yusufkaynar
Katılımcı Üye
- Katılım
- 11 Şub 2011
- Mesajlar
- 423
- Puanları
- 56
Kramiyerlere baktığın yerde 22 diş pinyon var işini görür bence
Kramiyerlere baktığın yerde 22 diş pinyon var işini görür bence
Hepsine 20lik kullan daha kolay olur. Aynı tip civata kullanmak avantaj ayrı ayrı malzeme almamış olursun. Geniş ve dar tipler kullanım şekline göre değişir. Geniş tipte daha geniş montaj yüzeyi olduğu için daha avantajlı bence. Ayrıca geniş tipte tersten vidalama gibi avantajlarıda var. Tabi senin işine yararmı bilmem ama z ekseninde belki terster vidalamayı kullanabilirsin.
Dayanır merak etme. Uygun bakımları yapılırsa sıkıntı olmazY ekseni yaklaşık 150kg civarında olur, belkide 200e kadar gidebilir. X eksenindeki 20lik kızaklar bu değerlere dayanabilir mi? Belki dayanır ama uzun yıllar çalıştığını düşünürsek dayanım süresine etkisi olur mu daha kalın seçmemizin?
Alyan başlı civata kullanılır zaten 20lik raylar için m5 kullanılır. Kapaklar rayla beraber gelirCivata demişken civatacıdan alacağımız alyan başlı civatalar işimizi görür heralde. Kızaklar ve kremayer için özel bir vida falan yok heralde.
Bu arabaların vida yerlerinin kapakları ayrı mı satılıyor yoksa kızaklarla beraber gönderiliyor mu?
1/5 güzel olur ama hız düşer onuda hesaba katmak lazım. Hızlanması için mach3 de yüksek hız değerleri girmek gerekir. Buda mikrostep sürücülerin aşırı çalışması demekki birde sürücülerin esas olması gereken voltajlar ile beslemek lazım ki olması gerektiği gibi çalışsın. 1/2 yeterli olur gibi 8.5 motor için ama yinede daha tecrübeli olanlar detaylı bilgi verirse güzel olur
Alyan başlı civata kullanılır zaten 20lik raylar için m5 kullanılır. Kapaklar rayla beraber gelir
Bir de kızakların yerleşimini merak ediyorum. Kimi uygulamalarda şasenin yanına vidalamışlar kiminde ise şasenin üzerine vidalamışlar. Şasenin üzerinde mi daha iyi olur yoksa yanında mı?
Senin yaptığın uygulamada da şase üzerinde ama köprü uzun olduğu için mi yoksa tüm makineleri öyle mi yapıyorsun?