12v Araba Aküsüne 0.5 ohmluk Bakır Teli Kısa Devre Bağlarsak Ne Olur ?

Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
4
Puanları
1
Yaş
31
Herkese merhaba .
Taşınabilir bir batarya tasarlıyorum . Sistemi yüksek akımlarda test etmek için rezistans lazım oldu fakat elimde rezistans yoktu . 3-4 metre uzunluğunda 3x2.5 antigron kablonun tellerini birbirine bağladım . yani 3 metre 7.5mm2 lik bir bakır kablom oldu . Direncini ölçtüğümde 0.5 ohm gösteriyor . İki farklı kaliteli multimetre ile ölçtüm .Multimetrelerden birinin osiloskop özelliği var. Bu sistemi taşınabilir güç kaynağıma bağladığımda mosfetler havaya uçtu . Oysaki ben sistemden 28 amper geçer diye düşünüyordum . Piller 14 v a kadar şarj edilmişti . Tasarladığım taşınabilir batarya 4s4p 32700 lifepo4 3c bataryalardan oluşuyor . Bms kartının 100 a koruması var görünüyor . Yani en azından 100 a akıma kadar ölçüm yapabiliyor ve akım 60 amperin üzerindeyse akımı kesiyor. Ama pillere bağlanan yük 100 amperdeen fazla çekiyorsa o zaman bmsin yapabileceği birşey yok . sadece havaya uçuyor . Bu olaydan sonra atölyemde 72 amper bir araba aküsü ile aynı deneyi yaptım . Ampermetrem en fazla 600 amper ölçüyor . Bakır teli aküye bağladığımda 350 amper akım çekti . farklı bir motosiklet aküsüne bağladığımda 100 amper akım çekti . Şimdi neyi yanlış ölçüyorum yada kaçırdığım nokta nedir merakla yanıtları bekliyorum .
 
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Her tür akü, batarya veya pilin kapasitesi yanında anlık akım sınırı da vardır. Starter araba akülerinde bu sınır 600-800 amper'e kadar çıkabilir. Marş motorları bu seviyede akım çekebilirler. O yüzden araba çalıştırmak için kullanılan takviye kabloları gerekli ebatta/kalınlıkta olmayınca diğer aracı çalıştırmaya yetmezler.
 
Amper testi özellikle amperi değeri yüksek akülerden bu şekilde yapılamaz, hem akünün kendisi, hem ellerin kazara yanması, etrafa kıvılcım sıçratıp yangına neden olabilmesi, vb. açısından çok riskli bir işlemdir. Akülerin amper testi için şönt dirençli ampermetreler (akücülerin devamlı akülerin amper-saat testinde kullandığı) kullanılır, 3-4 metre uzunluğunda sıradan bakır iletkenler birkaç kat yapılarak normalde elektrik-elektronikte kullanılan gerçek dirençler yerine hiç bir şeklide geçemez, direk kısa devre iletkeni olurlar ve çok tehlikeli olurlar, akünün direk kısa devresiyle olan amper testlerinde. Amper-saat (kapasite) testlerini bu işin olması gereken prosedürüne göre uygulamak gerekir. Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:
güzel insan, sınırları zorlamak iyidir ama her zaman değil. çok şanslısın gidenler sadece mosfetlermiş. bazı ölçümleri yapmak için en ilkeli olsa bile belli bir tecrübe gerekiyor. rezitans teli ile akü sağlamlık testi yaptık (bak yaptım demiyorum) belli değerler doğrultusunda redresörlerin çıkışında da rezitans teli kullandık. ama sadece anlık kullanımlardı. telin kızarma zamanı bize sağlamlık/amper testini geçiriyordu. bazen nasıl derler tecrübe her şeyden üstün oluyor. kulaktan dolma, benim dediğim yöntem geçerli değildir ama bir şekilde eski model test aracıdır.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,092
Mesajlar
923,173
Kullanıcılar
451,397
Son üye
umut bulut

Yeni konular

Geri
Üst