2800 devir motor devir yükseltme

arkadaşlar peki kasnakla artırdığımızda motorda yanma söz konusu olur mu?
 
arkadaşlar peki kasnakla artırdığımızda motorda yanma söz konusu olur mu?
Motorda yanma söz konusu olmaz. Yalnız motorun milinden aldığımız torktan daha az tork alırız. Matkap tezgahlarının üstünde hem motor milinde, hem de mandren milinde büyükten küçüğe doğru kasnak vardır. Devri artırmak veya azaltmak istendiğinde kayışı istenen kasnağa geçiririz. Dikkat ettiyseniz ince matkapla delinirken devir arttırılır. Kalın matkapla delinirken devir düşürülür.
Düşük devirde tork artar, hızlı devirde tork azalır. Hatta hızlı devirde dönerken mandreni sıkıca kavrayabilirseniz motoru durdurabilirsiniz. (Siz gene de denemeyin ) Veya şöyle diyelim, matkap hızlı devirde iken sıkışırsa motor durur.
 
slm arkadaslar bi soruda benden 60 d/d lık bi motorum var ben bunun devrini 10 devire düşürmek istiyorum kasnaklar kaç cm olmalı
 
motor 60 d/d motor kasnak 5 cm olsa karşı kasnak 10 d/d icin 30 cm olur.
 
merhaba elimde 220 volt 3000 devir 1 kv lik motorum var ve enerjim cok sinirli bu motorumu bu elektrikle 7,5 kvlik guce nasil cikara bilirim tesekkur ederim
 
tekrar merhaba elimdeki 24 voltluk dc motorumla 7,5 kvlik jeneretor alternetorumu cevire bilirmiyim diyelimki cevirdim 220 volt 5000 vatlik enerji elde ede bilirmiyim vereceginiz bilgiler icin simdiden tesekkurler
 
Selamun Aleyküm
Bir kısım konuşmalar olmuş belki yazan arkadaşlar doğrusunu öğrenmiştir.
Sistemlerde aktarma elemanları ile gücü değiştiremeyiz. Devri arttırdığımızda moment(dönme momenti,,tork) azalır ama güç sabittir. Zaten güç kuvvet*hız veya tork*açısal.hız dır. Yalnız bir arkadaşımızın bahsettiği gibi yataklama vb sürtünme gibi etkilerle güç azalır. Bu belki toplamda %1 civarklarındadır.
Verimlilik de alınan güç/verilen güç olduğundan verimlilik de değişmez. Yalnız yine elemanların kayıpları(sadece sürtünme değil, esneklik kaybı vb) bir miktar verimlilik azalımı yapar. Bu bahedildiği gibi %21 lerde veya %5 lerde değildir. Aktarma elemanının özellikleri ile alakalı %1,%3 bu civarlarda beklenir belki daha farklı. Devir değişimi ile orantılı verim kaybı mevzu değildir. Yoksa 10 kat devir değiştiren şanzuman 10 kat verim kaybettirmiş olur. Böyle bir durum yok. Yalnız kasnak boyutlarını değişimi verimi ve gücü değiştirmez desek de kayışın dönmeye uygun çapından uzaklaştıkça kayışın da harcadığı bir enerji ortaya çıkar. Ve küçük bir ekleme yapmış olur.
Başarılar dileriz.
 
pratik olarak şöyle hesaplayabilirsin

motor devir sayısı x motordaki kasnak çapı = istediğin devir sayısı x karşı kasnak çapı

buradan (motor kasnağı çapını 100mm seçtiğimizi varsayarsak)

2850 x 100 = 3600 x karşı kasnak çapı

karşı kasnak çapı = 285000 / 3600 olur.
 
Sayın desing !
2850 / 3000 = 0,95
Motor milinde kullandığın kasnak çapı 10 mm. ise karşı kasnak 9,5 mm. olmalı.
Karşı kasnak 30 mm. ise motor kasnağı 31,5 mm. olmalı. Bu 3000 devir için geçerli.

2850 / 3600 = 0,79
3600 devir için ise orantı 0,79
Karşı kasnak 30 mm. motor kasnağı 38 mm. olmalı.

Yalnız bu durumda bir miktar güç kaybı olacağını bilmelisin. Sürtünme kayıpları olduğu gibi devri yükselttiğin için de 3000 devirde %5, 3600 devirde %21 verim kaybı olacaktır.

ben bunu anlayamadım şef şimdi bende 1000 d/d yi 3000 e cıkartmam lazım bu nasıl olacak peki ?
 
Motor ve karsı devır aktardıgınız makına arasındakı kasnak oranı, 3/1 olacak. Ancak, "V" kasnaklarda10 cm den ufak olursa kayış kaçırma sorunu olacagından, motora yaklasık 300 mm kasnak, karsı tarafa da 100 mm kasnak takmanız gerekır.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,903
Mesajlar
931,169
Kullanıcılar
452,788
Son üye
erisik
Geri
Üst