Kardeşim merhaba benim de eski emektarım, hali hazırda kullandığım geçmişi elektrikli olan ama şimdilerde manuel e çevrilmiş katlanır bisikletim var.
Bu seneler önce elektrikli hali;
Arka teker göbeğinde 48 volt 250 watt hub motor vardı bisiklet 20 kg. (elektronik ekipmanlar ve motor dahil) bende 78 kg. 250 watt motor ile çıkamadığım hiç bir rampa vs. olmadı pedal ile desteklemediğim halde hemde. Ümraniyeden kartala, üsküdara, kadıköye bir çok yere gidip geliyordum.
Yanlız tek sorun batarya idi. Kendi orjinal bataryası 48 volt 4 amper ve toplamda 4.2 kg. idi (16850 pil gurubu) ama bu bataryanın ömrü bitince 4 adet 12 volt 6 amper elektrikli motorsiklet aküsünü seri bağlayarak sistemi çalıştırıyordum. Çünkü yine 16850 pillerden bir grup batarya yapsaydım yaklaşık olarak 4000 tl ye patlayacaktı bana.
Fakat 4 adet akünün de ağırlığı eklenince bisikletin 55 kg. lık bir ağırlığı oldu. Buda kullanım esnasında çok fazla dezavantaj oluşturmaya başlayınca komple elektrik tertibatı söküp bisikleti manuel vitesli bisiklete çevirdim ve senelerdir bu şekilde pedallıyorum.
Sana bütün bunları şu yüzden yazdım böyle bir projede şayet bu tip bisikletler için üretilmiş bir batarya kullanmazsan, yada yapmazsan hiç bir anlamı olmuyor. Akülerin vermiş olduğu ağırlık bisikletin kullanım esnasında tüm dengesini bozuyor, tehlike oluşturuyor. Ağırlıktan ötürü bir yere indirip bindirmek te çok zor hale geliyor. Ağırlık ve enerji depolama konusunda akülerde sınıfta kaldığı için şarj ta kendi bataryası kadar kesinlikle dayanmıyor.
Öncelik hedefin batarya olsun. Bataryanı al yada yap sonra gerisini hallet çünkü akü ile felan hiç bir cazibesi, albenisi olmuyor tecrübe edip gördüm.Kolay gelsin.