğretmenliği, Elektronik ve Haberleşme Öğretmenliği, Enerji Öğretmenliği, Kontrol Öğretmenliği, Telekomünikasyon Öğretmenliği" mezunlarına da mühendislik unvanı verilmesinin yolu açılıyor.
Torba Yasalardan Sonra Torba Sınav Dönemi
Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi?nin (ÖSYM) 7 Haziran 2013 tarihli "Teknik Öğretmenler İçin Mühendislik Tamamlama Programları Giriş Sınavı (2013-Mühendislik Tamamlama): Başvuru İşlemleri ve Örnek Sorular" başlıklı duyurusunda örnek sorulara da yer verildi. Bu sorular incelendiğinde, değil mühendislik, değil üniversite sınavları, ortaokul öğrencilerine bile haksızlık edecek kadar basit, seviye belirleme sınavlarının da altında kalacak kolaylıkta sorularla mühendislik unvanının dağıtılacağı görülmektedir. Ayrıca farklı mühendislik disiplinlerine yönelik ayrı sınav yapılmaması, tüm mühendisliklerin aynı "torba sınav" içinde değerlendirilmeye kalkılması da bilimsel açıdan itirazımızı haklı kılan diğer bir nedendir.
Bu duyuru, iktidara yakın gazeteler aracılığıyla konjonktürel olarak da "ideolojik bir çarpıtma" içerisinde 28 Şubat rövanşı olarak sunulmaktadır. Meslek liselerine yönelik üniversite sınavlarına giriş konusundaki kısıtlama ayrı bir konu olmakla birlikte; şimdi 28 Şubat mağduriyetinin giderilmesi olarak sunulan sınava olanak sağlayan düzenlemenin zaten 1992 yılından beri yürürlükte olduğunu hatırlatmak isteriz. Ancak "28 Şubat?taki mağduriyeti önlemekten" kastedilen teknik yeterliliği ölçmeyecek basitlikte sorular yöneltilerek, neredeyse tüm teknik öğretmenlere haksız bir şekilde mühendislik unvanı dağıtmaksa; o zaman bilimsel olarak açıklanması mümkün olmayan, EMO?nun da bilimsel anlamda karşı çıkma nedenini açık eden tam bir "rövanşist" uygulamadan söz etmek mümkündür.
Mevcut koşullarda 1992 yılından beri yürürlükte olan "Teknik Öğretmenler İçin Düzenlenecek Mühendislik Programlarının Uygulama Esas ve Usulleri Yönetmeliği" kapsamında Üniversitelerarası Kurul tarafından ilgili mühendislik fakültelerine hazırlatılan yeterlilik sınavından 100 üzerinden en az 50 alanların puanlarına göre kontenjan dahilinde 2 yarı dönemlik tamamlama mühendislik programına girmeleri öngörülmektedir. Ancak bu sınavları bugüne kadar kazanabilen aday sayısının yüzler basamağıyla sınırlı sayılarla ifade edilirken, bugün ortaokul seviyesinde sorularla 72 bin teknik öğretmene unvan dağıtılmaya kalkılmaktadır. Bu uygulama açıkça eğitimde eşitsizlik ve adaletsizliktir.
"Bedava unvan" dağıtımı uygulaması bilime ve mühendislere, hatta bırakın üniversiteye hazırlanan öğrencileri, SBS?ye girmiş ortaokul öğrencilerine de büyük bir haksızlıktır. Bu haksızlığı teknik öğretmenlerin içine itildikleri işsizlik sorunuyla kabul edilebilir hale getirmek de mümkün değildir. Ülkemizde işsizlik çok ciddi bir sorundur. Bu sorunu yaratan, teknik eğitim fakültelerini kapatarak teknik öğretmenlerin istihdam alanlarını yok eden siyasal iktidar, teknik öğretmenler nezdinde yarattığı mağduriyeti yeni mağduriyetler yaratarak "sözde çözmeye" kalkmaktadır. Bunu mühendislerin kabul etmesini beklemek; bilimsel ve teknik olarak da, kamu yararı açısından da, çalışanların hakları açısından da akıl dışıdır.
Yine mevcut yönetmeliğe göre 2 yarı dönemi kapsayacak olan tamamlama eğitiminin teknik eğitim fakültelerinde verilmesi gerekmektedir. Ama iktidar ve YÖK bu fakülteleri kapattıklarını sanırız unutmuşlardır. Dolayısıyla ortada bu eğitimi verecek kurum dahi bulunmamaktadır.
Bugüne kadar üniversite mezunlarının "sınıf öğretmeni" olmasına ya da belli bir temel bilim alanında eğitim görmüş olanların kendi dallarında branş öğretmeni olmasına; tamamlayıcı olarak "pedagojik eğitim" görmeleri koşuluyla olanak tanınmıştır. Bu tür uygulamalar bile eleştirilmekle birlikte "öğretmen açığı" nedeniyle kamu nezdinde kabul görmüştür. Ancak ülkemizde mühendislik mesleğinde açık söz konusu değilken böylesi bir uygulamaya başvurulmaktadır. Üstelik işvereninden işadamına, bürokratından uzmanına kadar herkesin ülkenin kalkınması için mesleki eğitimin öneminden söz ettiği bir ortamda mesleki eğitimi yok etmekle kalmayıp, mühendislik mesleğinin de içini boşaltmaya dönük bir uygulama yürürlüğe konulmak istenmektedir. Kaldı ki en son 2009 yılında öğrenci alan teknik eğitim fakültelerinin taban puanları ile mühendislik fakültelerinin taban puanları karşılaştırılırsa da yapılan haksızlığın boyutu açıkça ortaya çıkmaktadır. Hem Elektrik Mühendisliği hem de Elektrik Öğretmenliği bölümleri olan Kocaeli Üniversitesi?ne üniversite sınavı başarı sıralaması dikkate alınarak bakıldığında; 2009 yılında Elektrik Mühendisliği Bölümü?ne 46 bin 900, Elektrik Öğretmenliği Bölümü?ne ise 115 bininci sıradan öğrenci kaydı yapılmıştır. Görüldüğü gibi aynı üniversitenin mühendislik bölümüne, şimdi mühendislik unvanı verilmek istenen teknik öğretmenlerden 2.5 kat daha yukarıda bir başarı sırasıyla öğrenciler girebilmiştir.
Alınan mühendislik tamamlama sınavlarına ilişkin karar tamamen göstermelik olup, YÖK?ün bu kararını yeni mağduriyetler yaratmadan derhal geri alması gerekmektedir.

ELEKTRİK MÜHENDİSLERİ ODASI
43. DÖNEM YÖNETİM KURULU
12 Haziran 2013



 
200.000 kişi başvurduğunu düşünrsek:
200000x100=20.000.000 ytr yapıyor.
***içler acısı bir durum ama ben bu basın açıklamasından anladığım yşudur ki: yıllardır bu zihniyetlerin kurbanı olmuşuz.Sayın mühendis arkadaşlarım işinizden olmayacak ya da işsiz kalmayacaksınız.siz övünüp duruyorsunuz biz şu kadar soru yaptık öss.de,hakkımız yeniyor diye.artık büyüdük değil mi?şimdi o güveniniz de olsun iş hayatında.İşini gerçekten sağlam yapan,yılmadan çalışan sonunda emiginin karşılığını alır
***bu açılacak kontenjanlara alınacak kişileri kendi belirleyecektir devlet malesef
 
----
teknik öğretmenlerden 2.5 kat daha yukarıda bir başarı sırasıyla öğrenciler girebilmiştir.--- Yalana bak benimle aynı ham puanı alan arkadaşım bogaziçi üniv inşaat müh kazanmıştı.Kimi kandırıyorlar.2000 yılının puanlarına bakalım gerçekler ortaya çıksın


 
vay arkadaş EMO'yu korku sarmış yalanlarla suni gündem yaratmaya çalışıyorlar. ben 2001 yılında Elektronik Öğrt. liğine 210 puanla girdim aynı yıl Elektronik Müh Puanı kaçtı acaba?
 

Forum istatistikleri

Konular
129,876
Mesajlar
930,952
Kullanıcılar
452,743
Son üye
tamirciankara

Yeni konular

Geri
Üst