slm arkadaşlar bu buna benzer arızada benim başıma geldi havuzda bulunan 3 adet yıldız üçgen 15 kw lık motorlar var bunlardan birtanesini sökülüp rulmanları değiştirip taktık ancak motor ilk başta calıştı 20 sn sonra bir patlama bundan sonra ne olduysa oldu motor uçlarını söktüp boşta deniyoruz yine bir patlama bütün elemenları kontrol ediyoruz ölçüyoruz sağlam neyse sonunda termiği değiştirdik çünkü patlama ondan geliyordu herşey tamam derken yine motor ilk paşta yıldız sonra üçgen de bum yine sorun motoru ölçüyoruz sağlam sargılarda problem geciçler arası zamanlama farkımı acaba ?
 
Evet ben duydum mesela. Aslinda az bilinen cok onemli bir konuya parmak bastiniz. Ingilizcede ''Open Transition'' ve ''Closed Transition'' diye geciyor. Ben buna kendimce acik gecis ve kapali gecis demistim ama siz kesintisiz yildiz ucgen demissiniz, sanirim turkcedeki adi bu.
Yildizdan ucgene gecis esnasinda, milisaniyeler mertebesinde bir enerji kesintisi olur. Bu kesinti esnasinda, belli bir hizda donen rotorun olusturdugu magnetik alan ve buna bagli bir akim soz konusu. Ucgene gecis ile birlikte tekrar sebekeden akim cekildigi anda, bu akim ile rotordan dogan akim ust uste biner ve istenmeyen piklere neden olur.Bu soyledigim, ''open transition'' yani kesintisiz gecis icin soz konusu.
Kapali geciste ise, yildiz ile ucgen calisma arasindaki bekleme suresinde, yildiz ile ucgen kontaktorleri arasina 1 adet kontaktor daha ilave edilir. Bu kontaktorun uclarina, uygun degerli direncler baglidir. Yildiz calisma bitip de enerji kesildigi an, ucgene gecmeden once, rotorun donmesinden dogan akim bu direncler vasitasi ile eritilir.Ondan sonra ucgen calismaya gecilerek sebekeye tekrar baglanilir.Umarim anlatabilmisimdir. Kolay gelsin
 
sayın by tegmen motorun etiketinde çalışma şekliyle ilgili ne yazıyor?
üçgen çalışmaya geçtiğinde yıldız kontaktörü devreden çıkıyormu?
yıldız üçgen çalışma devresinde kilitleme kontakları varmı düzgün çalışıyormu?

motorun bağlantısıyla ilgili bir sorun olmalı
yada kumanda devresinde bir anormallik olup güç devresinde kısa devre oluyor olmalı diye düşünüyorum
 
hicbirsey ' Alıntı:
Evet ben duydum mesela. Aslinda az bilinen cok onemli bir konuya parmak bastiniz. Ingilizcede ''Open Transition'' ve ''Closed Transition'' diye geciyor. Ben buna kendimce acik gecis ve kapali gecis demistim ama siz kesintisiz yildiz ucgen demissiniz, sanirim turkcedeki adi bu.
Yildizdan ucgene gecis esnasinda, milisaniyeler mertebesinde bir enerji kesintisi olur. Bu kesinti esnasinda, belli bir hizda donen rotorun olusturdugu magnetik alan ve buna bagli bir akim soz konusu. Ucgene gecis ile birlikte tekrar sebekeden akim cekildigi anda, bu akim ile rotordan dogan akim ust uste biner ve istenmeyen piklere neden olur.Bu soyledigim, ''open transition'' yani kesintisiz gecis icin soz konusu.
Kapali geciste ise, yildiz ile ucgen calisma arasindaki bekleme suresinde, yildiz ile ucgen kontaktorleri arasina 1 adet kontaktor daha ilave edilir. Bu kontaktorun uclarina, uygun degerli direncler baglidir. Yildiz calisma bitip de enerji kesildigi an, ucgene gecmeden once, rotorun donmesinden dogan akim bu direncler vasitasi ile eritilir.Ondan sonra ucgen calismaya gecilerek sebekeye tekrar baglanilir.Umarim anlatabilmisimdir. Kolay gelsin
elinde şema var mı bu devre ile ilgili?
dirençler yıldız mı bağlı?
bir de direnç olan kontaktör bırakıp üçgen çekeceği zaman,yine arada boşluk olmuyor mu?
son olarak ta,bu dirençler eğer yıldız bağlıysa,motoru frenlemez mi?
 
selam fan ayol vermeden önce ön ve arkasındaki klepeleri kapatalım ve geçtiğiniz Sigorta türünü kontrol ediniz uygun mu yıldızdan üçgene geçiş süresini kontrol edinizi kolay gelsin
 
dost um 25kw. motor olmaz.,,,,,15kw. 18,5kw. 22kw. 30kw.37kw.45-55-75-90-110kw diye gider .bence sen uygun Sigorta seçimiyle bu problemi aşarsın.
öncelikle motor gücünü tespit edip sonra sigorta ve termik ayarlarını yap.
 
KOLAY GELSİN
Arkadaşım motorun demerajı yemiyor önce üçgene geçme zamanını yükselt gözlem yap gene aynı sorun devam ediyorsa sigortanın akımı dogru seçiliyse marka değiştir veye sigortanın demerajda atmaması için ayarlarını değiştir.motorda panoda saglam.
 
kullandığın malzemeleri kontrol et değer olarak uygun mu ayrıca motorun etiket değerlerine tekrar bak bir de korumayı gözden geçir(Sigorta değerleri doğrumu veya uygunmu)yapacağın tek şey bu.
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
129,735
Mesajlar
929,371
Kullanıcılar
452,457
Son üye
powerotomasyon.net

Yeni konular

Geri
Üst