3 fazlı asenkron motor sağlamlık kontrolü

Şuan değil ama yarın gönderebilirim
 
Merhaba 3 fazli dalgıç pompa var fazlar arası ölçtüm 1 ohm veriyo hepsi eşit 9 kW lik motor sürücü ile ilk calistirdigimda direk 50 amper çekiyor ve kontrol kaleminle baktifimda gövdeye kaçak gözlemledim ama ölçü aleti ile gövde kontrolu yaptım ama gözükmüyor ama enerji verdigimde gövdeye kaçak var ve yüksek amper çekiyor nedeni ne olabilir.
 
Ölçümler,meger ve miliohmmetre ile ya- yapılır.Onun dışındakiler,yanıltıcı bilgi verir.Ohmmetre ile,sipir kısadevresini gö-
remezsiniz.
 
Son düzenleme:
Motor içerisinden gelen 3 adet bobin ucu var motor sağlamlık kontrolü yapmak istiyorum omaj değerini nasıl ölçebilirim.
Oc 2 hatası veriyordu sürücüde fuji sürücü

sargı direnci 1 ohm civarı ise motor sağlamdır, 7,5 kw motorun sargı direnci yaklaşık 1 ohm civarıdır. İzalasyon megeri ile de sargı gövde yada faz-faz arası sargı izalasyon testi yapılarak da tespit edilebilir.


https://www.kontrolkalemi.com/forum/konu/multimetre-yada-basit-ölçü-aleti-motor-sağlamlık-kontrolü.125127/
 
Sürücüyü bypas ederek motoru test edebilirsiniz. Bir anlık start verirsiniz sigortaları vs. attırmıyorsa, bir müddet çalıştırıp akımlarını ölçer sesini dinlersiniz. Bunların sonucuna göre ilerlersiniz. Kestirme yöntem budur. İmkan varsa izolasyon test cihazı ile arkadaşlarında bahsettiği gibi sargılar arası ve sargılar ile gövde arası direncide ölçer, kısa devre yok ise yine başta yazdığım gibi start vererek deneme yaparsınız. Bu denemede motor sağlıklı çalışırsa, tekrar sürücü üzerinden start verip gözlemlersiniz. Her şey yolunda ise geçici bir şeyler olmuş der yolunuza devam edersiniz. Gerekirse sürücü parametrelerinde değişiklik yaparsınız.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,837
Mesajlar
930,658
Kullanıcılar
452,669
Son üye
koraykahvecioglu79@gmail.

Yeni konular

Geri
Üst