Sayın furkan68 !
2850 devirden 3000 devire yükseltmek için motor kasnağının karşı kasnağa olan orantısı 0,95. Yani motor kasnağı 10 cm. ise karşı kasnak 9,5 cm. olmalı. Bu durumda küçük kasnak büyük kasnağa göre %5 daha küçük. Kasnak kayış, redüktör veya dişli sistemleri ile devir yükseltilir ise karşı tarafta güç kaybı olur. Bu kayıpta yukarda bahsettiğim oranda olur.
Aynı formül ile 2850 devirden 3600 devire yükseltmek istediğimizde motor kasnağı 10 cm. olursa karşı kasnak 7,9 cm. olması gerekiyor. Aradaki 21 mm. de yüzdeye vurduğumuzda %21 güç kaybına neden olur.
Gerçi konuyla ilgisi yok ama yeri gelmişken şu küçük bilgiyi de vereyim.
Bir motorun devri kayış kasnak veya redüktör ile arttırılırsa karşı taraftan alınacak güç arttırılan devir kadar düşer. Tam tersi olarak motor devri düşürülürse karşı taraftaki güç aynı oranda artar. Araba motorlarındaki viteslerde olduğu gibi.
Sayın azizk77 !
Verdiğin bilgi için teşekkür ederim. Yalnız bu forumda herkes üniversite veya meslek lisesi mezunu değil. Piyasadan yetişmiş, hesaplama işlerini veya formülleri bilmeyebilirler. Ben öyle düşünüp basit şekilde cevap vermiştim.
"Yalnız bu durumda bir miktar güç kaybı olacağını bilmelisin " cümlesini görmezlikten gelip verim kaybı kelimesini düzeltmek istemişsiniz.