19.5V 16.9A 330W Laptop Şarj Cihazı İçin Kaç Watt Inverter Gerekir?

Herhangi bir değişim yapmanıza gerek kalmaz soketi kesip kalın kablo ekleme vs o şekilde sağlıklı olmaz zaten.
 
https://www.amazon.com.tr/rtswandle...20-9f69-c8c6767ceaa3&pd_rd_i=B07SZFN2VJ&psc=1 Bu dönüştürücü işimi görür mü? 24Vda max. 480w yazıyor. Çoğu baktığım modelde çıkış amperi 15 yazıyor. bana 16.92A büyük olan lazım herhalde
Herhangi bir değişim yapmanıza gerek kalmaz soketi kesip kalın kablo ekleme vs o şekilde sağlıklı olmaz zaten.
Ama kablonun ince olması sorun olmaz mı? Bu tamir kablolarının adaptörleri genelde 3.2A - 4.7A değerinde benim adaptörün 16.92A yaklaşık 3/4 katı bu etkilemez mi yani
 
Son düzenleme:
https://www.amazon.com.tr/rtswandle...20-9f69-c8c6767ceaa3&pd_rd_i=B07SZFN2VJ&psc=1 Bu dönüştürücü işimi görür mü? 24Vda max. 480w yazıyor. Çoğu baktığım modelde çıkış amperi 15 yazıyor. bana 16.92A büyük olan lazım herhalde

Ama kablonun ince olması sorun olmaz mı? Bu tamir kablolarının adaptörleri genelde 3.2A - 4.7A değerinde benim adaptörün 16.92A yaklaşık 3/4 katı bu etkilemez mi yani
Kablo kalınlığı sıkıntı yaratır. Özellikle uzun bir kabloysa, güç aktarımı verimliligimizi kötü etkiler. Kablomuz bir tür direnç gibi davranmaya başlar. 330w 16,92a ciddi bir güçtür. Yük altindayken laptop a gelen voltaj 15v un altına düşerse bunun sorumlusu seçtiğiniz kablo olur. 15v burada kritik bir değer değil ama belli bir düşumun altında laptop sağlıksiz çalışmaya başlayacaktır.

24v u DC-DC regülatörle (pwm esaslı da olsa) de olsa 19v a düşürmek öyle kolay iş degil. Çok ciddi bir akımdan bahsediyoruz. Asıl önemli olan güç verimliliği. 25a den az olmayan bir güç kaynağı kullanılmalı. 8a lik fazlalıgi güvenlik payı olarak düşünüyorum. Hatta belki o bile yeterli olmayabilir. Unutmayın ki, kullandığınız laptop, o 330w in tamamını harcamiyor. Tamamen güvenlik payı olarak seçilmiş.

Otobüsteki akülerin de 1 saatlik kullanımdan sonra bile marş basamayacak kadar bosalmasi olası.

linkini eklediğiniz ürüne ayrıca dikkat çekmek istiyorum. Pwm kontrol entegresinin üzeri kazınmış. Yani kritik bir arıza durumunda çöpe gideceği anlamına geliyor.
 
Ayrıca linkteki ürün voltaj yukseltici. Size düşüren bir modul lazim.
 
Kablo kalınlığı sıkıntı yaratır. Özellikle uzun bir kabloysa, güç aktarımı verimliligimizi kötü etkiler. Kablomuz bir tür direnç gibi davranmaya başlar. 330w 16,92a ciddi bir güçtür. Yük altindayken laptop a gelen voltaj 15v un altına düşerse bunun sorumlusu seçtiğiniz kablo olur. 15v burada kritik bir değer değil ama belli bir düşumun altında laptop sağlıksiz çalışmaya başlayacaktır.

24v u DC-DC regülatörle (pwm esaslı da olsa) de olsa 19v a düşürmek öyle kolay iş degil. Çok ciddi bir akımdan bahsediyoruz. Asıl önemli olan güç verimliliği. 25a den az olmayan bir güç kaynağı kullanılmalı. 8a lik fazlalıgi güvenlik payı olarak düşünüyorum. Hatta belki o bile yeterli olmayabilir. Unutmayın ki, kullandığınız laptop, o 330w in tamamını harcamiyor. Tamamen güvenlik payı olarak seçilmiş.

Otobüsteki akülerin de 1 saatlik kullanımdan sonra bile marş basamayacak kadar bosalmasi olası.

linkini eklediğiniz ürüne ayrıca dikkat çekmek istiyorum. Pwm kontrol entegresinin üzeri kazınmış. Yani kritik bir arıza durumunda çöpe gideceği anlamına geliyor.
Benim en az 7-8 saatlik bir kullanım süresine ihtiyacım var. 1 saatte akülerim bitecekse bu iş bana yaramaz.
@serkan_48 @Mustafa KABADAYI
Ben 1 adet 12V 240Ah bir jel akü alsam. Bu dc-dc dönüştürücülerle 12V'dan 19V'a yükseltmeyi kullansak bu şekilde 12x240 = 2880 bunu da 330W böldüğümüzde yaklaşık 8-9 saatlik bir kullanım süresi elde edemez miyim? Araç hareket halindeykende inverterden akü şarj cihazıyla bu jel aküyü doldurabiilir miyim?

Dipnot: Şu an araç hareket halinde iken araçta hazır bulunan 2000w bir inverter ile laptopu çalıştırabiliyorum. Park halinde iken deneme fırsatım olmadı. 1000w bir inverter almama gerek var mı? daha düşük watt değerine sahip inverter aküden daha mı az beslenir yoksa kullanacak olan aygıt 330w olduğu için farketmez mi?
 
Örnek verirken abartmış olabilirim. Ama bu tamamen haksız oldugum anlamına gelmez. Hem, laptop sürekli aynı akımı çekmeyecek. Donanımları ne kadar zorlarsaniz, güç sarfiyatı o kadar artacaktır. Sisteme bağımsız bir akü ilave etmek güzel fikir. Otobüsün inverteri üzerinden şarj edilirse, hatta güneş enerji sistemi kurulup, akü oradan beslenirse çok daha faydalı olur. Artı mazot masrafına da fayda sağlar. Biliyorsunuz bu aralar pek ucuz değil. Ama masrafı yüzü astarini geçecektir. Üstelik yazı tamamladik. Artık seneye kısmet. Otobüsün sisteminden sadece şarj edilen bir akü fikri aklıma yattı. Araya uygun bir DC-DC yukselticiyle iş görebilir.
 
Harici bir jel akü almak bu aküyü de inverter üzerinden şarj cihazı ile şarj etmek mantıklı olabilir.
Yaptığınız hesapta hesaba katmadığınız durum,
12 volttan 19 volta gerilim yükseltme esnasında muhteşem bir kayıp yaşamak.
Gerilimi yükseltmek her zaman düşürmek ten daha zor ve daha zahmetlidir
 

Forum istatistikleri

Konular
129,827
Mesajlar
930,545
Kullanıcılar
452,650
Son üye
HiAxiSeytan

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst