12 volt sistem 24 volt akü şarj sorunu

12 volttu yükseltin ( dc-dc boost converter) , ysonra aküleri şarj edin.
 
Merhaba. Sn.mehmet colaken;

12 volta yükseltip ( dc-dc boost converterle) , sonrasında bununla aküleri şarj etmek.

Bu şekilde yapmayı hiç düşünmeyin,çünkü bu uygulama direk bu şekliyle mümkün değildir.Çünkü şarj voltajının ayarlanan bir değere (akü kutup başı voltajına) geldiğinde konjenktörün sensör görevli olarak,yükselen voltajla birlikte bu şarjı tam kesebilmesi lazımdır.Bu nedenle 12 voltluk aküyü şarjla kontrol eden şarj dinamosu+konjenktör ikilisi, 12 volt çıkışı tarafında, tek akü tarafında örneğin paralel bağlı olmadığında,voltajdaki bu (Gerilim kontrollü olan bu şarj kesme işlemini) yükselmeyi konjentör ucu,bir aküye paralel bağlı olmadığında,bunu hiç algılayamaz,yani 14-14.4 volt,55 amperlik alternatör dc. çıkış uçları tam boştayken (Akü hiç yokken) çıkış uçları voltajı hep yüksek olacağından (Aküyü şarj etmeyip,çıkış voltajı bu nedenle hiç düşmeyeceğinden) ikaz uyartım sarımı denilen elektromıknatıs sarımlı, rotor kısmına verilen 12 volt dc.’lik akımı zener,darlingtun transistörler üzerinden sürekli kapalı (Devre dışı) tutacağından alternatör sürekli boşa (elektrik üretmeden) döner vaya ikinci bir şekilde bir dc-dc booster’a direk bağlıyken, booster’in giriş tarafında sürekli yükte kalıp,alternatör çıkış ucu ayarlanan değerden fazla yükselmemesi durumunda, sürekli şarj akımını verip bu aküleri kaynatabilir.

Konjentörün içinden müdahele edip şarj devresini açma-kesme işlevini by-pas yapıp sürekli 14-14.4 volt dc. çıkışını şarj kontrolsüz çıkış şeklinde belki sağlayarak bunu dc-dc booster’la yükseltmiş olsanız bile, 24-24=0 olur, çünkü araçlarda şarj voltajı tek akülülerde 14.4 volt dc.,iki seri akülüde 28.8 volt dc.’dir Yani şarj akımının akü voltajından sürekli fazla olması gerekeceğinden,dc-dc booster’in içinden,ayarlı trimpotla (Varsa) ayarlayıp çıkış voltajını 28.8 volt dc.lik akü şarjı voltajına çıkarmış olarak belki kullanırsınız.Ama bu defa da 12 voltluk alternatörün konjenktörü direk akü kutuplarına bağlı olmadığından yine kendi içinden bu şarjı (2 seri akünün şarjını) kontrol edip de kesemez.Ayrıca dc-dc konverterin amper çıkışı da örneğin 14 volt 55 A etiketli alternatörün en yüksek devirde üretebileceği amper değerine yakın amper verebilmeldir.(14-14.4 voltta kullanılan alternatörün normal-yüksek devirde üretebildiği kadar amperi yükseltme esnasında içinden geçirirken üretebilecek özellikte olabilmeldir.)

Önemli not:
Aküler sadece elektriği içinde depolamayıp, alternatörle birlikte paralelde alternatör voltajının aşırı yükselmesini (Özellikle çok yüksek devirlerde) de ayni mekanik amortisörler gibi sağlamakta,ayarlanan üst akü kutup voltajına gelindiğinde de konjenktördeki zener diyotu vasıtasıyla,bu şarj akımının güvenle kesilmesini çok ani olarak değil,çok yumuşak yükselen voltaj değerleriyle (Yavaş yükselen voltaj geçişleriyle) tam olarak da sağlamış olmaktalar.

Bu seçilen son seçenek kanımca pek çok olumsuzluğu da beraberinde getirecektir.Sonuç olarak 24 voltluk alternatörün 24 voltluk marş motoruyla birlikte değişmesi seçeneğine maliyetli de olsa belki yine geri dönmüş olursunuz. Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:
2. aküyü bu 12 volt aküye seri mi bağladınız 24 volt elde etmek için ?
12 volt motoru bu seri bağlı 2 akünün ortasından , 24 volt ile çalışan sistemi 2 aküden beraber mi besliyorsunuz ?

birinci aküyü şuan ne ile şarj ediyorsunuz?
 
Merhaba. Sn.mehmet colaken;

12 volta yükseltip ( dc-dc boost converterle) , sonrasında bununla aküleri şarj etmek.

Bu şekilde yapmayı hiç düşünmeyin,çünkü bu uygulama direk bu şekliyle mümkün değildir.Çünkü şarj voltajının ayarlanan bir değere (akü kutup başı voltajına) geldiğinde konjenktörün sensör görevli olarak,yükselen voltajla birlikte bu şarjı tam kesebilmesi lazımdır.Bu nedenle 12 voltluk aküyü şarjla kontrol eden şarj dinamosu+konjenktör ikilisi, 12 volt çıkışı tarafında, tek akü tarafında örneğin paralel bağlı olmadığında,voltajdaki bu (Gerilim kontrollü olan bu şarj kesme işlemini) yükselmeyi konjentör ucu,bir aküye paralel bağlı olmadığında,bunu hiç algılayamaz,yani 14-14.4 volt,55 amperlik alternatör dc. çıkış uçları tam boştayken (Akü hiç yokken) çıkış uçları voltajı hep yüksek olacağından (Aküyü şarj etmeyip,çıkış voltajı bu nedenle hiç düşmeyeceğinden) ikaz uyartım sarımı denilen elektromıknatıs sarımlı, rotor kısmına verilen 12 volt dc.’lik akımı zener,darlingtun transistörler üzerinden sürekli kapalı (Devre dışı) tutacağından alternatör sürekli boşa (elektrik üretmeden) döner vaya ikinci bir şekilde bir dc-dc booster’a direk bağlıyken, booster’in giriş tarafında sürekli yükte kalıp,alternatör çıkış ucu ayarlanan değerden fazla yükselmemesi durumunda, sürekli şarj akımını verip bu aküleri kaynatabilir.

Konjentörün içinden müdahele edip şarj devresini açma-kesme işlevini by-pas yapıp sürekli 14-14.4 volt dc. çıkışını şarj kontrolsüz çıkış şeklinde belki sağlayarak bunu dc-dc booster’la yükseltmiş olsanız bile, 24-24=0 olur, çünkü araçlarda şarj voltajı tek akülülerde 14.4 volt dc.,iki seri akülüde 28.8 volt dc.’dir Yani şarj akımının akü voltajından sürekli fazla olması gerekeceğinden,dc-dc booster’in içinden,ayarlı trimpotla (Varsa) ayarlayıp çıkış voltajını 28.8 volt dc.lik akü şarjı voltajına çıkarmış olarak belki kullanırsınız.Ama bu defa da 12 voltluk alternatörün konjenktörü direk akü kutuplarına bağlı olmadığından yine kendi içinden bu şarjı (2 seri akünün şarjını) kontrol edip de kesemez.Ayrıca dc-dc konverterin amper çıkışı da örneğin 14 volt 55 A etiketli alternatörün en yüksek devirde üretebileceği amper değerine yakın amper verebilmeldir.(14-14.4 voltta kullanılan alternatörün normal-yüksek devirde üretebildiği kadar amperi yükseltme esnasında içinden geçirirken üretebilecek özellikte olabilmeldir.)

Önemli not:
Aküler sadece elektriği içinde depolamayıp, alternatörle birlikte paralelde alternatör voltajının aşırı yükselmesini (Özellikle çok yüksek devirlerde) de ayni mekanik amortisörler gibi sağlamakta,ayarlanan üst akü kutup voltajına gelindiğinde de konjenktördeki zener diyotu vasıtasıyla,bu şarj akımının güvenle kesilmesini çok ani olarak değil,çok yumuşak yükselen voltaj değerleriyle (Yavaş yükselen voltaj geçişleriyle) tam olarak da sağlamış olmaktalar.

Bu seçilen son seçenek kanımca pek çok olumsuzluğu da beraberinde getirecektir.Sonuç olarak 24 voltluk alternatörün 24 voltluk marş motoruyla birlikte değişmesi seçeneğine maliyetli de olsa belki yine geri dönmüş olursunuz. Kolay gelsin.

Sn. Binbaşı Teşekkürler .Şu an makinanın gelmesini bekliyorum. motoru tamamen 24 volta çevirmek biraz sıkıntılı. Isıtma bujileri, pompa selenoidi. gösterge saatleri vs.... herşey değişmesi gerekir.
 
Screenshot_2016-12-02-00-23-16.png
2. aküyü bu 12 volt aküye seri mi bağladınız 24 volt elde etmek için ?
12 volt motoru bu seri bağlı 2 akünün ortasından , 24 volt ile çalışan sistemi 2 aküden beraber mi besliyorsunuz ?

birinci aküyü şuan ne ile şarj ediyorsunuz?
Sn. Toyer
İki akünün ortasından 12 volt aldım. makinanın alternatörü 1nci aküyü şarj ediyor. 2nci aküde tüketimde.
Resim yükleye bildim:)
 
Sn. Binbaşı Teşekkürler .Şu an makinanın gelmesini bekliyorum. motoru tamamen 24 volta çevirmek biraz sıkıntılı. Isıtma bujileri, pompa selenoidi. gösterge saatleri vs.... herşey değişmesi gerekir.

O an için bu kadar detaylı olarak düşünememiştim,yani ateşleme sistemi,yakıt sistemi,vb.diğer başka 24 volt dc. elektriği ile çalışan tüm motor sistemleri açısından.Bu koşullarda bu değişimin zorluğu konusunda çok çok haklısınız.Kolay gelsin.
 
Kontrol sistemi ne kadar akım çekiyor?

Aküleri paralel bağlayın, altarnatör şarj etsin. Kontrol Sistemi için 12 to 24 volt dc çevirici kullanın ve paralel akülerle besleyin.
Seri bağlı ve yükler dengesiz, akülerin şarjlarını ayarlamak daha zor olacaktır.
Kolay Gelsin.
 
Son düzenleme:
Sn. Acemi. Birinci aküsadece makinayı besliyor. İkinci akü ise birinci akünün artısından seri bağladım. İkinci akü 24 volt kumanda ve valfleri besliyor.

Dizel makinaya müdahale edemiyorsanız kontrol sistemi için 24 Volt temin etmek en iyisi. DC-DC yükselticiler işinizi görecektir ama akım değerini dikkatli seçmek lazım.

Şarj sistemi 12 Volt kalacaksa aküleri paralel bağlamanızı önermem, biri yeni biri eski iki akünün paralel bağlanması sakıncalıdır. Bunun yerine akü şalteri (1-0-1 şeklinde) alıp iki aküyü ayrı zamanlarda bağımsız olarak kullanın.

Saygılar....
 
SORUN ÇÖZÜLDÜ.
12 vdc 220 vac invertör ve 220 vac 24 vdc trafo ile problemi halletmiş olduk. Yorumlar için herkese çok teşekkür ederim
 
İyi ve mantıklı bir çözümü bulmuşsunuz, akü-alternatör sistemini 12 voltta araç için sabit tutup, tek aküde amper-saat değerini mi biraz artırdınız, yoksa 2 aküyü paralel bağlı mı kullanıyorsunuz, 24 voltluk valfler çok fazla akım çekmiyordu sanırım. Kolay gelsin.
 

Forum istatistikleri

Konular
130,144
Mesajlar
933,542
Kullanıcılar
453,226
Son üye
kbe06

Yeni konular

Geri
Üst